Stališča organizatorjev referendumske kampanje o zakonu o drugem tiru
Slovenija | 05.05.2018, 14:40
Kampanja pred ponovljenim glasovanjem o zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper ima 32 organizatorjev, v nadaljevanju posredujemo nekaj izbranih.
Slovenska demokratska stranka (PROTI)
Pred letom dni sprejet zakon predstavlja največjo oviro za gospodarno izvedbo investicije. Drugi tir je vključen v vse državne načrte in bi se brez zakona že lahko gradil. Slovenija je močno vpeta v mednarodne prometne tokove, zato potrebuje sodobno železniško infrastrukturo, ne samo 27 kilometrov enotirne proge, ki ne rešuje ničesar. Če želimo pričeti s hitrejšo prenovo železniške infrastrukture in izgradnjo novih odsekov po normalnih cenah, potem je treba glasovati proti zakonu, za katerega se je izkazalo, da je nepotreben in škodljiv.
Glas za otroke in družine (PROTI)
Podpiramo okolju prijazen, hiter in poceni železniški promet po vsej Sloveniji, ki bo na slovenske vlake spet privabil množice potnikov, še posebej družine in otroke. Sporni zakon tega ne omogoča, saj sploh ne predvideva potniškega prometa po novi progi. To, da referendum ne bo skupaj z volitvami, pa pomeni norčevanje iz ljudi, saj se jih v nekaj tednih dvakrat pošilja na volišča. To je nerazumna potrata 3,5 milijona evrov, ki bi jih morali nameniti za nujne potrebe družin, otrok, mladih, starejših in invalidov.
Stranka Alenke Bratušek (NEOPREDELJENI)V Stranki Alenke Bratušek se zavzemamo za čimprejšnjo izgradnjo drugega tira. V kampanji sodelujemo predvsem zato, da bi vlado prepričali, naj zniža vrednost projekta, v zakonu odpravi pomanjkljivosti in začne graditi. Vlada namreč vztraja, da nove proge ne bo, če zakon o drugem tiru na referendumu pade. To je nesprejemljivo. Mi smo za pošten drugi tir in to takoj. Zato pozabimo na ta referendum, pozabimo na ta slab zakon, ponovno opravimo finančno revizijo in končno zgradimo drugi tir.
Socialni demokrati (ZA)
Socialni demokrati smo podprli zakon o drugem tiru. Prepričani smo, da mora Slovenija izkoristiti svojo geostrateško lego in postati logistična platforma za centralno in jugovzhodno Evropo. Drugi tir vidimo kot pomemben dejavnik razvoja, ne samo za Luko Koper, ampak celotno slovensko Istro ter Slovenijo kot logistično platformo. Menimo, da je bil referendum bolj politični projekt, preko katerega se je želelo rušiti vladni projekt, ne glede na visoko ceno tega početja, kot pa vsebinsko nesoglašanje pobudnikov referenduma s samim zakonom.
Stranka modernega centra (ZA)
Drugi tir je za SMC prva izbira, ko govorimo o tem, kako Slovenijo ohraniti na zemljevidu verodostojnih mednarodnih partnerjev na področju gospodarstva. O projektu smo se pogovarjali predolgo, v tem času so nas prehitevale druge države, ki razumejo priložnosti, ki jih prinaša dostop do morja in take infrastrukturne platforme, kakršna je Luka Koper. Rešitev v zakonu je izjemna zlasti v načinu financiranja in obliki nadzora. Drugi tir bodo financirali tisti, ki jim bo najbolj koristil, in ne le davkoplačevalci, nad gradnjo pa bo bdela neodvisna komisija.
Vili Kovačič (PROTI)
Drugi tir je fikcija te vlade. Potrebujemo dvojni tir, brez korupcije in Madžarov. Dvojni tir je treba zgraditi trikrat ceneje, dvakrat hitreje, brez škode za ljudi in okolje, po vzhodni trasi Koper-Kozina-Divača. Cena mora biti pod 800 milijonov evrov, ob sedanji progi po zemlji SŽ. Vlada nima pojma o varstvu narave, turizmu in razvoju. Podjetje 2TDK je namenjeno prečrpavanju denarja v žepe novih gradbenih tajkunov. Gre za dodatno bančno luknjo in po Teš 6 novi rop desetletja. Stop korupciji, zelena luč zdravi pameti. Ljudje, glasujmo proti!
Slovenska nacionalna stranka (PROTI)
V SNS zagovarjamo gradnjo drugega tira, vendar ne v okvirih, ki jih je zastavila sedanja vlada. SNS je leta 2005 v parlamentarno razpravo vložila zakon o drugem tiru, ki je bil boljši in cenejši, saj ni bilo vključenih provizij za razne gospode od tu in tam. Razpoznavna je želja po delitvi denarja, saj je vlada projekt ocenila na 1,4 milijarde evrov, medtem ko je realna ocena po pravilih stroke okoli 820 milijonov evrov. Največje pomanjkljivosti so tehnološka neustreznost, cena, pogoji investiranja in nepreglednost investicije.
Nova Slovenija - krščanski demokrati (PROTI)
NSi bo na referendumu o drugem tiru glasovala proti. Prepričani smo, da Slovenija drugi tir potrebuje čim prej, saj se zavedamo kako pomemben je za razvoj gospodarstva, a je vladna varianta časovno predolga in predraga. Drugi tir je mogoče zgraditi bolj optimalno, ceneje in hitreje, predvsem pa brez tujih vlagateljev. Vlada je preslišala mnenje stroke, izpeljati hoče zastarel projekt, ki je narejen v interesu tistih, ki bodo gradili. Da bi pokrili vložek v projekt bodo cestnine visoke, Luka pa nekonkurenčna.
