Srečanje sodelavcev katoliških medijev v Stični
Cerkev na Slovenskem | 08.03.2014, 11:16 Petra Stopar
Sedmo strokovno-družabno srečanje za sodelavce v katoliških medijskih, ki je potekalo v cistercijanski opatiji Stična, je bila pravzaprav duhovna obnova. Pravilo svetega Benedikta „moli in delaj“, je v družbi menihov med kratkim druženjem postalo izhodišče za razmislek o delu katoliškega novinarja. Bežna izkušnja lahko prinese marsikaj, če postane vir navdiha.
Komisija za družbeno obveščanje pri Slovenski škofovski konferenci je tokrat pripravila kratko duhovno obnovo za sodelavce v katoliških medijskih hišah. Za izhodišče je izbrala papeževo opozorilo, da ne smemo biti samo pripovedovalci evangelija, ampak njegovi pričevalci. To bomo, če bomo zasidrani v veri, če bomo zakoreninjeni v Jezusu Kristusu.
Tudi sveti Bernard je tistim, ki so prihajali v njegovo skupnost dejal, naj v središče postavijo Kristusa in naj nikoli ne opustijo molitve. Začetnikom svetuje, kako naj si prizadevajo za ponižnost, da ta ne bo samo v srcu, ampak jo bodo razodevali tudi na zunaj vsem, ki jih vidijo: pri bogoslužju, v oratoriju, v samostanu, na vrtu, na poti in na polju, skratka povsod.
Cistercijanom smo se pridružili pri rednih molitvah v koru bazilike. Če je duša v sozvočju z besedami, ki jih izgovarjamo, molitev postane tudi oznanjevanje. Menih in samostanska skupnost žarčita v svet „božje delo“. Pri tem se postavlja vprašanje kaj mi kot medijski delavci žarčimo v svet. Kaj je v našem središču iz katerega izhajamo? V opatiji sta v središču, iz katerega živijo menihi, molitveno bogoslužje in evharistija. V jutranji molitvi poslušajo, kaj Bog počne in čez dan živijo iz tega. Tako njihovo delo postaja „božje delo“ - so orodje v božjih rokah. Zbranost ohranjajo tako, da delajo v tišini. V pristni tihoti tudi komunikacija postaja bolj pristna. Izvedeli smo, da je ta komunikacija, ko gre za Boga, izredno zgoščena ravno pri sveti maši. Od začetka do konca smo nagovorjeni in se pričakuje naš odziv.
Prek evangeljskega odlomka o Jezusovem obisku pri Marti in Mariji smo razmišljali, kako sta sestri slišali in poslušali to, kar je govoril. Kaj pomeni biti Marta in Marija na medijski sceni? Gospod dejansko vstopa tudi v naš delovni prostor. Smisel našega dela je posredovati informacijo. Hiter in natančen dostop do informacije je s človeškimi očmi bistven. Tisti, ki to obvlada, je močan. Lahko oblikuje javno mnenje, podobo o sebi, o drugih …
Si upamo reči, da je močan tisti, ki moli? Tisti, ki ima čimbolj čist pristop do sebe, drugih in Boga? Če priznamo, da je Kristus resnica, ima tisti, ki je odprt zanj, zvezo z najbolj natančnim središčem informacij v stvarstvu. Ob tem ne gre več za to ali smo prvi, ki novico objavimo ampak, ali smo prvi, ki novico oziroma resnico odkrijemo. Če to postane izhodišče našega dela, potem tudi naše delo postaja „božje delo“.
S tem evangeljsko sporočilo prenašamo v tipični jezik medijskega sveta. Tako smo razmišljali na duhovni obnovi za sodelavce v katoliških medijskih hišah, ki je potekala v zavetju stiške opatije.