Blaž LesnikBlaž Lesnik
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Alen SalihovićAlen Salihović

Projekt ETHOS - za več etičnih vsebin v vrtcih in šolah

Slovenija | 30.05.2013, 11:04 Tone Gorjup

Ste slišali za projektom ETHOS, ki od lanske jeseni poteka v sedmih evropskih državah? Gre za projekt, ki spodbuja etično vzgojo v vrtcih in osnovnih šolah. O njem sta v naši oddaji Pogovor o spregovorila dr. Stanko Gerjolj in dr. Vojko Strahovnik s Teološke fakultete v Ljubljani. Kot sta povedala, evropski projekt ETHOS zadeva etične vzgojne vsebine, njihovo oblikovanje ter prenos v prakso.

Skupina predavateljev na Teološki fakulteti, ki se srečuje s problemi vzgoje in izobraževanja, že dalj časa opaža, da kriza v evropskem prostoru ne zadeva le področja financ, gospodarstva in politike, ampak tudi medčloveške odnose. V krizi je tudi kritično razmišljanje, spoštovanje drugih, strpnost in medkulturnost, razumevanje ... Odločili so se za nekakšen projekt, ki bi širšemu evropskemu prostoru ponudil „orodja“ za oblikovanje in podajanje etičnih vsebin v vrtcih in osnovnih šolah. V tej skupini sta tudi dr. Stanko Gerjolj pedagog in psiholog ter filozof dr. Vojko Strahovnik, ki je koordinator mednarodnega projekta Ethos (Ethical education primary and pre-primary schools for a sustainable and dialogic future). Kot je povedal slednji, se projekt zavzema za etično izobraževanje in vzgojo v predšolski dobi in v osnovnih šolah z namenom, da bi otrokom in mladostnikom podali temelje za kritično razmišljanje, vrednote, spoštovanje, strpnost, medkulturnost, sočutje in dialog. Sodelujoči v projektu se zavedajo, da velik del naloge pri tem nosijo vzgojitelji in učitelji, zato si Ethos prizadeva za čim realnejši pogled na potrebe učiteljskega poklica in mu prihaja naproti z inovativnimi učnimi priložnostmi.

Zanimalo nas je, kje so razlogi, da so začeli razmišljati o potrebi po vnašanju etičnih vsebin v vzgojno-izobraževalni sistem? Kako je nastajala pobuda, ki so jo poimenovali projekt Ethos? Glavni cilji oziroma namen projekta! Ali je že v zasnovi dobil mednarodni značaj? V katerih državah poteka projekt in kdo sodeluje v njem? Do kakšnih spoznanj so prišli doslej? Ali se že kažejo rezultati? Odgovorom na vsa ta vprašanja lahko prisluhnite v posnetku oddaje Pogovor o.

Vojko Strahovnik je med drugim povedal, da so v prvi fazi projekta, ki se bliža koncu, želeli ugotoviti potrebe učiteljev in učiteljic v šolah. Zato so jim zastavljali vprašanja: Ali se počutite usposobljene ali se počutite pripravljene naslavljat etična vprašanja? Koliko etičnih dimenzij vnašate v svoje delo, recimo pri svojem predmetu? Kako se to odraža na ravni šole? Kako to sprejemajo na ravni šole?

Stanko Gerjolj pa je ugotavlja, da je prisotnost etičnih vsebin v različnih državah zelo različna. Še največ tovrstnih vsebin imajo v Nemčiji. Pri nas je s strani „stroke“ kot nekaj normalnega in naravnega sprejeto stališče, da se etičnih vprašanj v šolskem prostoru ne sme izražati, da jih učitelj ne sme posredovati učencu, oziroma mu je vsaj močno odsvetovano. Kar nekaj didaktičnih navodil poznamo, ki vztrajajo prav na tem. Samo če učenec izrecno vpraša, potem lahko učitelj zagovarja svoje mnenje...

Več o projektu Ethos: http://www.ethos-education.eu in http://www.facebook.com/ethoseducation.

 

Slovenija, Cerkev na Slovenskem
Naslovnica knjige V postelji s sovražnikom (photo: ) Naslovnica knjige V postelji s sovražnikom (photo: )

Živela sem z romantičnim narcisom

Vse, kar si je Petra Strelec želela, je bila ljubezen, spoštovanje, nežnost in varnost. Vse tisto torej, kar ji je manjkalo v zgodnjem otroštvu, je iskala v moškem. Tega ni našla. V času ...

Mihaela Terkov (photo: Maja Morela) Mihaela Terkov (photo: Maja Morela)

In kako diši ljubezen ...

S tokratno gostjo, profesorico biologije na Gimnaziji in veterinarski šoli v Ljubljani, Mihaelo Terkov smo se pogovarjali o pomenu sočutja do starejših. Kot prostovoljka pri Hospicu se je odločila ...