Politična stranka Andrej Čuš in Zeleni Slovenije (PROTI)
Proti zakonu je treba glasovati, ker ni potreben, ker imamo pri SŽ, ki so v lasti države, organizirano službo za vodenje investicij. Projekt je zastarel in nujno potreben optimizacije. V zakonu je navedeno gradbeno dovoljenje, po katerem niso možne spremembe. Po tem načrtu bo zgrajen samo en tir, potrebna pa sta dva. Ni potrebno vključevati še Madžarske, ker moramo ključno infrastrukturo zgraditi sami in s pomočjo sredstev EU. Traso je potrebno skrajšati s povečanim vzdolžnim naklonom, kar omogočajo tudi predpisi EU.
Krajevna skupnost Črni Kal (ZA)
Obstoječa proga je dotrajana nevarna ogroža ljudi, obalni vodni vir, razvoj Luke, degradira območje Nature 2000, preprečuje razvoj podeželja. Nova proga bi morala biti zgrajena že pred 10 leti. Odlašanje bi imelo zelo hude posledice in stroške. Plačali jih bomo državljani. Naše usposobljene institucije naj odkrivajo in preganjajo kazniva in koruptivna ravnanja, ko se zgodijo, ne pa že vnaprej trditi, da bo vse narobe. Velika investicija veliko interesov, tako političnih kot zasebnih.
Politična stranka Novi Socialdemokrati (PROTI)
Novi socialdemokrati volivce pozivamo, da glasujejo proti zakonu. Ne potrebujemo ne posebnega zakona ne družbe 2TDK. Smo za dvotirno progo in ne le za drugi tir, ki pa bi morala biti bistveno hitreje zgrajena in bistveno cenejša. Zakon se ne bi smel sprejemati po hitrem postopku in brez strokovne javne razprave. Ob bančni luknji, odlivom denarja v davčne oaze, Teš 6 ... predstavlja drugi tir nov korupcijski poligon. Afera z milijardo dolarjev iranskega denarja pa samo potrjuje, da nadzor ne deluje. "Dost mamo - recimo stop korupciji".
Mestna občina Koper (ZA)
Mestna občina Koper projekt drugi tir podpira, Slovenija namreč železniško povezavo med Koprom in Divačo nujno potrebuje, tako za razvoj Luke Koper, kot tudi za razvoj državne logistike, je pa tudi izrednega pomena za zagotavljanje varnega življenja prebivalcev, ki živijo pod Kraškim robom. V kampanji želimo ponovno skušati javnost prepričati v potrditev zakona, saj je s popravki, ki jih je vlada vnesla na našo pobudo, to ustrezna pot za izvedbo tega za nas izjemno pomembnega projekta, je dejal koprski župan Boris Popovič.
Luka Koper (ZA)
Poslovna strategija družbe in skupine Luka Koper zajema alternativni in razvojni scenarij predvidenega pretovora ter potrebnih investicij v pristaniško infrastrukturo, pri čemer je razvojni scenarij dosegljiv le ob predpostavki izgradnje dodatnega tira. Zakon sicer predvideva dodatne finančne obveznosti za družbo, vendar po drugi strani lahko upravičeno predvidevamo, da bi imel zastoj ali opustitev projekta dolgoročno veliko večje negativne posledice za družbo, predvsem z vidika konkurenčnosti.
2TDK, družba za razvoj projekta (ZA)
V projektnem podjetju bomo zagotovili pregledno, gospodarno, učinkovito in pošteno izvedbo projekta, tako da bo ta koristila interesom Slovenije, sedanjih in bodočih generacij. Projektno podjetje 2TDK bo prevzelo naloge investitorja projekta, zagotoviti pa bo moralo tudi projektno financiranje. Poleg tega, koliko bo projekt stal, je še bolj pomembno, kdo ga bo plačal. Zakon določa, da bodo projekt odplačevali prav vsi uporabniki infrastrukture, med katerimi so večinoma tuji prevozniki. S tem bomo razbremenili domače davkoplačevalce.
Stranka Sloga (PROTI)
Slovenija potrebuje odlično infrastrukturo, tudi železniško. Zato je treba drugi tir začeti uresničevati čim prej, pri čemer morajo v največji meri sodelovati slovenski izvajalci, da bomo dosegali tudi ustrezne multiplikativne učinke na nacionalno ekonomijo. Tujega partnerja pri projektu ne potrebujemo, ostati moramo gospodarji na svoji zemlji in takšni upravljavci infrastrukture, ki sami določajo pogoje njene uporabe. Sploh ne potrebujemo tujega partnerja, ki bi dobil več upravljavskih pravic, kot bi mu glede na sofinanciranje lahko pripadale.
Slovenske železnice (ZA)Drugi tir je za razvoj logistike in slovenskega gospodarstva ključnega pomena. Prizadevamo si, da bi bil zgrajen čim hitreje in čim bolj racionalno. Leta 2016 smo na enotirni progi med Divačo in Koprom prepeljali v povprečju več kot 90 vlakov na dan in okrog 12 milijonov ton tovora, lani pa se je na tem odseku proge količina tovora povečala še za 12 odstotkov. Z vidika slovenske logistike je zgraditev drugega tira nujna, in bo na več ravneh pozitivno vplivala na slovensko gospodarstvo ter geopolitični položaj države.