Železniki
Načrt poplavne varnosti za Železnike v javni obravnavi
Slovenija | 15.01.2012, 15:00
Železniki so dočakali državni načrt poplavne varnosti. Okoljsko ministrstvo je po dolgotrajnih usklajevanjih le pripravilo osnutek. Do 9. februarja bo dokument razgrnjen v prostorih že omenjenega ministrstva, pa tudi na ministrstvu za promet in v sejni dvorani omenjene občine, prihodnji četrtek je predvidena tudi javna obravnava. Če ne bo večjih pripomb, bi v Železnikih z deli lahko začeli že prihodnje leto.
Podžupan občine, ki jo je leta 2007 močno prizadela vodna ujma, ne pričakuje večjih pripomb na državni prostorski načrt za preložitev regionalne ceste Podrošt-Češnjica skozi Železnike in ureditev infrastrukture za zagotavljanje poplavne varnosti. "Zelo sem zadovoljen, da so pripravljavci načrta prisluhnili ljudem, ki živijo ob vodi in so bile izbrane tiste variante, ki so jih prebivalci želeli," je povedal Janez Ferlan, ki začasno pravzaprav opravlja funkcijo župana. Njegova želja je, da bi bili postopki za sprejem načrta končani do julija, "da bodo lahko na ministrstvu lahko pripravili vse potrebno za sredstva, ki bi jih lahko dobili iz Evrope. Trdno sem namreč prepričan, da bo ta projekt stekel šele takrat, ko bomo prejeli sredstva iz Evrope." Sama izvedba ukrepov še ni vrednotena, a jasno je, da bo naložba visoka
Prva stopnja gradnje bo Dermotov jez, saj v Železnikih prestavlja največjo grožnjo za poplavno varnost. Ferlan predvideva, da bi ga lahko začeli graditi v prihodnjem letu. Nato bosta med drugim sledila poglobitev Sore in tudi izgradnja velikega zadrževalnika vode, o katerem se med krajani pojavljajo nekateri pomisleki. Krožijo namreč govorice, da bo za njim stalno voda. Po Ferlanovih besedah so povsem neresnične. "Predvsem prebivalcem Zalega Loga je treba jasno povedati, da za zadrževalnikom Sore ne bo nobene vode. Priti bi moralo do res hudega dežja," je poudaril. Kot je še dodal, bo po statističnih izračunih zadrževalnik dejansko v funkciji le enkrat na 50 let. Če se bo pojavilo hudo deževje, kot je bilo tisto, ki je opustošilo Železnike pred dobrimi štirimi leti, bo po njegovih besedah zadrževalnik obvaroval kraj in nobena hiša ne bo poškodovana. Ob tem je pojasnil, da bo voda v takšnih primerih zalila kmetijska zemljišča, ki jih bo treba sanirati in očistiti mulja, za kar naj bi kmetje dobili tudi odškodnine. "Strošek za takšno sanacijo bo v primerjavi s posledicami, ki bi jih sicer imela voda za Železnike, zanemarljiv," je dodal. Kmetijska zemljišča za nasipom bodo sicer v normalni rabi.