Družbena odgovornost podjetij se začne pri posluhu za družino
Politika | 09.03.2015, 18:50 Petra Stopar
Država črpa evropska kohezijska sredstva med drugim za področje razvoja človeških virov, a je Državni zbor pred časom opozoril, da bi lahko bila realizacija boljša. Primer s tega področja je certifikat »Družini prijazno podjetje«. V Sloveniji ga ima približno 200 podjetij, od velikih do malih, zato se je kar »prijel«, prav tako je prepoznan v organizacijah javnega sektorja, je za naš radio povedala Petra Hartman z Inštituta Ekvilib.
Podjetja, ki so se odločila za pridobivanje osnovnega certifikata »Družini prijazno podjetje«, so lahko od leta 2011 računala tudi na sofinanciranje s strani Evropskega socialnega sklada v vrednosti 80 odstotkov celotnega zneska. »Na razpolago smo imeli sredstva za približno 40 podjetij letno in zadnji razpis je bil zaključen 6. februarja, tako da so ta sredstva počrpana. Bo pa Ekvilib Inštitut v prihodnjih nekaj tednih objavil nov poziv za podjetja, ki bi želela pridobiti certifikat, tudi z malenkost prenovljeno finančno shemo,« je zagotovila strokovna sodelavka Ekvilib Inštituta Petra Hartman. Strošek pridobitve osnovnega certifikata sicer znaša nekaj nad 880 evrov, medtem ko je neobdavčena cena polnega certifikata 2500 evrov.
In zakaj se podjetja sploh odločajo za pridobitev tega certifikata?
Kot pravi, si podjetja ob tem med drugim obetajo najboljše kadre in njihovo zadržanje, pripadnost zaposlenih podjetju ter organizacijsko kulturo in sodelovanje med kadrom in vodstvom.
Za pridobitev certifikata mora podjetje, ki se vključi v postopek, uvesti konkretne ukrepe – teh je približno 75 in jih podjetja izbirajo po lastni presoji. »Pri tem imajo največjo vlogo zaposleni, in ne vodilni menedžment, ki tehtajo med tem, kaj bi potrebovali na področju usklajevanja dela in družine ter kakšne so zmožnosti njihovega podjetja, da jim pride nasproti pri izpolnjevanju teh potreb,« je poudarila Hartmanova.
Cilj je izboljšati organizacijsko klimo ter olajšati zaposlenim usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja, saj kot dodaja, »40 ur ponavadi tedensko preživimo v službi, če ne več, in ni vseeno, kakšne odnose imamo, kako se razumemo s svojimi sodelavci in nadrejenimi«. Kot je dodala, se družbena odgovornost podjetij in njihova dodana vrednost začne pri zaposlenih. Podjetja, ki na zaposlene ne gledajo samo kot na dodaten strošek, bodo na dolgi rok poslovno uspešna.
Certifikat, ki se podeljuje od leta 2007, je prepoznaven tudi pri iskalcih zaposlitve.