Marjan BuničMarjan Bunič
Andrej NovljanAndrej Novljan
Tanja DominkoTanja Dominko

Kranjskogorska občina želi umiriti promet v dolino Vrata

Slovenija | 24.02.2018, 09:45

Dolina Vrata je zadnja leta vse bolj priljubljena in zato tudi prometno obremenjena. Na kranjskogorski občini želijo zmanjšati negativne učinke povečanega obiska in ohraniti dragoceno naravo ter težavo urediti trajnostno. V prihodnjih letih načrtujejo ureditev parkirišč v Mojstrani in javni prevoz v našo najbolj znano alpsko dolino, ki je tudi vstopna točka za vzpon na Triglav.

Na kranjskogorski občini so pripravili projekt Umirjanje prometa v dolino Vrata, ki ga vodi podžupan Bogdan Janša. Kot pojasnjuje, se je promet toliko povečal, da dolina Vrata pritiska ne zdrži več. V vrhuncih sezone je ob koncih tedna tam dnevno od 300 do 500 vozil. "Pojavljajo se problemi zaradi prašne onesnaženosti, različnih komunalnih odpadkov, divjega parkiranje in divjega kampiranje," našteva Janša.

Zaradi vsega tega in tudi obetov, da bi obisk v prihodnje utegnil biti še večji, želijo jedro motoriziranega prometa zadržati v Mojstrani. "Še naprej bomo omogočili dostop, a pod posebnimi pogoji. Občina je že naredila nabor stavbnih zemljišč, kjer bi lahko pristopila k izdelavi dokumentacije in pozneje k izgradnji parkirišč. Dostop v dolino Vrata bi bil možen, a bi to veljalo za nadstandard. Najraje bi videli, da bi ljudje prihajali peš ali s kolesi ali s frekventnim javnim prevozom." Kot dodaja Janša, bodo v dolino Vrata lahko neomejeno dostopali lastniki in oskrbovalci planinskih koč, vozila za posebne namene ter reševalci. Kranjskogorska občina se že pogovarja z državo, da bi naprej s skupnimi močmi asfaltirali cesto do Aljaževega doma, s čimer bi se rešili prahu.

Pri projektu Umirjanje prometa v dolino Vrat so se njegovi pripravljavci zgledovali po nekaterih dobrih praksah v tujini. Kot ocenjujejo, bo zanj treba odšteti poldrugi milijon evrov, v celoti naj bi zaživel v dveh ali najpozneje v treh letih. Že pred tem bodo organizirali promocijske akcije, s katerimi bodo obiskovalcem predstavili režim v praksi ter tako razblinili nekatere dvome in strahove. Janša verjame, da lahko Vrata postanejo vzorčen primer umirjanja prometa v alpske doline. Razmišlja tudi, da bi jih nekoč v prihodnosti lahko povezali z Mojstrano in Trento z visokostebrno elektromagnetno fotovoltaično železnico, ki bi omogočala edinstven ogled naravnih znamenitosti.

Slovenija
Tjaša in Uroš Steklasa (photo: Rok Mihevc) Tjaša in Uroš Steklasa (photo: Rok Mihevc)

Do konca koncerta Klic dobrote zbrali ...

Slovenska karitas je pripavila že 34. dobrodelni koncert Klic dobrote za slovenske družine v stiski. Iz dvorane Golovec v Celju so ga lahko neposredno spremljali gledalci RTV SLO 1 in poslušalci ...

Skupinska fotografija radijskih sodelavcev (photo: Rok Mihevc) Skupinska fotografija radijskih sodelavcev (photo: Rok Mihevc)

30 let največje slovenske župnije

28. november je za Radio Ognjišče že tri desetletja prazničen. Na ta dan leta 1994 smo v ljubljanskem studiu, ki se nahaja v polkletnih prostorih Zavoda svetega Stanislava, začeli z oddajanjem ...

Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Franci Trstenjak, Valentin Areh, Tanja Dominko, Danijel Poslek in Aljoša Rehar (photo: Rok Mihevc) Franci Trstenjak, Valentin Areh, Tanja Dominko, Danijel Poslek in Aljoša Rehar (photo: Rok Mihevc)

30 let Radia Ognjišče: O medijih z mediji

V oddaji Pogovor o smo gostili pomembne soustvarjalce slovenskega medijskega prostora in se posvetili aktualnemu stanju in spremembam v preteklih treh desetletjih. Med sogovorniki so bili ...