Dom Sodalitas v Tinjah
Duh ne pozna meja
Slovenci po svetu | 19.12.2018, 13:04 Matjaž Merljak
Katoliška akcija, združenje katoliških izobražencev iz Celovca, Katoliški dom prosvete Sodalitas iz Tinj na avstrijskem Koroškem in Kulturno društvo Mohorjan iz Prevalj vabijo na Novoletno srečanje, ki bo v soboto in nedeljo, 5. in 6. januarja 2019, v Tinjah. Prijave zbirajo do 28. decembra letos.
K sodelovanju so povabili ugledne predavatelje. To so dr. Stane Granda, ddr. Klemen Jaklič, dr. Karl Hren, dr. Karla Oder, mag. Milena Olip, mag. Rudi Vouk in dr. Dejan Valentinčič.
Teme, ki jih bodo na srečanju odprli, so: Slovenstvo Koroške, Koroška pesem kot oblika solidarnosti in povezanosti, (Ne)vidna Koroška; Človek kot družbeno bitje, razpet med pravljico in pravičnostjo; Vloga ustavnega sodišča v demokratični družbi.
Prvi večer bo tretji sveti večer in na Novoletnem srečanju boste lahko prisluhnili tudi božičnim pesmim in meditaciji. Zadnji dan bo tudi sklepna sveta maša.
Sobotni večer bo kulturno obarvan. Dali so mu naslov Koroška v pesmi in besedi. Nastopili bodo Lucija Mirkac, poezija; Mateja Potočnik, sopran; Klemen Gorenšek, basbariton; Urška Štrekelj, piano. V soboto bo na ogled tudi dokumentarni film SINE LEGIBUS – po poteh 1976.
Rektor tinjskega doma Jože Kopeinig je v vabilu zapisal:
Samo strahopetci, ustrahovani in prestrašeni postavljajo plotove, kopljejo jarke, zidajo ograje, potegujejo in spreminjajo meje.
Kdor živi z mirno vestjo, budno zavestjo, z odprtostjo srca, dobrohotnostjo do sosedov in drugih bližnjih, kdor se rad srečuje in bogati s posebnostmi drugih, kdor spoštuje drugačnost in ceni posebne darove ali lastnosti drugih, presega vse meje – v srcu, v glavi ter ima odprte roke za pozdrav in dobrodošlico.
To zveni mogoče nekoliko romantično, idealistično in se kaže kot nasprotna slika vsem dejstvom, ki jih v svoji tragiki doživljamo predvsem v vojnah, ko za metre meje žrtvujejo na stotine ljudi.
Meje so danost, ki nas vsak dan izzivajo in spremljajo naše življenje v majhnih in velikih skupnostih ter v družbi sploh.
Meje so torej ambivalentne izkušnje, ki nas omejujejo ali pa prebujajo našo radovednost po drugem in drugačnem.
Poznamo zemljevidne politične, družbene, ideološke in osebne meje, ki jih kaže poznati, a hkrati premagovati.
Človeški duh se ne da okleniti v nobene okove, duh premaga verige in zapore, preskoči meje in vse vrste egoizmov.
Letos se bomo posvetili »meji« med Koroško in Koroško in začutili, kako nas povezuje.