Mateja Subotičanec
Aleš Karba
Andrej Šinko
Pam Neely (foto: Osebni arhiv)
Pam Neely

Pam Neely o uspehu v digitalnem marketingu: Najprej mobilniki!

18.02.2019, 12:27 Rok Mihevc

Na nedavni konferenci o digitalnem marketingu Galaksija marketinga, ki je gostila predavatelje iz ZDA, Nemčije in Velike Britanije, nas je nagovorila tudi Pam Neely, strokovnjakinja digitalnega marketinga iz ZDA in nam razkrila, kakšni so trendi v digitalnem marketingu. Osredotočila se je zlasti na podjetja, ki prodajajo prek spleta.

Pam Neely: »Analizirala sem 75 spletnih strani podjetjem, ki prodajajo podjetjem v Ljubljani. Samo 57,3 % jih je uspešno prestalo Mobile Friendly test. Torej je kljub relativno visoki ravni znanja še marsikaj potrebno prenesti v prakso. Optimizacija vseh komunikacijskih kanalov za pametne mobilnike je osnova, šele potem sledijo napredne tehnike. Zato je moje sporočilo vsem, ki želijo uspeti v digitalnem marketingu: »Mobile first.« (Najprej mobilniki!) oz. najprej poskrbite, da se bo vaša vsebina lepo brala in prikazovala na mobilnih napravah!«

Za uporabnika je ključna dobra uporabniška izkušnja. Razmišljati mobilno in optimizacija hitrosti pripomoreta k uporabniški izkušnji.

• Personalizacija, omnichannel (vsekanalno) trženje in komunikacija v »realnem času« so del uporabniške izkušnje.

• Zasebnost in zaupanje izboljšujejo uporabniško izkušnjo.

• Umetna inteligenca, podatki in avtomatizacija poganjajo uporabniško izkušnjo.

• Video, glasovno iskanje in sporočanje podpirajo uporabniško izkušnjo.

Ne prodajate izdelkov in storitev, temveč dobro uporabniško izkušnjo. Dobra uporabniška izkušnja prinaša prodajo!

• Kar 80 % uporabnikov pravi, da je izkušnja, ki jim jo nudi podjetje, enako pomembna kot izdelek oz. storitev, ki jo kupujejo prek spleta.

• 67 % uporabnikov pravi, da so njihova pričakovanja glede dobre uporabniške izkušnje višja kot kdajkoli. Vedno več spletnih trgovin namreč zagotavlja odlične uporabniške izkušnje in postajamo »razvajeni«.

Trije enostavni načini za izboljšanje uporabniške izkušnje naših kupcev:

1. Pošlji na roke napisano »Hvala!« kartico. Direktna pošta še vedno deluje.
2. Izboljšaj pakiranje, poživi embalažo z nalepkami, lepim, novim, barvitim lepilnim trakom.
3. Bodi radodaren – v paket dodaj mala darilca in testerje.

Trendi v digitalnem marketingu

1. MOBILE FIRST – Najprej mobilnost!

Preveri, koliko kupcev pride na tvojo stran s telefonom.

Je stran prijazna mobilnikom?

Lahko v svoji spletni trgovini kupuješ s telefonom?

Samo 57,3 % slovenskih spletnih strani je mobilnikom prijaznih.

Kar 62 % Slovencev uporablja računalnik in mobilne naprave oz. uporabljajo mobilne naprave celo bolj pogosto kot računalnik.

Vedno več uporabnikov kupuje v spletnih trgovinah s svojim telefonom.

91 % uporablja spletno stran, ki je hitra in zadovoljuje njihove potrebe.

61 % uporabnikov zamenja stran s hitrejšo, če se prvotna ne odziva oz. se odziva prepočasi.

50 % uporabnikov pravi, da čeprav imajo radi podjetje, od katerega kupujejo, ga bodo prek spleta obiskali manj pogosto, če stran ni telefonom prijazna.

• Zaženite test mobilnosti za mobilne naprave.

• Izberite 3-5 najpomembnejših funkcij na vašem spletnem mestu.

• Prosite 5 ljudi, da testirajo vaše spletne mesto s svojo mobilno napravo. Opazujte jih med testiranjem.

Kako poskrbeti za hitro mobilno odzivnost (prijaznost)?

• Uporabi priljubljeno, odzivno ozadje na WordPress-u.

• Velikost črk naj bo vsaj 16 px.

• Poenostavite design (na enega ali dva stolpca; zmanjšajte število elementov na strani)

• Vsi gumbi, ki pozivajo k aktivnosti (nakupom, …) naj bodo široki vsaj 57 px.

• Razširite elemente, na katere se klika.

• Posodobi FB stran podjetja, »poguglaj« spletno stran našega podjetja.

Kar 73 % prihodka pride izven spletne strani podjetja.

• Oglaševalci naj uporabljajo več pristajalnih strani in razširitev oglasov.

• Oglaševalci naj uporabljajo čim več kanalov: glas, video, spletne vsebine, FB, Instagram, …

• Optimizacija spletne strani ni dovolj!

»Mobile-first« pomeni osredotočiti se na vse mobilne kanale: sporočila, aplikacije, glas, slike in videoposnetki uporabnikov.

