Nataša LičenNataša Ličen
Jakob ČukJakob Čuk
Alen SalihovićAlen Salihović
Pam Neely (foto: Osebni arhiv)
Pam Neely

Pam Neely o uspehu v digitalnem marketingu: Najprej mobilniki!

| 18.02.2019, 12:27 Rok Mihevc

Na nedavni konferenci o digitalnem marketingu Galaksija marketinga, ki je gostila predavatelje iz ZDA, Nemčije in Velike Britanije, nas je nagovorila tudi Pam Neely, strokovnjakinja digitalnega marketinga iz ZDA in nam razkrila, kakšni so trendi v digitalnem marketingu. Osredotočila se je zlasti na podjetja, ki prodajajo prek spleta.

Pam Neely: »Analizirala sem 75 spletnih strani podjetjem, ki prodajajo podjetjem v Ljubljani. Samo 57,3 % jih je uspešno prestalo Mobile Friendly test. Torej je kljub relativno visoki ravni znanja še marsikaj potrebno prenesti v prakso. Optimizacija vseh komunikacijskih kanalov za pametne mobilnike je osnova, šele potem sledijo napredne tehnike. Zato je moje sporočilo vsem, ki želijo uspeti v digitalnem marketingu: »Mobile first.« (Najprej mobilniki!) oz. najprej poskrbite, da se bo vaša vsebina lepo brala in prikazovala na mobilnih napravah!«

Za uporabnika je ključna dobra uporabniška izkušnja. Razmišljati mobilno in optimizacija hitrosti pripomoreta k uporabniški izkušnji.

• Personalizacija, omnichannel (vsekanalno) trženje in komunikacija v »realnem času« so del uporabniške izkušnje.

• Zasebnost in zaupanje izboljšujejo uporabniško izkušnjo.

• Umetna inteligenca, podatki in avtomatizacija poganjajo uporabniško izkušnjo.

• Video, glasovno iskanje in sporočanje podpirajo uporabniško izkušnjo.

Ne prodajate izdelkov in storitev, temveč dobro uporabniško izkušnjo. Dobra uporabniška izkušnja prinaša prodajo!

• Kar 80 % uporabnikov pravi, da je izkušnja, ki jim jo nudi podjetje, enako pomembna kot izdelek oz. storitev, ki jo kupujejo prek spleta.

• 67 % uporabnikov pravi, da so njihova pričakovanja glede dobre uporabniške izkušnje višja kot kdajkoli. Vedno več spletnih trgovin namreč zagotavlja odlične uporabniške izkušnje in postajamo »razvajeni«.

Trije enostavni načini za izboljšanje uporabniške izkušnje naših kupcev:

1. Pošlji na roke napisano »Hvala!« kartico. Direktna pošta še vedno deluje.
2. Izboljšaj pakiranje, poživi embalažo z nalepkami, lepim, novim, barvitim lepilnim trakom.
3. Bodi radodaren – v paket dodaj mala darilca in testerje.

Trendi v digitalnem marketingu

1. MOBILE FIRST – Najprej mobilnost!

Preveri, koliko kupcev pride na tvojo stran s telefonom.

Je stran prijazna mobilnikom?

Lahko v svoji spletni trgovini kupuješ s telefonom?

Samo 57,3 % slovenskih spletnih strani je mobilnikom prijaznih.

Kar 62 % Slovencev uporablja računalnik in mobilne naprave oz. uporabljajo mobilne naprave celo bolj pogosto kot računalnik.

Vedno več uporabnikov kupuje v spletnih trgovinah s svojim telefonom.

91 % uporablja spletno stran, ki je hitra in zadovoljuje njihove potrebe.

61 % uporabnikov zamenja stran s hitrejšo, če se prvotna ne odziva oz. se odziva prepočasi.

50 % uporabnikov pravi, da čeprav imajo radi podjetje, od katerega kupujejo, ga bodo prek spleta obiskali manj pogosto, če stran ni telefonom prijazna.

• Zaženite test mobilnosti za mobilne naprave.

• Izberite 3-5 najpomembnejših funkcij na vašem spletnem mestu.

• Prosite 5 ljudi, da testirajo vaše spletne mesto s svojo mobilno napravo. Opazujte jih med testiranjem.

Kako poskrbeti za hitro mobilno odzivnost (prijaznost)?

• Uporabi priljubljeno, odzivno ozadje na WordPress-u.

• Velikost črk naj bo vsaj 16 px.

• Poenostavite design (na enega ali dva stolpca; zmanjšajte število elementov na strani)

• Vsi gumbi, ki pozivajo k aktivnosti (nakupom, …) naj bodo široki vsaj 57 px.

