Varno na počitnice
Svetovalnica | 29.06.2020, 10:57 Mirjam Judež
Naš gost v Svetovalnici je bil inštruktor varne vožnje na AMZS, ki se je na pogovor pripeljal v popolni motoristični opremi. »Samo čelada za varnost ni dovolj.«, pravi. Povabili smo ga, ker se danes začenja nacionalna preventivna akcija Vozniki enoslednih motornih vozil, ki bo trajala vse do 12. julija. Če bi bilo leto drugačno in ne bi bilo koronavirusa, bi mnogi razmišljali o tisočih kilometrih, ki bi jih naredili. Z motorjem ali avtomobilom. Pa se to ne bo uresničilo oz. v manjši meri. Nekaj pa bomo vseeno na cesti in počitniške poti so pogosto narobe zastavljene, v avto sedemo utrujeni od pakiranja, neprespani. Nekaj nasvetov na začetku počitnic je natresel inštruktor Sandi Sheikha, s katerim se je pogovarjal Jure Sešek.
Načrt poti je pomemben
"Spremljati moramo aktualne podatke, ne smemo pa pozabiti na pripravo vožnje: plan naše poti, kje se bomo peljali, so papirji urejeni, je vozilo v stanju, da nas bo srečno pripeljalo na cilj. Preverimo, da ne gremo na pot s pretečenimi dokumenti (vozniško dovoljenje, potni list), da je vozilo tehnično brezhibno. Izpostavil bi pnevmatike, kakšen je pravilen tlak, kdaj ga je treba menjati. V veliki večini je vzrok za eksplodirano pnevmatiko premalo tlaka v njej. Člani AMZS se lahko naročijo na brezplačen pregled vozila, preverimo 16 točk v avtomobilu. Pozorni bodimo, da prtljago pravilno zložimo, da jo zavarujemo, da preverimo tlak, pnevmatike, da predvidimo, kaj se lahko zgodi. Kako je z boxi, z varnostjo hišnih ljubljenčkov, ki potujejo z nami? Tudi žival mora biti pravilno zavarovana. Raziskava AMZS je pokazala, da gremo vozniki na pot pogosto preutrujeni, zato je možnosti za prometno nesrečo več. Treba je predvideti počitek, preko aplikacije AMZS preverimo pretočnost cest, izberemo morda drugi mejni prehod, če se izkaže, da je tisti, preko katerega smo nameravali, zaprt. Situacija se spreminja, s takim planiranjem poti pripomoremo, da je naša pot varnejša in manj stresna."
Noge nikakor ne spadajo na armaturne plošče. V primeru trčenja pride do hudih poškodb nog, medenice, hrbtenice.
Pazimo na reševalni pas
"Če se znajdemo v zastoju, naj bo z nami dovolj hladne vode, dodatek hrane. Treba je poskrbeti, da če čakamo v zastoju, da imamo varnostno razdaljo in čimmanj stresno skušamo preživeti ta čas v vozilu. Treba je paziti tudi na reševalni pas. Žal iz medijev ugotavljamo, da ljudje niso vajeni vzpostavljanja reševalnega pasu. Treba se je zavedati, da je lahko spredaj naš prijatelj ali družinski član. Gre za nekoga, ki mu je potrebna pomoč, zato z reševalnim pasom omogočimo prihod reševalcev, gasilcev na morebitni kraj nesreče."
Varnostni pas je treba zategniti, da nas kar malo tišči.
Če slučajno pride do nezgode ...
"V vozilu mora biti varnostni trikotnik, tlak v rezervni pnevmatiki ali nadomestek temu. To preverimo še preden gremo na pot. Če pride do neljubega dogodka na avtocesti, se zaustavimo na primernem mestu, zavarujemo vozilo s trikotnikom, pokličemo pomoč (112 ali 113) in ga zapustimo, stopimo za varovalno ograjo na primerno mesto. Ne smemo ostati v vozilu. Vse pogosteje nas svarijo: ne nasedajte goljufom na avtocestah. Na počivališčih, ko vozilo zaustavimo, bodimo pozorni na pojav sumljivih oseb. Prihaja tudi do drznih tatvin."
Pazimo na kolesarje, ki so kritična skupina v prometu
"Vedno, ko prehitevamo vozilo (tudi kolesarje), ga moramo na zadostni bočni razdalji. Prepovedano je kolesariti vzporedno. Tudi če pride do prehitevanja kolesarja, ne smemo prekoračiti dovoljene hitrosti za npr. naselje. Pri kolesarjenju v skupini je treba upoštevati varnostno razdaljo, kolesarji so kritična skupina, na njih moramo biti še posebej pozorni. Voziti morajo čim bližje desnega roba, da promet poteka nemoteno. Ko vzamemo kolesa sabo na počitnice, jih moramo pravilno namestiti in po določenem času ustaviti in ustaviti in preveriti, če nosilci držijo."
Na počitnice z družino
"Vožnja je drugačna, če so zadaj otroci. Tempo mora biti prilagojen družinskemu ritmu. Na cilj je treba priti varno, se večkrat ustaviti, preveriti otroka, če je pravilno nameščen v avtosedežu, da je pravilno pripet. Vedno se ustavimo na počivališču, ne na odstavnem pasu, kar je zelo nevarno! Če pride do vročičnega stanja, ustavimo v senci, zagotoviti moramo dovolj tekočine, prezračiti vozilo. Ne sme pa biti zaradi klimatske naprave v avtu preveč mrzlo."
Če pride do neljubega dogodka na avtocesti, se zaustavimo na primernem mestu, zavarujemo vozilo s trikotnikom, pokličemo pomoč in ga zapustimo, stopimo za varovalno ograjo na primerno mesto.
Prvič na počitnice z avtodomom
"Vožnja z avtodomom je specifična. Na AMZS izvajamo tudi programe varne vožnje za voznike avtodoma. Težje je parkirati, manjši vidni kot. Kar nekaj ljudi prenaloži svoje vozilo in poruši varne segmente, ki so zapisani v homologaciji. Stvari morajo biti pritrjene, zavarovane s trakovi. Priporočamo, da prtljago nalagamo do klopi, ne višje, ker bi v primeru trčenja lahko prtljaga poškodovala potnike."
Varnostni pas naj bo dovolj zategnjen
"Pas je treba zategniti, da nas kar malo tišči. Pazimo, da pas ne gre preblizu vratu, ampak po sredini ključnice. Zračna blazina je lahko v določenih primerih zelo nevarna, če varnostni pas uporabljamo napačno. Pogosto vidimo sopotnika z nogami na sprednji armaturi. V primeru trčenja pride do hudih poškodb nog, medenice, hrbtenice. Noge nikakor ne spadajo na armaturne plošče."
Edino 0,0 šofer je varen šofer
"Z vsemi preventivnimi akcijami smo na dobri poti, žal pa je prisotnost alkohola še vedno težava. Vsak pri sebi se mora zamisliti, da je edino 0,0 šofer tudi varen šofer."