Slavi KoširSlavi Košir
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Tanja DominkoTanja Dominko

Teden dni do referenduma

Slovenija | 17.09.2017, 15:41

Organizatorji referendumske kampanje imajo še teden dni časa, da volivce prepričajo o prednostih oz. slabostih vladnega zakona o drugem tiru. V ospredju kampanje so finance in trasa projekta. Medtem ko nasprotniki zakona ocenjujejo, da se da drugi tir zgraditi hitreje in ceneje, njegovi zagovorniki vztrajajo, da z gradnjo ne smemo več odlašati. V prihodnjem tednu bomo tudi na Radiu Ognjišče posvetili več pozornosti referendumskim temam, in sicer v ponedeljek in petek v Mozaiku dneva, v sredo pa bo temu posvečena oddaja Pogovor o.

V kampanji pred referendumom o zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper sodeluje 32 organizatorjev. STA je objavila stališča do referendumskega vprašanja 31 organizatorjev, ki so se odzvali na njen poziv k njihovi predstavitvi. Navedeni so v vrstnem redu, kot ga je določila Državna volilna komisija.

Zavezništvo socialno-liberalnih demokratov (NEOPREDELJEN)

V Zavezništvu, ki ga vodi Alenka Bratušek, pozivamo, naj se drugi tir zgradi čim prej. V kampanji sodelujemo predvsem zato, da bi vlado prepričali, naj zniža vrednost projekta, v zakonu odpravi pomanjkljivosti in začne graditi. Vlada namreč vztraja, da nove proge ne bo, če zakon o drugem tiru na referendumu pade. To je nesprejemljivo. Mi smo za pošten drugi tir in to takoj. Zato pozabimo na ta referendum, pozabimo na ta slab zakon, ponovno opravimo finančno revizijo in končno zgradimo drugi tir.

Stranka modernega centra - SMC (ZA)

O drugem tiru smo se pogovarjali predolgo, zato smo v SMC zahtevali, da postane prednostna naloga vlade, če ne želimo pristati na stranskem tiru evropskih transportnih koridorjev. Rešitev v zakonu je izjemna zlasti v načinu financiranja in obliki nadzora. To, da bodo drugi tir financirali tisti, ki jim bo najbolj koristil in ne le davkoplačevalci in dejstvo, da bo nad gradnjo bdela neodvisna komisija, sta glavna argumenta za, ki pretehtata očitke nasprotnikov, saj ti temeljijo na nepreverjenih informacijah in lažeh.

Nova Slovenija - krščanski demokrati (PROTI)

NSi bo na referendumu o drugem tiru glasovala proti. Prepričani smo, da Slovenija drugi tir potrebuje čim prej, saj se zavedamo kako pomemben je za razvoj gospodarstva, a je vladna varianta časovno predolga in predraga. Drugi tir je mogoče zgraditi bolj optimalno, ceneje in hitreje, predvsem pa brez tujih vlagateljev. Vlada je preslišala mnenje stroke, izpeljati hoče zastarel projekt, ki je narejen v interesu tistih, ki bodo gradili. Da bi pokrili vložek v projekt bodo cestnine visoke, Luka pa nekonkurenčna.

Krščanski socialisti Slovenije - Krekovi socialisti (PROTI)

Krščanski socialisti volivce pozivamo, da glasujejo proti zakonu. Oglašamo se tudi kot davkoplačevalci. Smo za progo, ki pa bi morala biti bistveno hitreje zgrajena in bistveno cenejša. Zakon se ne bi smel sprejemati po hitrem postopku in brez strokovne javne razprave. Ob bančni luknji, odlivom denarja v davčne oaze, Teš 6 ... predstavlja drugi tir nov korupcijski poligon. Afera z milijardo dolarjev iranskega denarja pa samo potrjuje, da nadzor ne deluje. "Dost mamo - recimo stop korupciji".

Urad vlade RS za komuniciranje (ZA)

Vlada je po 20 letih projekt drugi tir le premaknila z mrtve točke in pridobila gradbeno dovoljenje. Takoj ga moramo začeti graditi, da bomo izkoristili odlično geostrateško lego in da nas transportne poti ne bodo obšle prek Avstrije, Italije in Hrvaške. Z drugim tirom bomo pospešeno razvijali logistiko, gospodarstvo. Plačali ga bodo zlasti uporabniki in v manjši meri davkoplačevalci. Ustvaril bo 9000 delovnih mest ter razbremenil avtoceste in okolje. Glas za drugi tir je glas za razvoj Slovenije.

