Dr. Štuhec, mag. Rustja in Šifrar za Radio Ognjišče o norčevanju iz krščanstva na olimpijskih igrah in odnosu države do Cerkve
Svet | 07.08.2024, 08:55 Alen Salihović
Z vsako vlado je odnos do Katoliške skupnosti v Sloveniji slabši. Na to je v »Pogovoru o« na našem radiu opozoril urednik Ognjišča in duhovnik mag. Božo Rustja. Z njim se je strinjal tudi moralni teolog dr. Ivan Štuhec, ki je skupaj z Urbanom Šifrarjem iz Katoliške mladine Slovenije bil kritičen do vsiljevanja LGBT ideologije na olimpijskih igrah. V pogovoru smo v opsredje postavili odnos družbe do kristjanov.
Sedanja vlada, ki se je izkazala zelo neučinkovita v reševanju mnogih stisk ljudi, od zdravstvenih do poplavljencev in podobno na teh področjih je naredila premalo, če ne celo nič.
V preteklosti smo v Sloveniji imeli Urad za verske skupnosti, ki so ga leve vlade ukinile, sogovorniki z verskimi skupnostmi pa so se umaknili. Mag. Božo Rustja opaža: »Glede slovenske politike lahko rečemo, da je vsaka vlada slabša. Da smo že bili prepričani, da smo dosegli dno, ampak ga še nismo. Morda tudi v odnosu do Katoliške cerkve, morda tudi v segmentu, ki nam je nekako malo bolj, se ga ne toliko poudarja. Namreč, sedanja vlada, ki se je izkazala zelo neučinkovita v reševanju mnogih stisk ljudi, od zdravstvenih do poplavljencev in podobno na teh področjih je naredila premalo, če ne celo nič. Nič. Dejansko učinkov ni. Ljudje se soočajo z veliko stisko. Na drugi strani pa je zelo učinkovita, ko gre za sprejemanje zakonov, ki so proti veri, pa tudi dejansko daljno ročno proti obstoju naroda. In to me še bolj skrbi, kakor druge stvari.«
Na izgovor politikov, da je Cerkev ločena od države pa je mag. Rustja odgovoril zelo slikovito. »Pravim, s tistim odlokom, ko boste vi to poudarjali, da je Cerkev ločena od države boste spodaj napisali datum. Ta datum že krši, po vašem mnenju, načelo ločitve Cerkev od države, kajti datum je vezan na Kristusovo rojstvo,« in dodal, da to kaže, kako je krščanstvo vistveno zaznamovalo bašo civilizacijo. Pri tem je spomnil tudi na praznovanja ob svetnikih, kot so sv. Silvester in sv. Martin.
Potem naj oni ustvarijo take nove simbole, ki bodo tako originalni, da bodo ostali naslednjih 2000 let zapisani v zgodovino človeštva.
Dr. Štuhec pa je spomnil, da se od sporazuma med vlado in Katoliško cerkvijo leta 2002 do danes na formalni ravni ni spremenilo nič. »Ob tem vedno izpostavljam, da sta dve zadevi ostali neurejeni, to je področje financiranja in preglednosti financ, tako znotraj Cerkve kot v odnosu do države in obratno. In to vedno nekomu ustreza. To ustreza tistemu delu politike, ki si ne želi na tem področju transparentnosti zaradi tega, ker potem lahko iz vsake napačne zgodbe naredi veliko zgodbo o požrešni in bogati Cerkvi. In to je v komponirano v določeno ideologijo nekaterih strank pri nas. In drugo področje, ki je popolnoma neurejeno, je tudi položaj in status pastoralnih delavcev oziroma duhovnikov in vseh pastoralnih delavcev. In okrog tega, ker na tem področju zakoni niso jasno definirani in določeni, se potem vedno ob vsaki menjavi vlade začne pojavljati vprašanje, kakšno participacijo za socialne in zdravstvene in pa pokojninske sklade bo dala država tudi duhovnikom. Slovenci in Slovenija in slovenska država smo tako v evropskem kontekstu najbolj neurejeni. In to seveda govori v prid tezi, da to nekomu zelo ustreza.«
Ob tem vedno izpostavljam, da sta dve zadevi ostali neurejeni, to je področje financiranja in preglednosti financ, tako znotraj Cerkve kot v odnosu do države in obratno.
O norčevanju iz krščanskih simbolov pa je dr. Štuhec dodal, da če so nasprotniki cerkve tako neskončno svobodni in ustvarjalni potem naj ignorirajo krščanske simbole. »Potem naj oni ustvarijo take nove simbole, ki bodo tako originalni, da bodo ostali naslednjih 2000 let zapisani v zgodovino človeštva. Če ti enega grškega boga Bakusa manifestiraš in se norčuješ iz zadnje večerje, se postavi vprašanje, kaj si pa originalnega naredil? Čisto nič. Pobral si neko mitologijo iz grške kulture in pobral si neko globoko simboliko iz krščanske kulture in iz tega naredil eno blasfemično zgodbo. Kakšna je to ustvarjalnost? Nikakršna. Pravzaprav se ti lahko samo smilijo, da ne morejo mimo krščanstva.«
V bistvu se kaže, ne več samo neka sekularnost, ampak pogosto konkretno antikrščanskost, celo satanizem, blasfemija...
Šifrar pa je o norčevanju iz krščanstva na javni prireditvah dejal, da živimo v družbi, ki je postala postkrščanska ali pa celo protikrščanska. »Zato, ker institucije kot v primeru Eurosonga ali pa športa ali pa tudi politika in tako naprej, so tiste, ki predstavljajo neko organiziranost, neko družbeno tkivo, nekaj, kar je na nek način reprezentativno do neke mere, in pri vseh teh institucijah se v bistvu kaže, ne več samo neka sekularnost, ampak pogosto konkretno antikrščanskost, celo satanizem, blasfemija...«