Kar 13% iskanj v Googlu je glasovnih poizvedb. 12 % vseh iskanj v Googlu (420 milijonov iskanj) so govorne poizvedbe za mobilne naprave.

Hitrost oz. odzivnost spletne strani je zelo pomembna! Spletna stran se mora naložiti v manj kot dveh sekundah. Večina se nalaga dlje. Za Google je sprejemljiva hitrost 5 sekund ali manj. Tako hitrih spletnih strani je samo 15 %. Večina se jih nalaga od 6 do 10 sekund.

Skoraj 70% uporabnikov priznava, da hitrost nalaganja spletnega mesta igra veliko vlogo pri njihovi nakupni odločitvi. Kljub vsemu večina ne bo naredila ničesar na »hitrosti strani«, čeprav se 73 % zaveda, da je »pohitritev« nujna in se zaveda, da počasna stran ogroža posel.

Preverimo hitrost svoje spletne strani z Googlovim orodjem, ki poda tudi oceno, koliko obiskovalcev smo izgubili zaradi »hitrosti«. https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

2. ZAUPANJE

Komu uporabniki verjamejo? Drug drugemu! Govoricam, komentarjem na spletni strani, FB, izkušnjam drugih uporabnikov, … Zato se vedno odzovi na (morebitne) slabe kritike, po čemer se meri vrednost podjetja – po odzivu na slabe kritike. S pravim, profesionalnim odzivom lahko dobiš še bolj »goreče« stranke.

Spremeni dobre kritike, pohvale, ocene v »pričevanja«, ki so najpomembnejše marketinško orodje!

Spletni kupci zelo veliko dajo na spletne ocene, izkušnje drugih uporabnikov, preden kupijo izdelek. Sploh mlajši kupci želijo veliko ocen (vsaj 10), da verjamejo, da je to »zaupanja vreden prodajalec«.

Več ocen prinese večjo prodajo, sploh, ko gre za dražje izdelke.

Redno pozivaj svoje stranke, da ocenijo izdelek, ki so ga kupili pri tebi.

3. PODATKI

• Personalizacija / prilagajanje

91% potrošnikov pogosteje kupuje blagovne znamke, ki jih poznajo, jim nudijo ustrezne ponudbe,

ter imajo ustrezna priporočila.

• Kakovost podatkov

• Upravljanje podatkov / »Veliki podatki«

• Analytics / »podatkovno usmerjeni tržnik«

• Umetna inteligenca / strojno učenje

4. VEČKANALNOST

Čeprav smo opazili 300-odstotno povečanje ustvarjanja vsebine,

samo 5% vsebin predstavlja 90% posla.

Deljenje vsebine upada! 50% vse vsebine v povprečju dobi samo štiri delitve na FB.

Trend: vsebina ni več samo besedilo.

Pam Neely se z digitalnim marketingom profesionalno ukvarja že petnajst let. Na Univerzi v New Yorku je magistrirala iz direktnega in interaktivnega marketinga. Kalila se je v top agencijah v New Yorku, snovala strategije in upravljala milijone dolarjev za digitalne kampanje svojih naročnikov. Osvojila je pomembne nagrade na marketinških konferencah v ZDA kot sta B2B Marketing Zone in Hermes Gold Creative Awards. SribbleLive jo je uvrstil med dvajset najbolj vplivnih digital content marketing strokovnjakov.

 

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

S. Meta Potočnik (photo: #DeliJezusa) S. Meta Potočnik (photo: #DeliJezusa)

Zakaj s. Meta ne kupuje več avokada?

Verjetno ste se že nekajkrat vprašali, koliko sami prispevate k bolj trajnostnemu delovanju in razvoju družbe. Pa ste naredili kakšen korak več kot le to, da ste ločevali smeti ali šli peš do ...

S. Emanuela Žerdin (photo: Izidor Šček) S. Emanuela Žerdin (photo: Izidor Šček)

Kje je doma slovenščina?

V nedeljo, 21.februarja, smo praznovali mednarodni dan materinega jezika, ki je letos imel geslo JEZIKI BREZ MEJA. Unesco je tako želel spomniti, da so jeziki bistveni del civilizacijske kulture ...

p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček) p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček)

Kakšni so obeti za praznovanje velike noči?

Kot kaže nam gre v epidemiji počasi, počasi na bolje. Kako bo to vplivalo na večje odprtje cerkva in tudi praznovanje velike noči, smo v oddaji »Spoznanje več, predsodek manj«, govorili s p. ...

Moj čas je tudi v zakonu nekaj običajnega, nevarno pa je, če si ga vzamemo preveč in začnemo iz odnosa bežati. (photo: Svyatoslav Romanov / Unsplash) Moj čas je tudi v zakonu nekaj običajnega, nevarno pa je, če si ga vzamemo preveč in začnemo iz odnosa bežati. (photo: Svyatoslav Romanov / Unsplash)

Dr. Drago Jerebic: »Ni res, da varajo samo neverni!«

V tokratni oddaji je bila osrednja tema odnos med partnerjema. Ta je večkrat na preizkušnji, a zrela posameznika znata pristopiti k reševanju težav. Kako se spopasti z odtujenostjo, umikanjem, kaj ...