Svet katoliških laikov Slovenije o družinskem zakoniku
| 20.03.2012, 17:39
Kot je znano, so predstavniki akademske sfere različnih humanističnih in družboslovnih strok ter s področja medicine javnosti nedavno posredovali pismo o novem družinskem zakoniku, o katerem bomo državljani odločali na referendumu. Naslovili so ga: Koristi otrok podrejene biseksualnim skupnostim. Vse zapisano podpira tudi Svet katoliških laikov Slovenije, ki združuje 29 nevladnih organizacij in gibanj.
V Svetu katoliških laikov Slovenije soglašajo, da je sodobna država dolžna urejati vsa tista medčloveška razmerja, ki lahko na podlagi razumnih argumentov prispevajo k medsebojnemu sožitju. "V Sloveniji je tako državni zbor leta 2005 sprejel Zakon o registraciji istospolne partnerske skupnosti, ki je uredil vsa ključna vprašanja, ki zadevajo urejanje razmerij v istospolni partnerski skupnosti, v kateri po naravni poti ni mogoče spočeti otrok," poudarjajo in menijo, da bi bilo treba vsa morebitna odprta vprašanja, ki se nanašajo na istospolne partnerske skupnosti, urejati zunaj družinskega zakonika. "Družinski zakonik biološke danosti, nasprotno, ignorira, saj spregleda dejstvo, da istospolna skupnost po naravni poti ni zmožna ustvarjanja novega življenja," še pravijo.
V Svetu katoliških laikov Slovenije so prepričani, da zakonik pomembno spreminja spreminja tako pojmovanje družine kot tudi opredelitev zakonske zveze, ki jo opredeljuje kot življenjsko skupnost med moškim in žensko. S tem ji "ne priznava več posebne vrednosti zaradi sposobnosti zasnovanja družine". Kot še pišejo, dokument vsem tistim družinam, v katerih so otroci starejši od 18 let, odvzema status družine. "Družinski zakonik s tem usodno spreminja konstelacije dosedanjega pojmovanja zakonske zveze in družine, posega na področje medgeneracijskih odnosov in bo imel nenazadnje velik vpliv tudi na prihodnost oz. preživetje naroda," poudarjajo.
V Svetu katoliških laikov še menijo, da družinski zakonik ne išče najboljše koristi otroka, ki je zapisana v naši ustavi in mednarodnih pravnih aktih, "saj njegova ureditev vodi v rešitve, ki otrokom, ki v istospolnih skupnostih živijo primarno zaradi želja odraslih, "a priori" odvzemajo ne le očeta oz. mater in možnost odraščanja ob obeh starših, pač pa pogosto tudi poznavanje lastne identitete in svojih bioloških staršev". Kot dodajajo, je pri spočetju otrok, ki bodo živeli v istospolnih skupnostih, v odnos med dvema odraslima osebama pritegnjena tretja, po spolu različna oseba, ki je uporabljena kot "kupljeno orodje" ali pa je otrok "po sili razmer" spočet v biseksualni skupnosti. "Posledice, ki jih bo tovrstna praksa imela na te otroke, njihovo identiteto, doživljanje in samopodobo, niso v zadostni meri raziskane," zato v Svetu katoliških laikov Slovenije družinski zakonik odločno zavračajo.
Z zaskrbljenostjo spremljajo tudi zanikanje biološke danosti spolov, ki naj bi bila zgolj družbeno oziroma kulturno pogojena, ter vse bolj intenzivna prizadevanja za promocijo homoseksualnih praks celo v vrtcih in šolah. Kot ocenjujejo, uradne in druge ustanove pri tem z izgovorom, da gre za odzivanje na družbeno realnost, "posegajo v oblikovanje miselnosti in moralnih sodb otrok, največkrat celo brez vedenja staršev in v nasprotju z njihovim prepričanjem".
V Svetu katoliških laikov Slovenije menijo, da bi moral družinski zakonik "namesto oblikovanja družinske zakonodaje skladno z interesi ozkega kroga posameznikov in namesto korenitega spreminjanja medsebojnih razmerij med spoloma ter poseganja v otrokovo najboljšo korist zaščititi otroke pred vnaprejšnjim kratenjem osnovnih človekovih pravic". Kot dodajajo, bi moral omogočiti tudi pozitivno diskriminacijo tiste oblike družine, ki omogoča porajanje življenja in je najboljše okolje za otrokov razvoj. "Dejstvo, da v sodobnem svetu marsikatera družina doživlja številne krize, ne more biti razlog, da oblike skupnega bivanja oseb istega spola, ki predstavljajo izjemo, spremenimo v pravilo, enakovredno tistemu, ki je od začetka zapisano v človeško naravo," še menijo.