Kako strpna je referendumska kampanja?
Politika | 27.02.2012, 15:23 Petra Stopar
Še pred začetkom referendumske kampanje so podporniki in nasprotniki družinskega zakonika napovedovali strpnost in argumentiranost pri nagovarjanju državljanov. Kljub temu so mnogi opozorili, da bo prisotnih veliko čustev, zagovorniki tradicionalne oblike družine ter vrednot materinstva in očetovstva pa so menili, da bo na njihov račun izrečenih veliko negativnih opazk, celo sovražni govor.
V naslednjem prispevku se osredotočamo na plakatno akcijo Mirovnega inštituta, ki sicer ni neposredno del uradne referendumske kampanje.
Z objavo plakatov, na katerih ženska ali moški nagovarjata državljane z besedami „Nisem zagaman/-a. Sem za različnost. Različnost bogati“ so na Mirovnem inštitutu začeli minuli teden, skupaj s predstavitvijo knjige Obrazi homofobije, katere namen je doseči boljše razumevanje homofobije.
Po besedah enega od avtorjev Romana Kuharja so v knjigi predstavljeni rezultati raziskav, ki so bile narejene na splošni populaciji in se dotikajo vprašanj socialne distance do različnih manjšinskih skupin. Predstavljeni pa so tudi rezultati tistih raziskav, ki so jih naredili na različnih vzorcih gejev in lezbijk v Sloveniji.
Druga avtorica Neža Kogovšek Šalamon je o plakatu povedala, da je namenjen osveščanju javnosti o vključujoči družbi. Akcija sicer ni del referendumske kampanje, vendar Kogovšek Šalamonova priznava, da se plakati lahko nanašajo tudi na zakonik. „Se ne sprenevedamo tudi o tem, da smo zlasti v teku pisanja te knjige, izvajanja tega projekta in spremljanja debate okoli družinskega zakonika opazili, kako se reproducirajo vzorci stigmatizacije in izključevanja in poudarjanja nečesa, kar je edino pravo, vse ostalo pa je nepravo. In se nam je zdelo, da je čas, da ponovimo akcijo, s katero pozovemo k nekemu premisleku, kakšna družba želimo biti, tudi v tem kontekstu,“ pojasnjuje avtorica.
Za komentar o propagandni akciji smo vprašali urednika spletnega portala KUL.Si Zavoda za družino in kulturo življenja Tilna Mlakarja. Pravi, da so avtorji s propagandno akcijo pokazali, da si po njihovem mnenju strpnost in spoštovanje zaslužijo le isto misleči, njihov edini argument pa je diskreditacija nasprotne strani. „Za tiste, ki smo prepričani, da je sprejeti družinski zakonik prevara ter le prvi in zato usodni korak na poti popolnega pravnega razvrednotenja družine, poznajo le žalitve, nestrpnost in sovražni govor. Z njim želijo v državljankah in državljanih vzbuditi slab občutek zaradi svojega prepričanja in jih tako odvrniti na glasovanja na referendumu,“ še dodaja Mlakar, ki je osebno prepričan, da se bo zgodilo ravno nasprotno.