Mestna občina Ljubljana
NSi Ljubljana zadržana do podaljšanja časa plačljivega parkiranja in prenosa lastništva hostla
Politika | 30.01.2018, 11:09 Petra Stopar
Ljubljanski mestni svetniki so prižgali zeleno luč predlogu občine, da na parkirnih prostorih ob vozišču podaljša čas plačevanja parkirnine. Edini namen takšnega ukrepa je po mnenju NSi polnjenje občinske blagajne.
V širšem mestnem središču, tako imenovani coni 1, bo parkirnina od petka do sobote namesto od 8. ure plačljiva že od 7. ure naprej. V soboto bo treba parkirnino plačati do 15. ure in ne več samo do opoldne. Na dveh parkiriščih v Tivoliju pa bo treba po novem parkirnino plačati do 22. ure, kar je dve uri dlje kot doslej.
Občina uvaja tudi nova parkirišča na Metelkovi ulici, Dolenjski cesti, Slovenčevi ulici in Tacnu. Za stanovalce z Gallusovega nabrežja namerava občina po besedah vodje oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Davida Polutnika občina urediti približno 30 parkirnih mest na parkirišču Nuk II. Na parkirišču Sanatorij Emona v bližini RTV Slovenija bo zaradi avtomatske blagajne po Polutnikovih pojasnilih možno tudi nočno parkiranje.
Svetnica SDS Ida Medved se je na včerajšnji seji v imenu sveta Četrtne skupnosti Jarše zavzela, da bi na parkiriščih Žale I., II. in III. občina omogočila brezplačno prvo uro parkiranja. Njena svetniška kolegica Mojca Škrinjar je pozdravila ureditev novih parkirnih mest, še posebej na Metelkovi ulici, Maja Urbanc, prav tako iz svetniškega kluba SDS, pa je dodala, da se ji zdi uvedba parkirnine smiselna na mestih, kjer povpraševanje presega ponudbo, ne pa tudi tam in takrat, ko temu ni tako.
Do omenjenih sprememb podaljšanja plačljive parkirnine so zadržani v NSi: »Predvsem zato, ker ocenjujemo, da bi obiskovalci v primeru parkirišča v Tivoliju tekmovali s stanovalci za prosta parkirišča na drugih javnih površinah okrog blokov, ki jih je že tako malo. Predvsem se ne strinjamo s podaljšanjem plačljivega parkiranja v središču mesta, saj bo to prizadelo stanovalce. Ukrep je neučinkovit. Kritični smo tudi do izdaje parkirnih dovolilnic, saj je število izdanih dovolilnic enkrat večje kot število parkirnih površin. Več kot očitno je, da je namen tovrstne prometne politike polnjenje občinske blagajne,« je dejala vodja ljubljanskega svetniškega kluba Mojca Kucler Dolinar.
Tudi prenosa lastništva hostla Celice pod okrilje javnega zavoda Ljubljanski grad svetniki NSi niso podprli. »Ker ne poznamo načrtov javnega zavoda Ljubljanski grad glede upravljanje hostla Celice, ne moremo podpreti predlaganega prenosa upravljanja. Omenjeni javni zavod se je z vidika adaptacij in investicij v preteklosti izkazal za dokaj problematičnega. Spomnimo se projekta Lutkovni muzej ter spornih adaptacij z namenom boljše energetske učinkovitosti stavbe ljubljanskega gradu. Ne vidimo smisla, da bi se mesto preko javnih podjetji ukvarjajo s hotelirstvom,« je pojasnila svetnica.
Meni, da je nerazumno, da je hostel Celica kljub že prodanim rezervacijam zaprt. Ocenjuje, da bi bilo objekt možno obnavljati po fazah. Nedopustno se ji tudi zdi, da je zaradi odsotnosti dogovora z dosedanjim najemnikom prišlo do prodaje opreme, »ki je del celote tega slikarsko, kiparsko in arhitekturno izjemnega objekta«.