Skupno učenje prinese veliko heca in boljše rezultate
Za življenje | 12.06.2023, 12:19 Mirjam Judež
V junijski oddaji Za življenje smo gostili vodjo oddelka in predavateljico na univerzi Siegmunda Freuda v Ljubljani dr. Andrejo Poljanec. Mateja Feltrin Novljan se je z njo pogovarjala o izzivih ob zaključku šolskega leta. Beseda je nanesla tudi na maturo: »Maturantom bi privoščila, da se, če le zmorejo, vsaj kak predmet učijo skupaj, ker jih skupno učenje razvedri, ob takem učenju je veliko hecanja in če je bolj sproščeno, si naši možgani zapomnijo več. Privoščim jim, da bi jih starši v tem obdobju znali pocrkljati in bi jih lahko začutili v tem naporu.«
Šolsko leto je tik pred ciljno črto. Včasih otroci mislijo, da bodo razočarali starše, si pa stiske včasih ustvarijo tudi sami …
»Zaključek leta je vedno šprint na koncu. Določeno mero stiske povzroča že sam po sebi in to ni nič hudega. Dragoceno je, da če starši opažajo, da otrok ne more izkoristiti vsega potenciala, ki ga ima, če se ne zmore dovolj čustveno umiriti, najti dovolj notranje motivacije, da bi sam popravil ocene, hkrati pa vidijo, da si želi biti uspešen, a sam tega ne zmore zaradi nezrelosti, nemira, sveže zaljubljenosti … , da v takem finišu starši sodelujejo z otrokom in ga podpirajo. To ni potuha, ampak podpora. Prav čudno, da ta dva pojma tako pogosto mešajo. Vsi včasih rabimo podporo, ne zmoremo vsega sami. To ni potuha, ampak pomoč, zdrava podpora. Prek šolskega dela, ki zelo močno zasede naš prostor, lahko tudi skupaj preživljamo čisto lepe trenutke, se zabavamo, ponovimo angleščino, slovenščino. Če se kak predmet učim z otroki, izvem ogromno novega, osvežim določeno znanje, ob tem se zabavamo, meni osebno se zdi to naložba. Verjamem v skupno preživet čas, tudi če gre za šolske zadeve. Otrok se na ta način zelo sprosti, mu gre hitreje, ostane mu več časa za obisk stare mame ali za pospravljanje ali za kakšno drugo dobro delo. Še nekaj dni je do konca šolskega leta. Dragoceno je prisluhniti sebi in vsakemu od otrok, kje mu lahko pomagamo, kje se pa lahko samo nasmehnemo ob trojki … Včasih je dobro biti malo pragmatičen.«
Mladostnikom bi privoščila, da se vsaj kak predmet učijo skupaj, ker jih skupno učenje razvedri, ob takem učenju je veliko hecanja in če je učenje sproščeno, si naši možgani zapomnijo več. Pa da bi jih starši znali v tem zahtevnem obdobju pocrkljati.
Matura je velik korak, prinaša veliko stresa, zahteva veliko vloženega dela. Kaj bi zaželela maturantom?
»Zaželela bi jim, da se zmorejo ravno prav osredotočiti na učenje, da jih pomlad, zaljubljenost, različni športi ne odnesejo preveč, da bodo lahko imeli občutek, da so dali vse od sebe. Privoščila bi jim, da se, če le zmorejo, vsaj kak predmet učijo skupaj, ker jih skupno učenje razvedri, ob takem učenju je veliko hecanja in če je bolj sproščeno, si naši možgani zapomnijo več. Privoščim jim, da si včasih posodijo zapiske, se družijo na različne načine, tudi če ne sedijo ravno skupaj za knjigo in tudi če bolj malo naredijo. Privoščim jim, da bi jih starši v tem obdobju znali pocrkljati, da bi jih lahko začutili v tem naporu. Matura ni hec, niti na faksu ne doživiš take intenzivnosti izpitov. Zelo dragoceno je maturantom priznati, da je to res posebno obdobje.«
Če se se kak predmet učim z otroki, izvem ogromno novega, osvežim določeno znanje, ob tem se zabavamo, meni osebno se zdi to naložba. Verjamem v skupno preživet čas, tudi če gre za šolske zadeve.
Kako sprejeti veselje, kako poraz ob rezultatih?
»To zna biti kar kruto, so zelo zahtevni občutki, velik šok, ko dobiš občutek, da so ti sanje malo spolzele iz rok. Za marsikoga je to res zelo hudo. Dragoceno je, če imaš ob sebi ljudi, ki te imajo radi in te zmorejo slišati v žalosti, razočaranju, jezi … Starši moramo biti sposobni svoje otroke in mladostnike začutiti v stanju, v katerem takrat so, ko se situacija malo umiri, pa začnemo smiselno, kreativno, malo bolj odprto razmišljati, kako naprej. Če se stiska rešuje z občutkom, z odprto glavo, in s podporo, se lahko iz tega razvije nekaj lepega, pa čeprav se družina odloči za neko čisto novo možnost, na katero niso prej niti pomislili. Odprtost omogoča kreativno razmišljanje izven okvirjev.«