Društvo Davkoplačevalci se ne damo (PROTI)

Drugi tir je privid vlade, hočemo resnični dvojni tir, in sicer bistveno hitreje, do leta 2022. Zavarujmo konkurenčnost Luke Koper, saj nas Italijani prehitevajo s progo prek Kanalske doline. Projekt se da zgraditi bistveno ceneje, do 800 milijonov evrov, potreben je mednarodni razpis za njegovo izvedbo. Zgraditi se ga da brez uničenja okolja, gozda v Tinjanu in vodonosnikov. Brez zadolževanja in deleža tujcev in brez korupcije. Potrebno je jamstvo lastnega premoženja predlagatelja variante. Za optimizacijo projekta pa je treba spremeniti traso.

Stranka enakopravnih dežel (PROTI)

V zakonu ni dovolj natančno določena cena gradnje projekta, nasprotno, že v začetku je dvakrat preplačan. Projekt ni bil ponujen zasebnim investitorjem, zakon ni bil v javni razpravi in je zastarel. Nima tehničnih pogojev hitre proge, kjer tovorni vlaki lahko dosegajo hitrost 160, potniški pa do 300 kilometrov na uro. Gre za tipičen primer domačijske plenilske politike kot pri Teš 6, NLB, zdravstvu. Nadzorni svet in upravo 2TDK imenuje vlada, projekt obenem nima varovalk civilnega nadzora.

Socialni demokrati (ZA)

Socialni demokrati smo kljub pomislekom glede vloge Madžarske in modela financiranja za zakon o drugem tiru. Prepričani smo, da mora Slovenija izkoristiti geostrateško in postati logistična platforma za centralno in jugovzhodno Evropo. Drugi tir vidimo kot pomemben dejavnik razvoja, ne samo za Luko Koper, ampak celotno Slovensko Istro ter Slovenijo kot logistično platformo. Samo referendumsko kampanjo proti zakonu vidimo kot političen projekt, preko katerega se ponovno želi rušiti vlado.

2TDK, družba za razvoj projekta (ZA)

V projektnem podjetju bomo zagotovili gospodarno, učinkovito in pošteno izvedbo projekta, tako da bo ta koristila interesom Slovenije, sedanjih in bodočih generacij. Projektno podjetje 2TDK bo prevzelo naloge investitorja projekta, zagotoviti pa bo moralo tudi projektno financiranje. Poleg tega, koliko bo projekt stal, je še bolj pomembno, kdo ga bo plačal. Zakon določa, da bodo projekt odplačevali uporabniki infrastrukture, pretežno tujci. S tem bomo razbremenili domače davkoplačevalce.

Dars (NEOPREDELJEN)

Zakon opredeljuje Dars kot deležnika v zagotavljanju finančne konstrukcije izgradnje drugega tira. Družba se je za organizatorja prijavila z namenom varovanja interesov Darsa, ne bo pa se opredeljevala glede zakona. Slednji predvideva pribitek na cestnino za tovorna vozila. S pribitkom se Darsu neposredno ne zmanjšajo prihodki od cestninjenja tovornih vozil, lahko pa se odpre vprašanje področja cestnine, ki je kot prihodek za nas ključna. Z možnostjo vključitve v razprave se želimo izogniti morebitnim manipulacijam.

Slovenske železnice (ZA)

Drugi tir je za razvoj logistike in slovenskega gospodarstva ključnega pomena. Prizadevamo si, da bi bil zgrajen čim hitreje in čim bolj racionalno. Lani smo na enotirni progi med Divačo in Koprom prepeljali v povprečju več kot 90 vlakov na dan in okrog 12 milijonov ton tovora, letos pa se bo na tem odseku proge količina tovora povečala še za 12 odstotkov. Z vidika slovenske logistike je zgraditev drugega tira nujna, in bo na več ravneh pozitivno vplivala na slovensko gospodarstvo ter geopolitični položaj države.

