Damijana MedvedDamijana Medved
Jakob ČukJakob Čuk
Andrej ŠinkoAndrej Šinko
Otroci (foto: Ingimage)
Otroci

Je pravilnik o medvrstniškem nasilju primerna oblika reševanja problematike?

| 25.04.2015, 09:00 Rok Mihevc

Na ministrstvu za šolstvo pripravljajo navodila za ravnanje v primeru medvrstniškega nasilja. Številni strokovnjaki opozarjajo, da je predpisov preveč in je treba šolam pustiti bolj proste roke pri ukrepanju in preventivi. Prav ta aktualna tema pa je bila na željo ravnateljev posvečena tudi na letošnjem 26. srečanju Osnovna šola na Slovenskem.

Srečanje, ki je potekalo na Bledu, je bilo namenjeno ravnateljicam, ravnateljem in drugim strokovnih delavcem šol. Na njem so med drugim razpravljali o pasteh odraščanja s sodobno tehnologijo, socializaciji učencev in učiteljev, pa tudi o preprečevanju nasilja v šolah. Erika Rustja z ministrstva za izobraževanje je povedala, da se problematike medvrstniškega nasilja zavedajo že nekaj časa.

Sedaj manjša strokovna skupina na Zavodu za šolstvo pripravlja tudi navodila za obravnavo tovrstnega nasilja, v katerem so zajete naloge strokovnih delavcev. »Obstaja pravilnik, ki daje navodila šolam, kako postopati v primeru nasilja v družini. Konkretnega pravilnika za primer medvrstniškega nasilja pa ni. Pa tudi v prihodnje za kaj takega ni potrebno pravilnika, ampak bi bila lahko zgolj navodila, ki bi dala šolam neko usmeritev.«

Navodila, ki jih bodo kasneje dali v razpravo širši skupini ravnateljev in ostalih strokovnih delavcev, so že na posvetu na Bledu pokazala precejšnje razhajanje. Posebej je kritična Vesna Vuk Godina s fakultete za družbene vede. »Če otrok naredi delikventno vedenje, postane center pozornosti in se vsi vrtijo okrog njega – razrednik, šolske svetovalne službe, tudi mediji. On je zvezda in to je njemu cilj. Prvo, kar bi morali uvesti v šole, je ukinitev vseh postopkov, ki nasilnega otroka postavijo v središče pozornosti.«

Spomnila je, da je bilo pred 50 leti nasilja med otroci bistveno manj kot danes, saj je že zgodnja socializacija vsebovala avtoriteto in kazen. Sodobne šole pa so postale leglo nasilja in različni pravilniki ter postopki pri tem ne bodo prav nič pomagali, je opozorila Vuk Godina.

Specialni pedagog Marko Juhant pa je prepričan, da morajo biti za obnašanje in vzgojo otrok pristojni starši, vendar bi tudi šole lahko veliko naredile na tem področju. Meni, da imajo šole kar nekaj mehanizmov, s katerimi bi lahko ukrepale, žalostno pa je, da jih ne morejo uporabljati, je dejal. Pojasnil je, da gre za primer, da bi lahko za otroke pripravili drugačen program, ki bi omogočal, da bi bili uspešnejši. Tako danes večinoma domačih nalog naredijo v podaljšanem bivanju, namesto da bi se tam urili v socialnih spretnostih, še meni Juhant.

Martin Golob in Borut Pahor (photo: Rok Mihevc) Martin Golob in Borut Pahor (photo: Rok Mihevc)

Kako je Martin Golob do solz nasmejal Boruta Pahorja

Razprodana Festivalna dvorana je v četrtek gostila dobrodelno obarvan večer. Zanj sta v organizaciji Založbe Družina in Zveze prijateljev mladine poskrbela duhovnik Martin Golob in nekdanji ...

Maja Morela in Jure Sešek (photo: ARO) Maja Morela in Jure Sešek (photo: ARO)

Sobotna iskrica, ob kateri smo potrebovali robčke

Legendarna oddaja Sobotna iskrica, ki jo je več kot 30 let na našem radiu ustvarjal Jure Sešek, je prešla v roke mlajši generaciji. Oddaja bo tako živela naprej in prinašala teme zanimive mladim ...

Kdaj bomo začeli ceniti naravno pridelano hrano? (photo: Melanie / Pixabay) Kdaj bomo začeli ceniti naravno pridelano hrano? (photo: Melanie / Pixabay)

Ko aktivisti vladajo ...

Vladi se mudi. Novo leto je jasen opomin, da se čas mandata neizprosno izteka in zato ne čudi, da se v proceduro sprejemanja v teh dneh seli morje predlogov zakonov, pravilnikov in uredb. Tako je ...

Jože Pavlakovič (photo: NL) Jože Pavlakovič (photo: NL)

Jože Pavlakovič, župnik polanski

Kot je zapisano v naslovu, tako se g. Jože predstavi ob srečanju na radiu, ko smo ga povabili na pogovor za sobotno popoldansko oddajo. Letošnje leto je zanj polno jubilejev in pomembnih obletnic.