Robert BožičRobert Božič
Marko ZupanMarko Zupan
Alen SalihovićAlen Salihović
Otroci (foto: Ingimage)
Otroci

Je pravilnik o medvrstniškem nasilju primerna oblika reševanja problematike?

| 25.04.2015, 09:00 Rok Mihevc

Na ministrstvu za šolstvo pripravljajo navodila za ravnanje v primeru medvrstniškega nasilja. Številni strokovnjaki opozarjajo, da je predpisov preveč in je treba šolam pustiti bolj proste roke pri ukrepanju in preventivi. Prav ta aktualna tema pa je bila na željo ravnateljev posvečena tudi na letošnjem 26. srečanju Osnovna šola na Slovenskem.

Srečanje, ki je potekalo na Bledu, je bilo namenjeno ravnateljicam, ravnateljem in drugim strokovnih delavcem šol. Na njem so med drugim razpravljali o pasteh odraščanja s sodobno tehnologijo, socializaciji učencev in učiteljev, pa tudi o preprečevanju nasilja v šolah. Erika Rustja z ministrstva za izobraževanje je povedala, da se problematike medvrstniškega nasilja zavedajo že nekaj časa.

Sedaj manjša strokovna skupina na Zavodu za šolstvo pripravlja tudi navodila za obravnavo tovrstnega nasilja, v katerem so zajete naloge strokovnih delavcev. »Obstaja pravilnik, ki daje navodila šolam, kako postopati v primeru nasilja v družini. Konkretnega pravilnika za primer medvrstniškega nasilja pa ni. Pa tudi v prihodnje za kaj takega ni potrebno pravilnika, ampak bi bila lahko zgolj navodila, ki bi dala šolam neko usmeritev.«

Navodila, ki jih bodo kasneje dali v razpravo širši skupini ravnateljev in ostalih strokovnih delavcev, so že na posvetu na Bledu pokazala precejšnje razhajanje. Posebej je kritična Vesna Vuk Godina s fakultete za družbene vede. »Če otrok naredi delikventno vedenje, postane center pozornosti in se vsi vrtijo okrog njega – razrednik, šolske svetovalne službe, tudi mediji. On je zvezda in to je njemu cilj. Prvo, kar bi morali uvesti v šole, je ukinitev vseh postopkov, ki nasilnega otroka postavijo v središče pozornosti.«

Spomnila je, da je bilo pred 50 leti nasilja med otroci bistveno manj kot danes, saj je že zgodnja socializacija vsebovala avtoriteto in kazen. Sodobne šole pa so postale leglo nasilja in različni pravilniki ter postopki pri tem ne bodo prav nič pomagali, je opozorila Vuk Godina.

Specialni pedagog Marko Juhant pa je prepričan, da morajo biti za obnašanje in vzgojo otrok pristojni starši, vendar bi tudi šole lahko veliko naredile na tem področju. Meni, da imajo šole kar nekaj mehanizmov, s katerimi bi lahko ukrepale, žalostno pa je, da jih ne morejo uporabljati, je dejal. Pojasnil je, da gre za primer, da bi lahko za otroke pripravili drugačen program, ki bi omogočal, da bi bili uspešnejši. Tako danes večinoma domačih nalog naredijo v podaljšanem bivanju, namesto da bi se tam urili v socialnih spretnostih, še meni Juhant.

Gostiteljica razstave v Bruslju je bila Romana Tomc (photo: Daina Le Lardic) Gostiteljica razstave v Bruslju je bila Romana Tomc (photo: Daina Le Lardic)

Bruseljski odmevi na brezno pod Macesnovo gorico

Razstava 3450 umorjenih – Jama pod Macesnovo gorico – slovenski Katin, ki je do 10. maja na ogled v Zavodu sv. Stanislava, je v angleški verziji nagovorila tudi obiskovalce Evropskega parlamenta v ...

Mihaela Terkov (photo: Maja Morela) Mihaela Terkov (photo: Maja Morela)

In kako diši ljubezen ...

S tokratno gostjo, profesorico biologije na Gimnaziji in veterinarski šoli v Ljubljani, Mihaelo Terkov smo se pogovarjali o pomenu sočutja do starejših. Kot prostovoljka pri Hospicu se je odločila ...

Kriza srednjega razreda se kaže v krizi učiteljstva. (photo: PixaBay) Kriza srednjega razreda se kaže v krizi učiteljstva. (photo: PixaBay)

Kriza učiteljstva kaže krizo smisla

Evropa ne ve, bi šla naprej - v tem kar si je zgradila v zadnjih štirih tisoč letih, ali bi se vsula same vase, proti vsemu - od evtanazije do uničevanja družine, je izrekel prof. dr. Jože Ramovš, ...