Spletno nakupovanje tudi med Slovenci narašča
Slovenija | 06.12.2018, 14:17 Nataša Ličen
Družba Ceneje je predstavila izsledke najnovejše raziskave o spletnem trgu v Sloveniji, ki sta jo izvedla Shopper’s Mind Slovenija in raziskovalna agencija Valicon.
Izsledki so pokazali, da imajo domači spletni trgovci prednost pred tujimi, tudi slovenski izvor izdelkov je potrošnikom pri nakupovanju še vedno pomemben. V Sloveniji imamo enega izmed največjih deležev prodajnih površin fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da gremo s spleta lahko zelo hitro v fizično trgovino, je dejal direktor podjetja Ceneje mag. Darko Dujič:
»Slovenci smo kar aktivni potrošniki po spletu, ne samo v Sloveniji, kupujemo tudi v tujih spletnih trgovinah. Smo pa večinoma usmerjeni na nakupe v spletnih trgovinah. 15 odstotkov pa primarno kupuje na tujih spletnih platformah. Trend kar hitro narašča, v zadnjih petih, do desetih let je ponudba močno narasla. Tako pri spletnih trgovcih, ki so specializirani po posameznih kategorijah, kot pri tistih s široko ponudbo. V nekaterih kategorijah je celo do 30 odstotkov vseh nakupov opravljenih preko spleta, na prvem mestu so avdio, video in foto oprema, tudi računalništvo, potem različne storitve od počitniških in potovalnih rezervacij, hotelske rezervacije so praktično opravljene v celoti preko spleta. Zelo hitro se razvija tudi spletni nakup na primer pohištva in oblačil. Prednost nakupovanja preko spleta je transparentnost, preglednost, zagotovo so koristne tudi informacije, ki so nam na voljo preko forumov, videov, ki omogočajo zelo dober dostop. Ob tem so se razvile tudi platforme, ki omogočajo primerjalno nakupovanje, primerjajo se trgovci in izdelki, in na takšen način imamo celovitejšo informacijo, kot drugje.«
Priročna, preprosta in zaupanja vredna izbira je pomembna za povezanega in informiranega potrošnika. Nevarnosti spletnega nakupovanja so tako kot v fizičnem svetu, vprašanje varnosti plačevanja, tu se je marsikaj spremenilo v zadnjih letih, posebej z varnostnimi protokoli, ki jih morajo imeti trgovine, različne so tudi rešitve glede plačilnih kartic. Obstajajo interpretacije pri dostavi izdelkov, če so na zalogi in podobno, ampak to velja tudi za fizično trgovino. Kakovost izdelkov mora biti primerljiva, ne glede na kanal obstaja možnost ponaredkov, toda tudi to ni posebnost spletnega nakupa, ampak trgovske panoge na splošno, je še dejal direktor podjetja ceneje mag. Darko Dujič.