Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Marcel KrekMarcel Krek

Spletno nakupovanje tudi med Slovenci narašča

Slovenija | 06.12.2018, 14:17 Nataša Ličen

Družba Ceneje je predstavila izsledke najnovejše raziskave o spletnem trgu v Sloveniji, ki sta jo izvedla Shopper’s Mind Slovenija in raziskovalna agencija Valicon.

Izsledki so pokazali, da imajo domači spletni trgovci prednost pred tujimi, tudi slovenski izvor izdelkov je potrošnikom pri nakupovanju še vedno pomemben. V Sloveniji imamo enega izmed največjih deležev prodajnih površin fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da gremo s spleta lahko zelo hitro v fizično trgovino, je dejal direktor podjetja Ceneje mag. Darko Dujič:

»Slovenci smo kar aktivni potrošniki po spletu, ne samo v Sloveniji, kupujemo tudi v tujih spletnih trgovinah. Smo pa večinoma usmerjeni na nakupe v spletnih trgovinah. 15 odstotkov pa primarno kupuje na tujih spletnih platformah. Trend kar hitro narašča, v zadnjih petih, do desetih let je ponudba močno narasla. Tako pri spletnih trgovcih, ki so specializirani po posameznih kategorijah, kot pri tistih s široko ponudbo. V nekaterih kategorijah je celo do 30 odstotkov vseh nakupov opravljenih preko spleta, na prvem mestu so avdio, video in foto oprema, tudi računalništvo, potem različne storitve od počitniških in potovalnih rezervacij, hotelske rezervacije so praktično opravljene v celoti preko spleta. Zelo hitro se razvija tudi spletni nakup na primer pohištva in oblačil. Prednost nakupovanja preko spleta je transparentnost, preglednost, zagotovo so koristne tudi informacije, ki so nam na voljo preko forumov, videov, ki omogočajo zelo dober dostop. Ob tem so se razvile tudi platforme, ki omogočajo primerjalno nakupovanje, primerjajo se trgovci in izdelki, in na takšen način imamo celovitejšo informacijo, kot drugje.«

Mag. Darko Dujič
Mag. Darko Dujič © ceneje.si

Priročna, preprosta in zaupanja vredna izbira je pomembna za povezanega in informiranega potrošnika. Nevarnosti spletnega nakupovanja so tako kot v fizičnem svetu, vprašanje varnosti plačevanja, tu se je marsikaj spremenilo v zadnjih letih, posebej z varnostnimi protokoli, ki jih morajo imeti trgovine, različne so tudi rešitve glede plačilnih kartic. Obstajajo interpretacije pri dostavi izdelkov, če so na zalogi in podobno, ampak to velja tudi za fizično trgovino. Kakovost izdelkov mora biti primerljiva, ne glede na kanal obstaja možnost ponaredkov, toda tudi to ni posebnost spletnega nakupa, ampak trgovske panoge na splošno, je še dejal direktor podjetja ceneje mag. Darko Dujič.

Slovenija
Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO) Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO)

Romanje upanja: S kolesi in škofom v Rim

Radijska ekipa s prijatelji se v ponedeljek, 9. junija, odpravlja s kolesi na romanje upanja v Rim. Vsak odhaja na to dolgo pot s svojim osebnim namenom, skupni pa je udeležba na mednarodnem ...

Šola na obrobju Antananariva je izrednega pomena za 550 revnih otrok (photo: Slovenska karitas) Šola na obrobju Antananariva je izrednega pomena za 550 revnih otrok (photo: Slovenska karitas)

»Hvala, Slovenija, radi te imamo!«

Novo osnovno šolo na Madagaskarju, ki so jo odprli včeraj, krasi napis »Hvala Sloveniji!« Slišati je bilo tudi pesem »Mi se imamo radi«, in oči ter ušesa so uživala ob plesih in pesmih, ki so jih ...

Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko) Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko)

Dr. Žiga Turk o ministrih z nenavadnimi prijatelji

Na političnem parketu je v minulih dneh odmevala vložitev interpelacije o delu ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja. Vložili so jo v Novi Sloveniji skupaj z Demokrati Anžeta Logarja. ...

Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS) Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS)

Nova kmetijska zakonodaja: Premik v smeri dialoga?

Zadnje pol leta se v procesu sprejemanja nahaja zajeten sveženj zakonodaje kmetijskega področja, ki bo korenito posegel v kmetovanje v Sloveniji. Lani jeseni je nastal brez sodelovanja s kmečkimi ...