Letalo Adrie Airways kmalu zgodovina?
Avdio: zaradi Adrie nejevoljni tudi gospodarstveniki
Slovenija | 02.10.2019, 14:40 Tanja Dominko
Po 58 letih delovanja se je za družbo Adria Airways začel stečajni postopek. Potekal bo na kranjskem okrožnem sodišču, med številnimi upniki pa je tudi 558 zaposlenih, saj avgustovskih plač niso dobili izplačanih v celoti. Razočarani so tudi številni potniki, ki so imeli kupljene letalske vozovnice, pa bodo zdaj morali iskati alternative.
Adriina zgodba se je klavrno končala. Dolgovi so velikanski, številka še ni javno objavljena, a stečajna masa nikakršna. Vsa letala, ki jih je imela v lasti, je Adria že prodala, več najetih so ji v zadnjih tednih zasegle lizinške hiše zaradi neplačanih dolgov. Denarja tudi za kerozin ni imela dovolj, dolgove zanj je deloma poplačala s hangarjem. Stečaj bo vodil upravitelj Janez Pustatičnik, zdaj so na potezi upniki, tudi taki, ki so plačali letalske karte ali pa so dobili darilni bon, da v treh mesecih priglasijo terjatve. Na to je v Svetovalnici opozorila tudi odvetnica Mateja Maček.
Ali bodo dejansko dobili kaj iz stečajne mase, je retorično vprašanje. Kako rešujejo situacijo s tistimi, ki so kupili vstopnice ali rezervirali potovanja, smo preverili na turistični agenciji Kompas Holidays. Miha Širca pojasnjuje: »Če smo organizator potovanj, kjer smo imeli vključen letalski prevoz z Adrio, uredimo alternativo ali vrnemo denar. Če pa so potniki prek nas kupili le letalsko vozovnico, mi nismo po zakonu dolžni vračati denarja. Je sicer nekaj več slabe volje, ampak skušamo rešiti situacijo, urediti alternativo, če se le da, po dostopni ceni.«
Slovenija sicer ostaja povezana s svetom tudi prek letalskih prevozov, je včeraj zatrdil vodja letaliških storitev v Fraportu Slovenija Janez Krašnja. Z Adrio smo izgubili 11 rednih linij, od teh jih je pomembnih pet. Prva izmed povezav je že zagotovljena, in sicer bo Brussels Airlines od 4. novembra naprej šestkrat tedensko povezoval Ljubljano z Brusljem. Interes za prevzem letov so izkazali tudi drugi prevozniki. Nekaj odpovedi so vseeno imeli tudi na Kompasu, in sicer za tri potovanja na Kreto, ki so jih morali odpovedati, ker niso našli tako hitro nadomestnih prevozov.
Nekateri potniki se znajdejo tudi tako, da gredo na pot z vlakom. Primož Kokalj iz Slovenskih železnic za Radio Ognjišče pove. »Največji porast potnikov beležimo na linijah proti Zürichu, proti Münchnu in Frankfurtu. Ocenjujemo, da je porast potnikov za dobrih 60 odstotkov.«
Kakšen vlak je bil celo razprodan in kart ni bilo mogoče kupiti. Da bi vzpostavili novo linijo, pa ne gre tako hitro, saj se vozni redi delajo za leto vnaprej. Zaradi stečaja Adrie je v Sloveniji veliko slabe volje tudi med gospodarstveniki, veliko sestankov s partnerji so morali odpovedati, zato je nujno, da se to čim prej znova vzpostavi. Lobist Miloš Čirič takole razmišlja. »Ni glavni problem to, kako bomo šli mi ven iz Slovenije, ampak kako bodo drugi prišli k nam.«
Na vprašanje, ali je pametno ustanoviti svojo letalsko družbo, je Čirič odgovoril pozitivno, pogreša pa neko strateško usmeritev na tem področju.