Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Mark GazvodaMark Gazvoda
Petra StoparPetra Stopar

Na Expu slovenski paviljon obišče vsak dan 5.000 obiskovalcev

Slovenija | 11.08.2015, 11:09 Nataša Ličen

Slovenija se na svetovni razstavi predstavlja s sloganom »Čutim Slovenijo. Zelena. Aktivna. Zdrava.« Vsebine, ki so predstavljene v slovenskem paviljonu so v povezavi z glavno temo svetovne razstave, ki je hrana in energija. Izpostavljeno je sol, čebele, termalne in mineralne vode, zdrav in aktiven življenjski slog ter zelene tehnologije. Svetovno razstavo Expo 2015 v Milanu bo po pričakovanjih organizatorjev v šestih mesecih obiskalo 20 milijonov ljudi. A v dobi informacijskih in komunikacijskih tehnologij dodajajo, da bo v tem času milijarda ljudi predstavitev držav spremljala virtualno. Za vidnost na spletu se trudi tudi naša država. Obiskovalci imajo možnost tudi okusiti izbrano slovensko hrano. Naslednji teden bo do konca avgusta posebej predstavljena Pomurska regija.

Slovenija se predstavlja z lastnim paviljonom.

Slovenski paviljon odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja – prehajanje alpskega hribovja, panonskih ravnic ter sredozemskega gričevja v obdelovalne površine, pod katerimi se skriva izjemen podzemni labirint kraških jam in kapnikov. Paviljon je narejen iz naravnih materialov - lesa in stekla. Več si lahko preberete na www.exposlovenia.si.   

Gorazd Skrt, direktor Slovenskega paviljona: »Slovenski paviljon na Expu vsak dan obišče približno pet tisoč obiskovalcev. Prepoznamo jih po vsem prizorišču zaradi zelenih nalepk v obliki srca in z napisom I feel Slovenija, ki jim jih damo ob vstopu v paviljon. Zelo radi jih nosijo. V prvih tednih smo opazili, da je šla večina kar prehitro skozi naš paviljon in smo potem dodali nekaj stvari, da bi jih zaustavili in bi si podrobneje ogledali naše predstavitvene vsebine. Med temi dodatnimi vsebinami je Piranska sol, po kateri se takoj po vstopu sprehodijo obiskovalci in je posebno doživetje. Izkazalo se je za dobro idejo, kar je ljudem zelo všeč. Dodali smo še nekaj stvari, ki se navezujejo na čute. Lahko vonjajo med, doživijo termalno vodo, že vse od začetka pa pokušajo potico in ostale tradicionalne slovenske kulinarične dobrote. Šest mesečni projekt daje možnost dodelave.«

Direktor slovenskega paviljona Gorazd Skrt
Direktor slovenskega paviljona Gorazd Skrt © Nataša Ličen
 

Nosilni temi letošnje svetovne razstave sta hrana in energija 

»Letošnjo temo mi vidimo širše, ne samo kot hrano za telo, ampak tudi kot hrano za dušo. V Sloveniji imamo termalno vodo, s katero se tudi predstavljamo. Termalni turizem je recimo zelo blizu Italijanom. Našo državo predstavljamo kot veliko priložnost za sprostitev duha. Precej gostov pride k nam prav z namenom, da bi dobili že omenjeno nalepko. Vidijo jih na drugih obiskovalcih in, ker so jim zelo všeč, potem zavijejo še k nam, ko drugače morda ne bi. Zanimiv je primer gostov iz ZDA, ki so si na EXPU ogledali naš paviljon in našo domovino potem tudi obiskali. Po mesecu dni so se vrnili k nam in nam to povedali.«

Kako diši slovenski med
Kako diši slovenski med © Nataša Ličen
 

Glavni namen Expa je seveda promocija 

»Za Slovenijo se kaže, kako pomembne so nove povezave, recimo z vlaki. To je velik izziv za prihodnost v naši državi, da vlake povežemo z Italijo, vsaj z Benetkami. Ogromno Francozov prav tako pride na EXPO z vlakom. To bi bilo dobro upoštevati za naprej. Nekatere države se na EXPU predstavljajo tradicionalno, druge pa na zelo inovativen način. Priznati moramo, da je dogodek zelo pomemben za predstavitev države ostalemu svetu. Upam, da si bodo Slovenijo in naš paviljon zapomnili, kar bo velik uspeh. Treba je povedati in predstaviti zgodbe, dati kakovost. V našem paviljonu imamo sol, vodo, med in med drugim seveda tudi Lenarčičevo zgodbo preleta planeta z meritvami, ki jih je opravil in so pomembne za ves svet ter njegov obstoj. Na EXPU dela 15.000 ljudi z vsega sveta. Tudi njim želimo dati priložnost, da nas spoznajo. Nikoli v preteklosti nismo bili tako blizu kraja, kjer se odvija svetovna razstava. Škoda bi bilo zamuditi in izpustiti to priložnost. Tudi zato je Slovenski paviljon razmeroma velik, ker je zaradi bližine dogajanja logistika dostopnejša.«

Dekleti pri strežbi slovenskih tradicionalnih jedi na Expu
Dekleti pri strežbi slovenskih tradicionalnih jedi na Expu © Nataša Ličen

Zanimiv laboratorij v paviljonu Nemčije
Zanimiv laboratorij v paviljonu Nemčije © Nataša Ličen

Paša za oči
Paša za oči © Nataša Ličen

Za Expo zgradijo prave palače
Za Expo zgradijo prave palače © Nataša Ličen

Navdušenje za obiskovalce že na vstopu razstavnega prostora Expa
Navdušenje za obiskovalce že na vstopu razstavnega prostora Expa © Nataša Ličen

Konstrukcije, ki osupnejo
Konstrukcije, ki osupnejo © Nataša Ličen

Blagodejna Piranska sol na Expu zmaguje
Blagodejna Piranska sol na Expu zmaguje © Nataša Ličen

Termalne vode
Termalne vode © Nataša Ličen

Na polet okrog sveta z Lenarčičem
Na polet okrog sveta z Lenarčičem © Nataša Ličen

Vstop v slovenski paviljon
Vstop v slovenski paviljon © Nataša Ličen


Slovenija, Radijski utrip
Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media) Pokojni zaslužni papež Benedikt XVI. (photo: Vatican Media)

Nič več v treh krstah

Vatikan je predstavil prenovljen bogoslužni obrednik za papežev pogreb. Nastal je na Frančiškovo pobudo, ki želi, da obred papeževega pogreba bolje odraža položaj voditelja Katoliške cerkve kot ...

Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc) Robert Friškovec (photo: Rok Mihevc)

Sočutje ni pasivnost

Med 17. in 23. novembrom se po vsem svetu vsako leto v okviru Katoliške cerkve in drugih krščanskih cerkva ter skupnosti obhaja teden zaporov. Namen tedna zaporov je, da bi se kristjani zavedali ...