Tanja Dominko
Tanja Dominko je novinarka na Radiu Ognjišče.
Potem ko je okrožno sodišče v Kranju 2. oktobra začelo stečaj letalskega prevoznika Adria Airways, je brez dela ostalo 523 ljudi, med njimi tudi piloti. Zanje sicer na trgu delovne sile vlada veliko zanimanje, a stvar odločitve je, v kateri državi in pod kakšnimi pogoji želijo delati v prihodnje. Najraje bi ostali pri nacionalnem prevozniku, če bi le država našla zanj posluh.
Po 58 letih delovanja se je za družbo Adria Airways začel stečajni postopek. Potekal bo na kranjskem okrožnem sodišču, med številnimi upniki pa je tudi 558 zaposlenih, saj avgustovskih plač niso dobili izplačanih v celoti. Razočarani so tudi številni potniki, ki so imeli kupljene letalske vozovnice, pa bodo zdaj morali iskati alternative.
Adria Airways se je po skoraj 60 letih delovanja znašla na tleh. Po privatizaciji iz leta 2016 in napovedih, da bo novi lastnik družbo dokapitaliziral, naj bi rezultate popravljali s finančnimi manevri, prodajo blagovne znamke in letal. Pričakovali so novo pomoč države, a je niso dočakali. Ministrstvo za infrastrukturo je v luči težav sicer pripravilo predlog zakona, ki bi, če bo to potrebno, omogočil subvencioniranje nekaterih letalskih linij. Akter v celotni zgodbi je tudi Agencija za civilno letalstvo, ki bo svojo odločitev o morebitnem odvzemu licence obelodanila jutri.
V tednu mobilnosti številne občine opozarjajo na neustrezno cestno infrastrukturo in problematiko tovornega prometa. Danes so na to plat opozorili v občini Dravograd. Že včeraj pa so opozorilni shod zaradi dveh desetletij neuresničenih obljub pripravili v Vodicah.
Kdo bo vodil Uradni list, še ni znano. Zagotovo pa to ne bo nekdanji evropski poslanec Igor Šoltes, za katerega imenovanje se je trudil desna roka predsednika vlade Brane Kralj. Odletela sta oba. Šoltes kot kandidat, pravi, da v teh političnih igrah ne želi sodelovati, Kralja je umaknil premier Šarec. Kakšen je nauk zgodbe?