Kranjskogorska občina želi umiriti promet v dolino Vrata
Slovenija | 24.02.2018, 09:45
Dolina Vrata je zadnja leta vse bolj priljubljena in zato tudi prometno obremenjena. Na kranjskogorski občini želijo zmanjšati negativne učinke povečanega obiska in ohraniti dragoceno naravo ter težavo urediti trajnostno. V prihodnjih letih načrtujejo ureditev parkirišč v Mojstrani in javni prevoz v našo najbolj znano alpsko dolino, ki je tudi vstopna točka za vzpon na Triglav.
Na kranjskogorski občini so pripravili projekt Umirjanje prometa v dolino Vrata, ki ga vodi podžupan Bogdan Janša. Kot pojasnjuje, se je promet toliko povečal, da dolina Vrata pritiska ne zdrži več. V vrhuncih sezone je ob koncih tedna tam dnevno od 300 do 500 vozil. "Pojavljajo se problemi zaradi prašne onesnaženosti, različnih komunalnih odpadkov, divjega parkiranje in divjega kampiranje," našteva Janša.
Zaradi vsega tega in tudi obetov, da bi obisk v prihodnje utegnil biti še večji, želijo jedro motoriziranega prometa zadržati v Mojstrani. "Še naprej bomo omogočili dostop, a pod posebnimi pogoji. Občina je že naredila nabor stavbnih zemljišč, kjer bi lahko pristopila k izdelavi dokumentacije in pozneje k izgradnji parkirišč. Dostop v dolino Vrata bi bil možen, a bi to veljalo za nadstandard. Najraje bi videli, da bi ljudje prihajali peš ali s kolesi ali s frekventnim javnim prevozom." Kot dodaja Janša, bodo v dolino Vrata lahko neomejeno dostopali lastniki in oskrbovalci planinskih koč, vozila za posebne namene ter reševalci. Kranjskogorska občina se že pogovarja z državo, da bi naprej s skupnimi močmi asfaltirali cesto do Aljaževega doma, s čimer bi se rešili prahu.
Pri projektu Umirjanje prometa v dolino Vrat so se njegovi pripravljavci zgledovali po nekaterih dobrih praksah v tujini. Kot ocenjujejo, bo zanj treba odšteti poldrugi milijon evrov, v celoti naj bi zaživel v dveh ali najpozneje v treh letih. Že pred tem bodo organizirali promocijske akcije, s katerimi bodo obiskovalcem predstavili režim v praksi ter tako razblinili nekatere dvome in strahove. Janša verjame, da lahko Vrata postanejo vzorčen primer umirjanja prometa v alpske doline. Razmišlja tudi, da bi jih nekoč v prihodnosti lahko povezali z Mojstrano in Trento z visokostebrno elektromagnetno fotovoltaično železnico, ki bi omogočala edinstven ogled naravnih znamenitosti.