• Razširite elemente, na katere se klika.

• Posodobi FB stran podjetja, »poguglaj« spletno stran našega podjetja.

Kar 73 % prihodka pride izven spletne strani podjetja.

• Oglaševalci naj uporabljajo več pristajalnih strani in razširitev oglasov.

• Oglaševalci naj uporabljajo čim več kanalov: glas, video, spletne vsebine, FB, Instagram, …

• Optimizacija spletne strani ni dovolj!

»Mobile-first« pomeni osredotočiti se na vse mobilne kanale: sporočila, aplikacije, glas, slike in videoposnetki uporabnikov.

Kar 13% iskanj v Googlu je glasovnih poizvedb. 12 % vseh iskanj v Googlu (420 milijonov iskanj) so govorne poizvedbe za mobilne naprave.

Hitrost oz. odzivnost spletne strani je zelo pomembna! Spletna stran se mora naložiti v manj kot dveh sekundah. Večina se nalaga dlje. Za Google je sprejemljiva hitrost 5 sekund ali manj. Tako hitrih spletnih strani je samo 15 %. Večina se jih nalaga od 6 do 10 sekund.

Skoraj 70% uporabnikov priznava, da hitrost nalaganja spletnega mesta igra veliko vlogo pri njihovi nakupni odločitvi. Kljub vsemu večina ne bo naredila ničesar na »hitrosti strani«, čeprav se 73 % zaveda, da je »pohitritev« nujna in se zaveda, da počasna stran ogroža posel.

Preverimo hitrost svoje spletne strani z Googlovim orodjem, ki poda tudi oceno, koliko obiskovalcev smo izgubili zaradi »hitrosti«. https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

2. ZAUPANJE

Komu uporabniki verjamejo? Drug drugemu! Govoricam, komentarjem na spletni strani, FB, izkušnjam drugih uporabnikov, … Zato se vedno odzovi na (morebitne) slabe kritike, po čemer se meri vrednost podjetja – po odzivu na slabe kritike. S pravim, profesionalnim odzivom lahko dobiš še bolj »goreče« stranke.

Spremeni dobre kritike, pohvale, ocene v »pričevanja«, ki so najpomembnejše marketinško orodje!

Spletni kupci zelo veliko dajo na spletne ocene, izkušnje drugih uporabnikov, preden kupijo izdelek. Sploh mlajši kupci želijo veliko ocen (vsaj 10), da verjamejo, da je to »zaupanja vreden prodajalec«.

Več ocen prinese večjo prodajo, sploh, ko gre za dražje izdelke.

Redno pozivaj svoje stranke, da ocenijo izdelek, ki so ga kupili pri tebi.

3. PODATKI

• Personalizacija / prilagajanje

91% potrošnikov pogosteje kupuje blagovne znamke, ki jih poznajo, jim nudijo ustrezne ponudbe,

ter imajo ustrezna priporočila.

• Kakovost podatkov

• Upravljanje podatkov / »Veliki podatki«

• Analytics / »podatkovno usmerjeni tržnik«

• Umetna inteligenca / strojno učenje

4. VEČKANALNOST

Čeprav smo opazili 300-odstotno povečanje ustvarjanja vsebine,

samo 5% vsebin predstavlja 90% posla.

Deljenje vsebine upada! 50% vse vsebine v povprečju dobi samo štiri delitve na FB.

Trend: vsebina ni več samo besedilo.

Pam Neely se z digitalnim marketingom profesionalno ukvarja že petnajst let. Na Univerzi v New Yorku je magistrirala iz direktnega in interaktivnega marketinga. Kalila se je v top agencijah v New Yorku, snovala strategije in upravljala milijone dolarjev za digitalne kampanje svojih naročnikov. Osvojila je pomembne nagrade na marketinških konferencah v ZDA kot sta B2B Marketing Zone in Hermes Gold Creative Awards. SribbleLive jo je uvrstil med dvajset najbolj vplivnih digital content marketing strokovnjakov.

 

Shod upokojencev, ki sta ga pripravila ljudska iniciativa Glas upokojencev Slovenije in Institut 1. oktober. (photo: Bor Slana/STA) Shod upokojencev, ki sta ga pripravila ljudska iniciativa Glas upokojencev Slovenije in Institut 1. oktober. (photo: Bor Slana/STA)

20. decembra bodo ohromili promet

Pavle Rupar v imenu Glasa upokojencev in inštituta 1. oktober 20. decembra napoveduje shode v vseh večjih slovenskih mestih, vse dokler upokojencem ne bo izplačana božičnica v višini letnega ...

Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...