Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Andrej JermanAndrej Jerman
Petra StoparPetra Stopar
Učimo se vse življenje. (foto: Pixabay)
Učimo se vse življenje. | (foto: Pixabay)

Učenje je eden od najosnovnejših procesov v človekovem življenju in nujen za preživetje

Oddaje | 27.08.2020, 18:00 Nataša Ličen

Vedno več je učencev s težavami pri učenju. Znanstveniki skušajo ugotoviti razloge učnih težav, vendar dokončnih odgovorov še ni. Živimo v svetu, ko kljub temu, da večini ničesar ne manjka, ni naklonjen učenju in zavira zdrav razvoj.

Učenje je prilagajanje. Več kot je sprememb v času, v katerem živimo, bolj je dobrodošla sposobnost učenja, v katerikoli starosti.

O učenju smo se pogovarjali z dr. Urško Sešek, doktorico znanosti na področju jezikoslovja.
V oddaji »Via positiva« je poudarila: »Lik učitelja obsega več sklopov, pomemben del je osebnost in seveda čim boljše obvladanje predmeta, ki ga poučuje, poznati je treba tudi metode poučevanja. Do določene mere se lahko naučimo, kako biti dober učitelj, toda brez vstopnega potenciala ne gre

Dr. Urška Sešek
Dr. Urška Sešek © Nataša Ličen

Brez učenja ne moremo
»Problem učenja, ki ga prepoznam danes je, da smo ta pojem zelo zožili. Na učenje podatkov, na pisanje, branje, seštevanje in učenje na pamet. Najbolj me skrbi, ker otroci učenje povezujejo z nečim kar je nujno, pod prisilo, kar nima veliko zveze z življenjem, in da je dobro s tem čim prej opraviti. Učenje je veliko več kot to. V osnovi je učenje tvorjenje novih živčnih povezav, ne gre samo za vedenje, nalaganje informacij, za pomnjenje, ampak gre za ustvarjanje novih zmožnosti, za graditev novih veščin. To velja vse življenje.«

Učenje na daljavo je prineslo le deset odstotkov znanja, od tistega, kar bi se naučili v šoli. Mladim ni vseeno za učenje, zavedajo se, da je znanje vrednota, da ga potrebujejo.

Učenje naj ne bo nuja, nekaj, kar je pač treba opraviti
Učenje naj ne bo nuja, nekaj, kar je pač treba opraviti © Pixabay

Ključna je izkušnja
»Ob slabih izkušnjah nikakor ne bomo spremenili svojega odnosa do učenja. To je kar dolg proces, da izidemo iz teh neprijetnih spominov. Počasi je treba pridobiti drugačno, boljšo izkušnjo, ki izniči prejšnjo, slabo. Če to dosežejo ljudje, ki jim pri učenju pomagam, je to zame največja nagrada in zmaga.«

Dobre izkušnje z učenjem so pogoj za dojemanje nove snovi.
Dobre izkušnje z učenjem so pogoj za dojemanje nove snovi. © Pixabay

Tudi čustva igrajo pomembno vlogo
»Otrok, učenec, ne glede na starost, mora biti pripravljen, da se nekaj nauči. Celotni sistem, možgani, živčni sistem, mora biti sposoben, da lahko na določeni točki znanje nadgradi, ga absorbira. To vključuje tudi čustva. Če smo čustveno obremenjeni, zablokirani, to močno zavira učenje. V sistemu seveda ni mogoče, da bodo vsi učenci, v torek ob 9. uri zjutraj, motivirani in pripravljeni na učenje. Nekateri bodo, nekateri so bili prej, drugi bodo šele čez dva meseca. Individualno učenje je zato pač lažje in je izvorna, naravna oblika učenja, tudi intenzivnejša, ker je pač prilagojena posamezniku. Zmožnost za učenje se da povečati, seveda pa ne neomejeno.«

Prisluhnite pogovoru z dr. Urško Sešek v celoti. Slišali boste tudi, kako spodbuditi veselje do učenja, katere metode so pri tem učinkovite in nenazadnje, ali je učenje na daljavo, preko sodobnih virtualnih orodij, dobra izbira?

Oddaje, Via positiva, Za sožitje
Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media) Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media)

Nič več v treh krstah

Vatikan je predstavil prenovljen bogoslužni obrednik za papežev pogreb. Nastal je na Frančiškovo pobudo, ki želi, da obred papeževega pogreba bolje odraža položaj voditelja Katoliške cerkve kot ...

Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc) Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc)

Sočutje ni pasivnost

Med 17. in 23. novembrom se po vsem svetu vsako leto v okviru Katoliške cerkve in drugih krščanskih cerkva ter skupnosti obhaja teden zaporov. Namen tedna zaporov je, da bi se kristjani zavedali ...