Jure SešekJure Sešek
Marko ZupanMarko Zupan
Petra StoparPetra Stopar

Dr. Peter Lah: Vsaka komunikacija mora biti usmerjena v dobro človeka

Slovenija | 24.01.2011, 09:55 Marta Jerebič

Frančišek Saleški ni bil novinar. Lahko pa nam je zgled v tem, da je vsaka komunikacija, pa naj gre za zasebno pismo ali komunikacijo prek medijev, usmerjena v dobro človeka. To je tisto ključno vodilo, ki se ga moramo vedno znova spomniti v zasebnih komunikacijah, pa tudi kot novinarji in v medijih, meni dr. Peter Lah.

Ko govorimo o poslanstvu medijev je treba najprej upoštevati, da so mediji zelo široka in pestra resničnost. Sem sodijo tisk, radio, video. Imamo množične medije, kot so časopis in televizija ter individualizirane medije, kot so blog in socialna omrežja.

Po besedah jezuita dr. Petra Laha, pa je ključno to, da imamo na vsebino individualiziranih medijev skoraj ves nadzor sami, na vsebino množičnih medijev pa nimamo skoraj nobenega nadzora, saj jih ustvarjajo novinarji, igralci in drugi ustvarjalci. Po drugi strani pa samo mi odločamo, ali bomo nekaj gledali ali ne. Te moči se moramo naučiti uporabljati toliko bolj, kolikor več medijev imamo. Svoboda gre namreč nujno skupaj z odgovornostjo, sicer si delamo škodo.

„Če pa govorimo o novinarjih in drugih ustvarjalcih, ki oblikujejo medije, kot jih poznamo, praviloma so to tisk, radio in televizija, si želim, da bi jih pri njihovem delu vodilo obče človeško in zato globoko krščansko vodilo. To je, naj bo vse, kar delamo, v službi človeka, družine in skupnosti. Od medijev si želim in pričakujem, da bodo podajali informacijo, ki je resnična in relevantna, da bo njihovo delovanje usmerjeno v dobro skupnosti in človeka. In predvsem, naj bodo lepi. Te tri stvari: resnica, dobrota in lepota gredo vedno skupaj. Upam, da nam ta praznik sv. Frančiška Saleškega pomaga tudi pri tem, da se vedno znova ozremo nazaj k tem bistvenim vodilom in vrednotam vsega našega delovanja,“ je za Radio Ognišče povedal dr. Peter Lah.

„Frančišek Saleški ni bil novinar. Nam pa je lahko zgled v tem, da je vsaka komunikacija, pa naj gre za zasebno pismo ali komunikacijo prek medijev, usmerjena v dobro človeka. To je tisto ključno vodilo, ki se ga moramo vedno znova spomniti v zasebnih komunikacijah, pa tudi novinarji in v medijih. Mi vsi smo v službi – po krščanskem pojmovanju je naše življenje služenje. Služimo drugim ljudem; želimo da bi vse kar, delamo, prineslo nekaj dobrega za druge ljudi,“ je še povedal dr. Lah

 

Slovenija, Cerkev na Slovenskem
Charlie Kirk (photo: Gage Skidmore from Surprise, AZ, ZDA) Charlie Kirk (photo: Gage Skidmore from Surprise, AZ, ZDA)

Charlie Kirk kot glas razuma v tem zmedenem svetu

Združene države Amerike je včeraj pretresel uboj Charlieja Kirka - konservativnega komentatorja in spletnega vplivneža, ki so mu sledili predvsem mladi. Med njegovim nastopom na univerzitetnem ...

Škof Janez Kozinc (photo: Zajem zaslona Provideo Vinko Lukač s.p.) Škof Janez Kozinc (photo: Zajem zaslona Provideo Vinko Lukač s.p.)

Škofija Murska Sobota ima tudi uradno novega škofa

Po prebrani papeški buli Leona XIV., po izrečenih odgovorih »Hočem« ter po predaji evangeljske knjige, škofovskega prstana, mitre in palice je dr. Janez Kozinc tudi uradno postal novi škof škofije ...

Ruski predsednik Vladimir Putin (photo: dpa/STA) Ruski predsednik Vladimir Putin (photo: dpa/STA)

Vladimir Putin se boji konca vojne v Ukrajini

Najboljša pot do prekinitve ognja v Ukrajini vodi prek spremembe režima v Kremlju. To je v oddaji Spoznanje več, predsodek manj znova poudaril politični analitik in zgodovinar dr. Aleš Maver. ...

dr. Aleš Maver (photo: STA) dr. Aleš Maver (photo: STA)

Je Slovenija poskusni zajec Evropske unije?

Na Bližnjem vzhodu ne izraelska ne palestinska stran ne kažeta posebne pripravljenosti za iskanje trajnega miru. To je za naš radio ugotavljal politični analitik in zgodovinar dr. Aleš Maver.