Je pogovor med Vatikanom in Severno Korejo mogoč?
Svet | 16.11.2017, 11:33 Petra Stopar
Vatikan se želi aktivno vključiti v reševanje severnokorejskega jedrskega vprašanja, da bi pomiril naraščajoče napetosti med Pjongjangom in Washingtonom. Da želi Rim navezati neposredni stik s severnokorejskim režimom, je nedavno potrdil prefekt Dikasterija za služenje celostnemu človeškemu razvoju kardinal Peter Turkson.
Če bi Severna Koreja pristala na pogovor, bi jo Sveti sedež lahko opozoril tudi na vrsto drugih perečih tem, kot je na primer preganjanje tamkajšnjih kristjanov. Kardinal Turkson je v petek nakazal, da Vatikan išče način, kako bi odprl neposredno komunikacijo z režimom severnkorejskega voditelja Kim Jong-una, pri tem pa mu pomagajo tudi škofje v Južni Koreji. »Omenjeni dikasterij se že pogovarja s korejsko škofovsko konferenco o tem, kakšne so možnosti, da bi Rim lahko vstopil v stik z režimom, ne moremo pa trenutno reči, kdaj bo do stika prišlo,« je dejal kardinal, ki ga papež Frančišek pogosto pooblasti za prizadevanja pri naslavljanju globalnih težav.
Radi bi govorili neposredno s severnokorejskim vrhom, torej s Kimom in njegovimi svetovalci, čeprav je to po mnenju Cruxa komajda uresničljivo, glede na to, »kako sumničav je Pjongjang do zunanjih opazovalcev, kaj šele da bi bil pripravljen na pogajanja z nekom iz Vatikana,« s katerim že v osnovi nima diplomatskih odnosov. »A glede na to, kaj je na kocki, se splača potruditi, ker bi morda papežu Frančišku kot prvemu ne-Zahodnemu papežu po dolgem času uspelo tam, kjer drugim ni,« meni pisec in urednik portala John L. Allen ml.
Čeprav bi se Vatikan najprej dotaknil preprečevanja oboroženega jedrskega konflikta, ne bi ostalo le pri tem, ampak bi bilo treba nasloviti tudi dolgoletno kršenje človekovih pravic kristjanom v tej državi, navaja portal in izda podatek, da vsaj četrtina od 200.000 do pol milijona kristjanov v Severni Koreji trpi v zaporniških taboriščih.
A ni bilo vedno tako. V začetku 20. stoletja je bil Pjongjang zaradi hitrega pokristjanjevanja in naraščajočega števila spreobrnjenih Korejcev znan kot »Vzhodni Jeruzalem«. Leta 1942 je bilo v Koreji, in to ravno na severu, več kot 2000 cerkva. T. i. »velika pjongjanška prenova« se je razširila tudi v druge dele Azije. Nestrpnost do kristjanov pa je danes tako velika, da celo državljani, ki imajo zgolj krščanske stare starše, ne morejo zasesti pomembnih službenih položajev.
Neposredno izzvati Severno Korejo glede omenjenih zadev je večkrat ustvarilo nasprotni učinek s tveganjem še dodatnega poslabšanja življenjskih razmer za prebivalce. A to stanje je po oceni Cruxa opomnik, da se je treba v času jedrske krize pogovarjati tudi o položaju preganjane krščanske manjšine.
Vir: Cruxnow