Izziv: S citati Božje besede na Facebooku preglasimo neokusne vsebine in komentarje
Za življenje | 26.01.2022, 08:39 Rok Mihevc
Kako od poslušanja Božje besede preiti k delovanju in posnemati Jezusove učence? V oddaji Za življenje je bil z nami prof. dr. Roman Globokar, ki nam je postregel z mnogimi zanimivimi mislimi in spodbudami. Oddajo je pripravila in vodila Mateja Feltrin Novljan.
Najprej sami vzpostavimo odnos z Bogom, pri tem nam pomaga Božja beseda.
Beseda je moč, je tista, ki prinaša življenje. Pomembno je, kaj beremo in kaj govorimo. Beseda gradi, spodbuja, daje pogum, usmerja človeka, lahko pa tudi uničuje, ubija, mori, vnaša razdor. Zelo je pomembno, kakšno besedo beremo in kakšne besede izgovarjamo. Beseda je utelešena misel, bodisi tako, da jo napišemo ali spregovorimo. Človek je bitje pripovedi. Iz teh zgodb dobivamo odgovore na temeljna vprašanja, od kos smo, kam gremo, kaj je smisel našega življenja, zakaj trpljenje, kakšen je odgovor na temeljne stvari.
Za vse to uporabljamo zgodbe in pripovedi. In Božja beseda, ki je zapisana v Svetem pismu je zbirka teh temeljnih pripovedi, za katere kristjani verujemo, da je razodeta Božja beseda za nas, za naše življenje zato, da bi dobili odgovore na naša vprašanja. Torej je beseda, ki je zapisana zato, da bi mi pridobili odrešenjsko novico za svoje življenje.
Božja beseda je živa in učinkovita, pomembno je znanje, še bolj pa, da pustimo, da nas Duh nagovori, da beseda v nas postane rodovitna.
V vsakem trenutku nas Božja beseda nagovarja na drugačen, svoj način. Vsak dan zajemajmo iz tega izvira.
Zanimivo, da sam že 30 let molim brevir vsak dan, pa se občasno znajdem ob besedi, za katero se mi zdi, da jo prebiram prvič. Prvič me globoko nagovori, mi daje smernico za življenje, me opogumlja, daje tolažbo. Se kaže, kako je ta Božja beseda živa in učinkovita. In čeprav je zapisana na papir enkrat za vselej, v nas vendarle prebuja glede na naše izkušnje, v katerih se znajdemo, vedno nove poudarke, nove spodbude in se mi zdi, da je res pomembno, kako pozorni smo na to, kaj nam ta beseda prinaša, kako nas nagovarja, da se odzovemo na besedo. Ker Božja beseda in ni tukaj zato, da bi jo mi razlagali in interpretirali, ampak, da bi ona razlagala naše življenje. Da bi ob Božji besedi osvetlili pot svojega življenja in videli, kam nas spodbuja, vabi. V tem smislu je vedno nova, živa, drugačna, da se človek ne ustavi ob nekem manifestu, ki bi služil kot ideologija človeku, ampak je beseda, ki vedno znova prebuja. Zgodbe iz Svetega pisma so zgodbe o odrešenjskem delovanju Boga, ki v nas prebujajo življenje tukaj in sedaj.
KAKO NAJ SE LOTIMO BRANJA BOŽJE BESEDE?
Lahko vzamemo dnevno Božjo besedo, ki je dostopna na aplikaciji hozana.si, tam najdemo vsak dan odlomke, ki se berejo pri sveti maši in kratko razlago Božje besede. Pri svetih mašah beremo določene knjige, glavne odlomke in to zaporedno, tako, da nas sama liturgija uvaja v to, da vstopamo tudi v zgodovinsko okolje in nam to pomaga razumeti besedila. In vsa vesoljna Cerkev bere iste odlomke in isti dan. Ko verniki prebiramo te odlomke, se združujemo v občestvo celotne Cerkve v premišljevanju določenih sporočil.
Lahko pa prebiramo tudi evangelije, npr. Markov ali Lukov evangelij. Če beremo evangelij, potem globlje spoznavamo Jezusa Kristusa in prav to je cilj Božje besede. Da bi svoje življenje upodobili po Jezusu Kristusu, da bi imeli temeljne drže kot jih je imel on v odnosu do drugih ljudi, ljudi na oblastnih položajih, na robu družbe ... lahko se identificiramo z Jezusom ali z osebami, ki prihajajo k njemu.
Koristni so tudi verodostojne razlage duhovnikov in komentarji. Je pa treba biti previden, da ne posegamo po nekih zelo lahkih razlagah, ki nam na hitro pojasnijo neke stvari, a ne dajo globine.
Na kakšen način oznanjevati v 21. stoletju?
Tako kot od začetka, s svojim življenjem. V našem osebnem in skupnem življenju ljudje prepoznavajo od kje črpamo. Če vidijo, da živimo med seboj v slogi, pomoči, solidarnosti, miru, spoštovanju drug drugega, potem vidijo, da v nas deluje Božji duh in to je najbolj pričevanjsko. Smisel razodete Božje besede je življenje po tej Božji besedi. Podlaga za zapis teh pripovedi je konkretno življenje. Ni to smisel nekega filozofa, ki bi se usedel za mizo in začel razmišljati o Bogu in kaj je smisel življenja, zakaj je greh na svetu ... To ni Sveto pismo. Sveto pismo je pripoved izkustva ljudstva, ki je izkusilo Božje delovanje, osvoboditev egiptovskega suženjstva, hrepenenje po Mesiji, novem življenju ... Najprej je bila pripoved, izkustvo življenja, potem je bila pripoved o tem, potem šele zapis.
