Petra MalenšekPetra Malenšek
Jakob ČukJakob Čuk
Alen SalihovićAlen Salihović

Otroci s posebnimi potrebami naj bodo čim več v naravi

Sociala Petra Stopar

Od 20 do 25 odstotkov vseh otrok v Sloveniji ima posebne potrebe. Približno od leta 1995 se vključujejo v redne predšolske in osnovnošolske programe, mnogi vzgojitelji in učitelji pa so v tem času ugotovili, da jim pri učenju in razvoju pomembno pomaga naravno okolje, sporočajo iz Inštituta za gozdno pedagogiko. Da bi poglobljeno preučili te učinke, so se v programu Erasmus+ odločili, da ustvarijo poseben projekt, v katerega so poleg omenjenega inštituta vključeni še Gozdarski inštitut Slovenije, OŠ Ljuba Šercerja iz Kočevja in OŠ Jela Janežiča iz Škofje Loke.

Projekt »Naravna okolja spodbujajo učenje in razvoj otrok s posebnimi potrebami« podpirajo partnerji evropskega programa Erasmus+. Gre za evropski projekt, v katerem poleg Slovenije sodelujeta še Belgija in Velika Britanija. V projektu združujejo strokovno znanje in izkušnje »zeleni partnerji« in šest osnovnih šol za otroke s posebnimi potrebami, in sicer preko vzajemnega učenja, izmenjave primerov dobrih praks ter razvoja pedagoških ter vseživljenjskih konceptov učenja v naravnih okoljih, so v Inštitutu za gozdno pedagogiko navedli v sporočilu za javnost. Osrednji rezultat projekta bo spletni portal z inovativno zbirko primerov dobrih praks, priporočil in uporabnega znanja, namenjeno vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami v naravnih okoljih.

Na omenjenem inštitutu poudarjajo, da naravna okolja že v osnovi »filtrirajo« odvečne zunanje dražljaje, ki so lahko pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami posebej moteči. »Otrokom, ki obiskujejo prilagojeni program z nižjim izobrazbenim standardom in posebni program, bomo skozi projekt na sproščen in varen način omogočili kontakt z naravo in jim obenem omogočili uspešnejši razvoj osnovnih veščin, ki jih bodo potrebovali v življenju,« so zapisali.

O tem, kaj pomeni vključenost šole v ta projekt, nam je v pogovoru zaupala ravnateljica OŠ Jela Janežiča iz Škofje Loke Marjeta Šmid: »Bolj sistematično in načrtovano bomo pogledali, kako lahko mi izkoristimo mnogotere pozitivne vplive narave okoli nas, konkretno gozda, vplive pa poskušali kar najbolje izkoristiti za učenje naših učencev.« Ko z njimi odidejo v naravo, so namreč otroci »bolj motivirani, sproščeni in ustvarjalni,« je dodala.

Ravnateljica Jožica Pečnik iz OŠ Ljuba Šercerja Kočevje pa je dodala: »Sodelovanje v projektu Erasmus+ bo prav gotovo prineslo zanimive rezultate. Ti bodo prav gotovo še posebej zanimivi, ker bodo predstavljali skupek praktičnih primerov, ki temeljijo na uvajanju naravnih okolij v naša učna področja, prav tako pa so pomembna za razvoj otrok s posebnimi potrebami. To pa pomeni, da bomo šolsko učilnico zamenjali za učilnico v gozdu. Gozd imamo pri nas v Kočevju ’pred vrati’ in že čaka na nas, da ga čim prej obiščemo!«

Sociala, Evropska Unija, Hrana in okolje
Glasovnica na referendumu (photo: Rok Mihevc) Glasovnica na referendumu (photo: Rok Mihevc)

Zakon o asistiranem samomoru je zavrnjen

Volivci so, kot kaže, na današnjem referendumu zavrnili zakon o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Proti zakonu je namreč glasovalo 53,04 odstotka volivcev, hkrati pa je nasprotnikom ...

Miha Šalehar je govoril tudi o vzorcih, ki mu niso prizanašali (photo: Rok Mihevc) Miha Šalehar je govoril tudi o vzorcih, ki mu niso prizanašali (photo: Rok Mihevc)

Miha Šalehar: Svet lahko rešimo samo z lučjo

Eden najbolj prepoznavnih radijskih moderatorjev Miha Šalehar, ki je več kot polovico svojega življenja z zanj značilnim govorom in svojstveno osebnostjo deloval pred mikrofonom, v zadnjih letih ...

Marko Tomanič (photo: Urša Sešek) Marko Tomanič (photo: Urša Sešek)

Rešila ga je hčerkina fotografija

V oddaji Srečanja smo gostili in spoznali Marka Tomaniča, ki je s pomočjo nekdanjega policista Ivana Jurgeca napisal knjigo Pobeg iz senc odvisnosti. Podnaslov nam pove, da je že 10 let trezen in ...

Avdio player - naslovnica