Grafična podoba Stične mladih 2021
Mladoskop | 27.08.2021, 21:31 Nataša Ličen
Veliko mladih se išče. Po birmi se oddaljijo, toda čez čas na svojih izkušnjah prepoznajo dragocenost in pomen vrednot, ki so jih prej zavračali, potem pa znova želijo zaživeti po njih. Vera je lahko tudi druženje, pogovor. V Stični se najde za vsakogar, kar išče, druženje, koncert, globoka verska izkušnja, nova prijateljstva, pričevanja. Poglejte na splet za vsebino in potek letošnje, jubilejne 40. Stične.
V studio smo za "Mladoskop" povabili Kajo Bukovec in Marka Javerška, ki sta študij začela na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, nato pa odšla po drugačne študijske izkušnje še na Portugalsko. Ob študiju delata za različne naročnike, želita biti izrazno široka in se preizkušati v več grafičnih vlogah. Sodelujeta tudi pri Katoliški mladini, sta njihova uradna grafična oblikovalca, sta avtorja vizualne zasnove Stične mladih, letošnje podobe. "Kristjani smo lahko cool", pravita sogovornika, ki to želita prikazati tudi v grafični govorici.
»Vse kar vidite, kar je vizualno povezano s Stično mladih, je večinoma najino delo, kot grafični oblikovalki sta v ekipi pomagali še Hana Brece in Maja Černe. Na začetku niti nismo želeli retro podobe, ko pa smo potem idejo začeli razvijati z barvami, se je izkazalo za dobro. Preko sodobne oblike in trendov smo z nežnimi pastelnimi barvami vnesli v podobo tudi dolgoletno tradicijo Stične." Prisluhnite celotnemu pogovoru s Kajo in Markom.
Najino oblikovanje stremi k razumevanju uporabnika. Ni dovolj, da znaš le lepo risati, od oblikovalca se danes zahteva veliko več. Vse bolj gre tudi v digitalizacijo.
»Na Portugalskem naju je presenetilo, kako z malo vloženega truda znajo narediti lepo. Njihove značilne barvne ploščice dajo prepoznavno podobo vasem, mestu nenazadnje in celotni pokrajini, to zelo nagovori. Seveda so novejše zgradbe tudi tam drugačne od tradicionalnih, ni pa jih toliko, da bi prekrile njihove značilne oblike in izraze. Marsikaj, kar ohranjajo morajo pri tem upoštevati izročilo.«
»Portugalci dajo veliko na druženje, na dobro hrano, na skupaj preživeti čas in na odnose. Slovenci pa damo veliko pre/več na hišo, ki jo vsak gradi po svojem okusu, seveda pred hišo stoji dober avto, pri Portugalcih pa materialne stvari niso tako pomembne. Živijo bolj za tisti večer, za odnose in kakovostno druženje, vse to se tudi preliva, odraža v arhitekturi, politiki, v družbi, tudi pri poslih.«
Če na Portugalskem zamudiš pol ure, nič narobe. Veliko dajo na druženje, na kakovostno preživljanje časa s prijateji, družino. Materialne stvari jim niso najpomembnejše, odnosi so ključni.
Bi ostala na Portugalskem?
»Morda, če bi tja lahko preselila najini družini, prijatelje", v smehu odgovorita. "Slovenija je država, kjer si želiva biti, živeti in delati. Na Portugalskem bi najraje vse skompenzirali, tam bi si ljudje še vedno najraje izmenjevali dobrine in znanja. Za življenje pa vendarle potrebujemo tudi denar. Recimo, če sva nekaj oblikovala za ljudi, ki nudijo srfanje, bi namesto plačila najraje ponudili nekaj ur tovrstnega športnega udejstvovanja. Vendar je treba plačati tudi najemnino in podobno. V Sloveniji je odnos do oblikovanja in podobnega dela vendarle drugačen. Ne rečejo zastonj, da je treba v svet, če hočemo spoznati, kako lepo je doma.«
Geslo in grafična podoba Stične
»Letošnje geslo je »Utrdi moje korake«, z zamegljeno podobo na plakatih smo želeli prikazati stanje duha pri mladih. Seveda ne pri vseh, ampak zaznati je med mladimi v zadnjih letih nekaj strahu in stisk. Takrat se nam zdi svet nejasen, zamegljen, zato smo dodali jasne linije, poudarili strukturo. V prenesenem pomenu to pomeni, če za temelj vzamemo Boga je struktura prihodnosti jasna, seveda moramo za to marsikaj narediti tudi sami, toda struktura je dobra, jasna. Nalepke, ki so dodane, pa predstavljajo igrivost in veselje do življenja. Za mnoge je Stična enkraten dogodek, koncert, priložnost za srečanje s prijatelji.«
Majice, ki se jih bo s ponosom nosilo
»V prejšnjih letih smo majice iz Stične potem oblekli še pri športu ali jih uporabljali za spanje. To smo želeli preseči. Skušali smo razviti sicer izrazito versko podobo, a jo skreirati v dokaj nevtralni izgled. Grafika je prepoznavna, a ni vsiljiva, je všečna mladim. Preverili smo, kaj je mladim všeč in kakšno majico bi tudi po Stični še večkrat z veseljem oblekli.«