Radio danes tudi gledamo, ne samo poslušamo
Radijski utrip | 13.10.2016, 14:12 Marta Jerebič
V Rimu se je končalo letno zasedanje Združenja evropskih krščanskih radijskih postaj, na katerem so letos razpravljali o tem, kako se v programu in novicah lotiti tematike migrantov, poudarek pa je bil tudi na prisotnosti radiev na družbenih omrežjih. Prihodnje leto bo srečanje na Malti, leta 2018 pa na Portugalskem. Dogodka sta se udeležila tudi Tone Gorjup in Marta Jerebič.
Dopoldne nas je obiskala namestnica direktorja tiskovnega urada Svetega sedeža Paloma Garcia Ovejero, prva ženska na nekem takem položaju. Po njenem mnenju so na takšno papeževo odločitev vplivali predvsem trije kriteriji. Frančišek na vodstvenih položajih želi več laikov. Na tem mestu je želel novinarja in nekoga iz špansko govorečega območja. Direktor urada Greg Burke, prav tako laik in novinar, je namreč Američan, delal je na televiziji. Sama pa ima za sabo dolgoletno izkušnjo radia (španskega katoliškega radia Cope). Sedaj papežu služi na drugem mestu, kljub temu pa delo ostaja enako, namreč širiti najboljši izdelek na svetu – širiti veselo sporočilo.
Komunikacija je eden glavnih delov tega pontifikata. Namen komunikacije 21. stoletja je, da dosežemo obrobja v smislu, da nam prisluhnejo tudi tisti, ki morda doslej še nikoli niso v roke vzeli Svetega pisma.
Radio po besedah Ovejerove doživlja morda največjo spremembo od časa Marconija oziroma začetkov radia. Radio sicer ostaja radio, vendar pa radio danes tudi gledamo. Nujna je torej prisotnost na internetu, tudi z video posnetki in nujna je prisotnost na družbenih omrežjih. Med ljudmi namreč danes obstaja velika razlika glede dojemanja radia – ko ga omeniš starejšim, pomislijo na napravo, sprejemnik, za mlade je to pametni telefon, prek katerega poslušajo in gledajo radio.