Cukjati o tem, zakaj glasovati proti družinskemu zakoniku
Slovenija | 24.02.2012, 14:14
„V družinskem zakoniku, ki je predmet referenduma gre za mnogo več kot le za izpolnjevanje želja istospolno usmerjenih,“ je pred referendumom poudaril nekdanji poslanec SDS France Cukjati. Da je potrebno glasovati proti so v pastirskem pismu za postni čas poudarili tudi slovenski škofje.
Slovenski škofje v pastirskem postnem pismu, ki so ga duhovniki pri mašah brali minuli dve nedelji vse pozvali, da se množično udeležijo referenduma in glasujejo proti „poskusom, da bi tisti družini, ki se ji imamo vsi skupaj zahvaliti, da smo to, kar smo, postavili ob bok druge oblike skupnega življenja, ki ne morejo enakovredno opraviti vloge prave družine.“
„V družinskem zakoniku, ki je predmet referenduma gre za mnogo več kot le za izpolnjevanje želja istospolno usmerjenih. Gre za politično razvrednotenje tistih naravnih družinskih celic, ki edine lahko rešijo vprašanje demografske katastrofe slovenskega naroda,“ pa je dejal nekdanji poslanec SDS France Cukjati. Ne strinja se s trditvijo, da „družinski zakonik nikomur nič ne jemlje, da pa daje pravice tudi otrokom v istospolni skupnosti. To kratkomalo ni res. Res namreč je, da zakonik nikomur nič ne daje, naravni skupnosti moškega in ženske pa odvzema poseben družbeni pomen, ki je namenjen tako otrokovemu polnemu življenju kot tudi ohranitvi slovenskega naroda. Zato ga bomo na referendumu odločno zavrnili.“
Iz pastirskega pisma slovenskih škofov:
Glede na neprimerljivo in nenadomestljivo vlogo, ki jo ima za družbo in še posebej za vzgojo mladih rodov družina, ji družbeni nauk Cerkve posveča posebno pozornost. Na to smo v preteklosti že velikokrat opozarjali. Vemo, da je danes družinsko življenje težko ohranjati v vsej njegovi polnosti in lepoti. Tega se zaveda tudi sedanji papež, ko pravi: »Živimo v svetu, v katerem sta družina in življenje sámo nenehno ogrožena in razdrobljena. Delovni pogoji so pogosto neusklajeni z družinskimi nalogami, skrb za prihodnost, naglica vsakdanjega življenja, preseljevanje v iskanju primernega vzdrževanja ali celo preživetja pa otežujejo možnost, da bi otrokom zagotovili eno izmed najdragocenejših dobrin: navzočnost staršev.« Navedene težave in pogosti neuspehi nikakor ne opravičujejo poskusov, da bi družinskemu življenju, zgrajenem na zakonski zvezi med možem in ženo, odrekli njegovo prvenstveno in središčno mesto v družbi, ga celo omalovaževali in iskali druge načine skupnega življenja. Nasprotno, prizadevanja, da bo naša družba zakonsko zvezo in družino moralno, pravno in finančno podpirala ter varovala, moramo še okrepiti. Spodbujamo vas, da se v sedanjih javnih razpravah o spornem Družinskem zakoniku dejavno zavzamete za obrambo doslej veljavnega pojmovanja družine in za to storite vse, kar je v vaši moči. Če bomo to morali braniti s pomočjo referenduma, vas pozivamo, da se ga množično udeležite in glasujete proti poskusom, da bi tisti družini, ki se ji imamo vsi skupaj zahvaliti, da smo to, kar smo, postavili ob bok druge oblike skupnega življenja, ki ne morejo enakovredno opraviti vloge prave družine. To še ni vse. Posebna skrb in podpora veljata takšnemu družbenemu razvoju, ki bo staršem omogočal usklajevati zakonske in družinske ter delovne obveznosti. Finančno šibkejšim družinam je potrebno zagotoviti varno in finančno ugodno nastanitev. Že v času šolskega izobraževanja je potrebno spodbujati vzgojo za zakonsko in družinsko življenje. Hkrati se zavedamo, da v današnjih razmerah ideala krščanskega zakona in družine ni lahko uresničevati, zato pozornost namenjamo tudi tistim, ki so pri življenjski odločitvi za zakonsko in družinsko življenje doživeli razočaranje ali celo tragedijo. Pri kristjanih naj najdejo razumevanje in oporo. V moči vere in molitve je tudi iz krize ali poloma mogoče vstati in zaživeti na novo.