Černač: Zakon o drugem tiru je unikum, treba ga je zavrniti
Slovenija | 20.09.2017, 10:40
Pred referendumom o zakonu o drugem tiru, na katerega se bomo volivci podali v nedeljo, smo na Radiu Ognjišče pred mikrofon povabili nekdanjega ministra za infrastrukturo in prostor Zvoneta Černača. Spomnil je, da ima projekt zelo dolgo brado, od njegovih zametkov do zdaj je po njegovih besedah prišlo tudi do več sprememb.
Kot je poudaril Černač, je že kot pristojni minister v začetku leta 2013, malo pred tem, ko je predčasno končala mandat druga vlada Janeza Janše, opozoril, da gradnja nove železniške povezave med Divačo in Koprom, kot je načrtovana, ni ustrezna, gospodarna in racionalna ter da je treba v dveh letih opraviti strokovni premislek in izbrati ustreznejšo različico, ki bo zagotovila boljšo in hitrejšo izvedbo projekta. "To, žal, ni bilo storjeno, vsi postopki so tekli naprej, zdaj imamo gradbeno dovoljenje in še poseben zakon, ki ga ne potrebujemo, saj je ta odsek umeščen v ostalih državnih dokumentih."
Zakon o drugem tiru je po Černačevih besedah tudi drugače sporen. "Na eni strani uzakonja nenormalno vrednost naložbe, 45 let plačevanja te naložbe prek dodatnih taks avtoprevoznikov in Luke Koper ter nepreglednost in negospodarnost same izvedbe."
Černač je prepričan, da je vlada zakon o drugem tiru sprejela, da bi se premier Miro Cerar, ki se za zdaj ne more pohvaliti z nobenim projektom, ob koncu mandata fotografiral ob zasaditvi prve lopate. Še en razlog je razbremenitev odgovornosti. "Davkoplačevalci ne bodo dovolili še enega projekta Teš 6. Če ga z zavrnitvijo zakona o drugem tiru zdaj ne bomo ustavili in bo čez nekaj let prišlo do polaganja računov, bodo Cerar in vsi ostali razbremenjeni odgovornosti, saj je ta zakon potrdila parlamentarna večina."
Da smo za dobrih 27 kilometrov enotirne proge oblikovali poseben zakon, je po Černačevem mnenju unikum. Kot je še pojasnil, ga je prav zato treba zavrniti in odpreti možnost strokovni prevetritvi ostalih različic projekta. Pri tem je izrednega pomena čas, ki ga ni veliko.