Slavi KoširSlavi Košir
Aleš KarbaAleš Karba
Rok MihevcRok Mihevc
Zdravje na delovnem mestu pripomore k uspešnejši organizaciji. (foto: zdravi-in-uspesni.si)
Zdravje na delovnem mestu pripomore k uspešnejši organizaciji.

Zdravi zaposleni, uspešna organizacija

Slovenija | 18.10.2015, 19:00

»Zdravi zaposleni, uspešna organizacija« je slogan, pod katerim se začenja vseslovenska kampanja za ozaveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu. Projekt izvaja Združenje delodajalcev Slovenije v sodelovanju s šestimi regionalnimi gospodarskimi zbornicami in Sindikatom novinarjev.

Združenje delodajalcev Slovenije je v minulem tednu zagnalo vseslovensko kampanjo za osveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu.

Generalni sekretar Združenja delodajalcev Slovenije Jože Smole je dejal, da je ohranjanje zdravja eden najpomembnejših družbenih izzivov. "Namen projekta je dvig stopnje ozaveščenosti, informiranosti slovenskih delodajalcev, zaposlenih, kakor tudi strokovne in splošne javnosti o pomenu promocije zdravja na delovnem mestu, ter o koristih, ki jih prinaša, in povečanih aktivnostih na tem področju.“

A le v redkih organizacijah so izdelali načrt in izvajajo dejavnosti na področju promocije zdravja. Največ izzivov je pred srednjimi, malimi in mikro podjetji, je povedala direktorica Štajerske gospodarske zbornice Aleksandra Podgornik. Ta so v času krize po njenem opozorilu veliko krčila svoje službe. „V mikro podjetju z enim ali dvema zaposlenima je direktor hkrati voznik in tajnica. Težko najde čas, da bi se sistematično ukvarjal s promocijo zdravja. Za takšne primere bi radi našli sistemske rešitve,“ je pojasnila.

Ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Anja Kopač Mrak je poudarila pomen povezovanja med delodajalci, sindikati, vlado in drugimi deležniki. "Takšnih problemov ni več mogoče reševati sektorsko," je opozorila.

Oktobra se je tako začel natečaj za delodajalce za izbor najboljših ukrepov pri promociji zdravja na delovnem mestu. V prvem polletju prihodnjega leta bodo organizirali strokovne regijske posvete, jeseni prihodnje leto pa bo nacionalni strokovni posvet.

V okviru kampanje bodo izvedli številne brezplačne informativno-promocijske aktivnosti:

  • Oktobra 2015 so odprli natečaj za delodajalce za izbor najboljših ukrepov promocije zdravja na delovnem mestu – vsa slovenska podjetja so vabljena, da preko spletnega obrazca na zdravi-in-uspesni.si najpozneje do 31. 5. 2016 oddajo opis inovativnega ukrepa, ki ga izvajajo na področju promocije zdravja na delovnem mestu. Med prispelimi ukrepi bo strokovna komisija izbrala najboljše na regijski ravni in absolutnega zmagovalca na nacionalni ravni. Zmagovalni ukrepi bodo predstavljeni v brošuri, izdani v okviru kampanje, in prejeli priznanja na nacionalnem posvetu.
  • Novembra 2015 bo začel izhajati spletni novičnik z aktualnimi informacijami, napovedmi dogodkov, ugotovitvami raziskav, intervjuji in predstavitvami dobrih praks s področja promocije zdravja na delovnem mestu.
  • Od januarja 2016 do junija 2016 bodo v sedmih slovenskih regijah organizirali strokovne regijske posvete, na katerih bodo obravnavali aktualne teme s področja promocije zdravja na delovnem mestu.
  • Oktobra 2016 bodo organizirali nacionalni strokovni posvet, na katerem bodo predstavili rezultate kampanje, sklepe regijskih posvetov, zmagovalce natečaja za delodajalce in podobno.

Dr. Gregor Breucker, vodja oddelka za promocijo zdravja iz nemškega BKK Bundesverbanda, ki se je preko Skypa vključil v novinarsko konferenco ob začetku projekta pri nas, je predstavil nekaj izkušenj, ki so jih imeli v Nemčiji na nacionalni ravni z vodenjem kampanj s področja varnosti in zdravja pri delu. Nemška vlada je v zadnjem času uvedla nove predpise glede preventive na delovnem mestu in med prioritete postavlja varnost in zdravje delovnega mesta. V zadnjih dveh letih so izpeljali nacionalno kampanjo, osredotočili pa so se predvsem na srednja in majhna podjetja. Uspešni so predvsem zaradi partnerstev, prav zaradi vključitve zdravstvenih zavarovalnic, združenj delodajalcev, zbornic in predstavnikov delavcev. V dveh letih so izpeljali skupno 70 konferenc po vsej državi, izdelali pa so tudi načrt, ki ga delodajalci uporabljajo kot orodje. V prihodnosti je njihov cilj vzpostaviti regionalne posvetovalne točke. Precej sredstev bodo namenili tudi promociji varnosti in zdravja na delovnem mestu, saj bodo morale zavarovalnice od leta 2016 v sklad za promocijo plačati dva evra na vsakega zavarovanca, s čimer bodo zbrali okrog 140 milijonov evrov letno.

 

Slovenija, Zdravstvo
Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...