Dr. Peter Lah: Vsaka komunikacija mora biti usmerjena v dobro človeka
Slovenija | 24.01.2011, 09:55 Marta Jerebič
Frančišek Saleški ni bil novinar. Lahko pa nam je zgled v tem, da je vsaka komunikacija, pa naj gre za zasebno pismo ali komunikacijo prek medijev, usmerjena v dobro človeka. To je tisto ključno vodilo, ki se ga moramo vedno znova spomniti v zasebnih komunikacijah, pa tudi kot novinarji in v medijih, meni dr. Peter Lah.
Ko govorimo o poslanstvu medijev je treba najprej upoštevati, da so mediji zelo široka in pestra resničnost. Sem sodijo tisk, radio, video. Imamo množične medije, kot so časopis in televizija ter individualizirane medije, kot so blog in socialna omrežja.
Po besedah jezuita dr. Petra Laha, pa je ključno to, da imamo na vsebino individualiziranih medijev skoraj ves nadzor sami, na vsebino množičnih medijev pa nimamo skoraj nobenega nadzora, saj jih ustvarjajo novinarji, igralci in drugi ustvarjalci. Po drugi strani pa samo mi odločamo, ali bomo nekaj gledali ali ne. Te moči se moramo naučiti uporabljati toliko bolj, kolikor več medijev imamo. Svoboda gre namreč nujno skupaj z odgovornostjo, sicer si delamo škodo.
„Če pa govorimo o novinarjih in drugih ustvarjalcih, ki oblikujejo medije, kot jih poznamo, praviloma so to tisk, radio in televizija, si želim, da bi jih pri njihovem delu vodilo obče človeško in zato globoko krščansko vodilo. To je, naj bo vse, kar delamo, v službi človeka, družine in skupnosti. Od medijev si želim in pričakujem, da bodo podajali informacijo, ki je resnična in relevantna, da bo njihovo delovanje usmerjeno v dobro skupnosti in človeka. In predvsem, naj bodo lepi. Te tri stvari: resnica, dobrota in lepota gredo vedno skupaj. Upam, da nam ta praznik sv. Frančiška Saleškega pomaga tudi pri tem, da se vedno znova ozremo nazaj k tem bistvenim vodilom in vrednotam vsega našega delovanja,“ je za Radio Ognišče povedal dr. Peter Lah.
„Frančišek Saleški ni bil novinar. Nam pa je lahko zgled v tem, da je vsaka komunikacija, pa naj gre za zasebno pismo ali komunikacijo prek medijev, usmerjena v dobro človeka. To je tisto ključno vodilo, ki se ga moramo vedno znova spomniti v zasebnih komunikacijah, pa tudi novinarji in v medijih. Mi vsi smo v službi – po krščanskem pojmovanju je naše življenje služenje. Služimo drugim ljudem; želimo da bi vse kar, delamo, prineslo nekaj dobrega za druge ljudi,“ je še povedal dr. Lah