Jure Sešek
Marko Zupan
Tone Gorjup
dr. Ivan Štuhec (foto: ARO)
dr. Ivan Štuhec | (foto: ARO)

Je pastirsko pismo politična propaganda?

22.02.2020, 13:10 Alen Salihović

Pred nami je postni čas. Slovenski škofje so v letošnjem prvem delu pastirskega pisma opomnili na krščanske dolžnosti do naroda in države, še posebej na dolžnosti domoljubja in odgovornosti za skupno dobro. Kot so zapisali, ni prav, če rečemo, da se ne da ničesar narediti, in ostanemo doma, ko pride trenutek volitev ali drugega glasovanja. Da ne gre za politično propagando, kot želijo nekateri prikazati pismo, ampak za povsem jasno sporočilo, ki izhaja iz Družbenega nauka Cerkve, je v pogovoru za naš radio dejal moralni teolog dr. Ivan Štuhec.

Poznavanje Družbenega nauka Cerkve je katastrofalno

V zadnjih letih smo iz volitev v volitve priča večji apatičnosti državljanov. Ti se ne odločajo za odhod na volišče. Razlogi, tako dr. Štuhec, so različni. Iskati bi jih morali tudi znotraj Cerkve. »Ko hodim po župnijah in se srečujem z ljudmi, vidim, da je poznavanje Družbenega nauka Cerkve katastrofalno. Že pri duhovnikih je katastrofalno, kaj šele pri vernikih. In tak produkt katoliškega političnega spektra, kakršen se manifestira tudi skozi Marjana Šarca, kaže, kako svojih kristjanov nismo bili sposobni izobraziti v nekaterih najbolj temeljnih vprašanjih družbe.«

Za ohranjanje odgovornosti državljanstva je treba trdo delati

Nadaljeval je, da je tudi med kristjani veliko predsodkov o političnem udejstvovanju. Na ta problem poskuša odgovoriti pastirsko pismo slovenskih škofov, iz katerega izhaja, da nismo odgovorni le sami zase ampak tudi za celotno družbo. »Če hočeš to odgovornost pri prebivalstvu ohranjati in vzdrževati, potem je treba delati na tem, ne pa se temu izogibati in misliti, kako bo v politiki nastalo vse samo od sebe.«

V Cerkvi skoraj ni pobud, ki bi vzgajale družbeno aktivne državljane

V preteklosti so bila posamezna združenja in organizacije, ki so vzgajala v smeri družbeno aktivnega državljanstva. Danes, z izjemo skavtov, v Cerkvi takšnih pobud skoraj ni, meni dr. Štuhec. »Tudi znotraj teh naših struktur, tudi skavti pri tem niso izjema, je premalo navzoča zavestna, naciljana izobrazba na področju Družbenega nauka Cerkve in kaj pomeni za kristjana, da se družbeno angažira.«

Cerkev ne sme zanemarjati tudi družbene dimenzije

Cerkev je po besedah dr. Štuheca preveč zapadla v spiritualistično pastoralo, ki je bolj usmerjena v posameznika, zanemarjena pa je družbena dimenzija. »In to je narobe. To je popolnoma zgrešeno in taka pastorala ne zajema človeka v njegovi celovitosti, posebej pa ne v času, v katerem živimo, ko sta individualizem ter doživljanje in čutenje samega sebe tako izrazito v ospredju, da ljudje sploh ne pomislijo na širšo, družbeno dimenzijo,« je v komentarju na prvi del postnega pastirskega pisma dejal dr. Štuhec.

Nosilci Pohoda za življenje so bili letos mladi (photo: Marjana Debevec) Nosilci Pohoda za življenje so bili letos mladi (photo: Marjana Debevec)

Življenje nerojenih otrok šteje!

Množica pet tisoč ljudi se je danes dopoldne zbrala na že tretjem slovenskem Pohodu za življenje. Tokrat so si za geslo izbrali: Enakopravnost se začne pred rojstvom.

Martin Golob z Romkinjo (photo: osebni arhiv) Martin Golob z Romkinjo (photo: osebni arhiv)

Martin Golob in njegovi prijatelji Romi

"V življenju mora biti vedno nekaj novega, če ne duhovna rast, pa kakšna nova župnija." Tako se je uvodoma v oddaji Za življenje pošalil duhovnik Martin Golob, ki je pred kratkim v soupravo dobil ...