Vidimo, da je namen Božje besede življenje po tej Božji besedi. Ne gre za to, da bi mi razlagali Božjo besedo, ampak, da ob prebiranju ta beseda razlaga naše življenje. Ko jo preberemo, jo lahko v luči te besede razumemo, kam nas Bog kliče, kako naj živimo, kaj je res pomembno v našem življenju, za kaj naj si prizadevamo. Res je pomembno, da imamo odprta ušesa in prosimo Svetega duha, da nas razsvetli, da bi jo sprejeli kot Božjo besedo in bi rojevala sadove v našem življenju.
Kako našo izkušnjo podeliti tistim, ki iščejo hitre rešitve, ki jih je ta svet bolj poln kot kadarkoli prej?
Gotovo ni Sveto pismo namenjeno temu, da bi spodbujalo zgolj pozitivno mišljenje. Polno je konfliktnih zgodb, nasilja, tragedij, stvari, ki se nas globoko dotaknejo in nas pretrese, človekova nemoč, greh, propadanje. V tem smislu je Sveto pismo izredno realistično, zelo realno predstavi, kaj se s človekom dogaja, tudi z našimi osebnimi odnosi, koliko je tukaj neke neiskrenosti, zahrbtnosti, koliko je iskanja moči, prevlade, vse to, kar greh prinaša v ta svet.
Po drugi strani pa tudi to nepojasnjeno vprašanje zla, da nimamo lahkih odgovorov, od kod zlo, zakaj trpijo nedolžni ljudje. Sveto pismo nam ne podaja končnega odgovora. Kar nam pa daje, je zagotovilo, da je Bog z vsakim človekov vedno v vsakem trenutku. Bog človeka ne zapušča v trpljenju in ti lahko tudi v tem trenutku in nemoči vztrajaš in Jezus Kristus vstopi v to trpljenje. Pogled na križ mi lahko daje to zagotovilo, da Bog pozna moje trpljenje. Tudi takrat, ko mi je hudo, vem, da je Božji sin šel skozi trpljenje, nisem sam s tem občutkom trpljenja, zapuščenosti in nemoči. To, kar realno govori Sveto pismo je, da je vsak človek krhek, ranljiv, nepopoln, a to ga odpira v odnos z Bogom, sočlovekom.
Lahko me trpljenje in nemoč uničuje, lahko pripelje človeka do obupa, lahko pozabim na Boga, lahko me pripravi do popolnega pesimizma in obupa, ampak lahko in to je moč te Božje besede, odpre za novo življenje, za zaupanje, da me Bog odrešuje. Takrat, ko sem najbolj na tleh, Bog stopi v mojo temo in me spodbuja, da sprejmem to Božjo bližino. Da je v tem trenutku stiske in nemoči on z menoj in lahko mi daje svojo bližino s tem, ko je tudi one šel skozi podobno izkušnjo trpljenja. Me hrabri, krepi, opogumlja za nadaljnje korake.
Ob prebiranju Božje besede pa se lahko zgodi tudi to ...
IZZIV BOŽJE BESEDE - podelimo si citat, ki nas nagovarja
Recimo, ena taka lepa navada, ki jo imajo nekateri, bodisi začnem dan ali delovni čas in najprej preberem Božjo besedo. Zelo malo časa ti vzame, če ga skopiraš in pošlješ možu, ženi, prijateljem ... na ta način širimo to moč besede, ki jo beremo po celem svetu.
Tudi na socialnih omrežjih, kjer smo dejavni, lahko to naredimo. Da vsak dan drug drugemu podelimo te citate in preglasimo to grdo govorjenje, ki je postalo tako običajno. Mogoče tudi s tem prekvasimo.
A da ne bomo sužnji samo pozitivnih misli, podelimo tisto, kar te nagovori, kaj ti da misliti. Včasih je treba tudi opozoriti in zaznati nekaj težkega in negativnega, kar se dogaja, da ne bi ostali primorani k temu, v smeri, da se gradi življenje. To pa se gradi tako, da se otrebi kar uničuje to življenje.
V oddaji Za življenje s prof. dr. Romanom Globokarjem tudi:
- Veliko ljudi je občutilo stisko ob tem, ko so zaradi različnih mnenj v teh časih izgubljali prijatelje, ne poznajo svoje sestre, brate, veliko je razdvojenosti. Kako najti rešitev za skupno življenje? 24.55
- Velikokrat se zgodi da zaradi različnih obdobjih po nekaj letih zakona pridemo do določenih sprememb. Veliko ljudi obupa, te različnosti tako poglabljamo. Lahko tudi pri tem pomaga Božja beseda? 30.04
- Kaj obeta sinoda, k čemu nas spodbuja? Globokar pravi, da niso samo papež ali škofje tisti, ki vedo, kaj je dobro za Cerkev, pač pa da je to odgovornost vsakega. 37.45