Slovenska demokratska stranka - SDS (PROTI)

Slovenija potrebuje moderne železnice, a za normalno ceno, zato nasprotujemo načinu financiranja, kot ga za drugi tir načrtuje vlada Mira Cerarja. Celotna investicija je vodena nepravilno, zakonsko določena cena projekta pa je previsoka in škodljiva za davkoplačevalce. Ne strinjamo se s tem, da se tir gradi na netransparenten in neracionalen način ter da bi se na tem finančnem projektu napajali lobiji in omrežja iz Foruma 21, zato bomo glasovali proti. Brez zakona je to progo mogoče zgraditi hitreje in gospodarneje.

Levica (PROTI)

Levica nasprotuje zakonu, ker bi bil drugi tir 45 let v solastništvu in bi lahko to Madžarska izkoristila za dosedanje drugih političnih ciljev. Madžarska bi dobila polovico dobička, ki bi ga letno iz proračuna subvencionirali z 31 milijoni evrov, prav tako bi dobila privilegiran dostop do donosnih logističnih dejavnosti, tudi v Luki. Zakon ne zagotavlja učinkovitega nadzora nad ceno in izvedbo, saj bo projektno-finančni svet podrejen ministru za infrastrukturo. Ponudili smo zakon, ki bi zagotovil racionalno in transparentno izgradnjo.

DRI, upravljanje investicij, družba za razvoj infrastrukture (ZA)

Primerjajoč številne variante se je v dvajsetih letih obravnave in po vseh krogih vrednotenj, pri katerih je sodeloval najširši krog deležnikov - od različnih strokovnjakov ljubljanske in mariborske univerze, evropskih institucij, priznanih mednarodnih družb ter splošne javnosti - izbrana trasa izkazala kot najustreznejša. V celoti se izogne prvemu in drugemu vodovarstvenemu območju, tretjega pa prečka le v manjši meri. Prav tako se izogne kraškemu robu in najmanj vpliva na bivalno okolje.

Civilna iniciativa Resnična resničnost (PROTI)

V Facebook skupini Resnična resničnost smo proti zakonu o drugem tiru, ki ga sicer potrebujemo in bi moral biti že zdavnaj zgrajen, a ne tako, kot to predlaga premier Miro Cerar. Pred mesecem dni je objavil razpis za prodajo tovornega dela železnic, ki dejansko prinaša dobičke. Mi naj zgradimo drugi tir, služili pa bodo tujci? Cena je absolutno previsoka in spet gre za krajo našega denarja, čemur se moramo upreti. Volivci imamo možnost to preprečiti, zato se množično udeležite referenduma in glasujte proti.

Društvo Najprej Slovenija (PROTI)

V Društvu Najprej Slovenija oz. Listi Andreja Čuša podpiramo gradnjo drugega tira, a ne podpiramo vladnega predloga gradnje. Poslanec Andrej Čuš je v sodelovanju z ekonomistom Jožetom P. Damjanom vložil alternativen predlog Zakona o drugem tiru, ki ima zaprto finančno konstrukcijo, predvideva gradnjo dveh tirov in prihranek vsaj 200 milijonov evrov. Ob tem zagotavlja, da bo slovenska zlata žila, to je Luka Koper, ostala v slovenskih rokah in ne madžarskih. Smo proti privatizaciji strateške infrastrukture in naravnih virov.

Gospodarska zbornica Slovenije (ZA)

Predsednik GZS Boštjan Gorjup poudarja, da je treba najcenejšo traso, izbrano po najvišjih kriterijih glede okoljskih vplivov, varnosti, maksimalne pretočnosti, hitrosti, izbrati z dolgoročnega zornega kota. Brez uveljavitve zakona bi bila uresničitev projekta odložena za leta, transportne poti bi nas obšle prek sosednjih držav. Če ne bomo večjega dela prometa tovora prenesli na železnice, bomo na avtocestah doživeli nemogoče razmere. Že danes 40 odstotkov tovora ne moremo prepeljati preko železnice.

Zeleni Slovenije (PROTI)

Zeleni Slovenijo vabimo državljane, da se vsi udeležijo referenduma in na glasovnici obkrožijo PROTI. To bo najbolje naložena odločitev za naše okolje in naše žepe. Ko gre za naš razvoj in porabo davkoplačevalskega denarja, moramo odločno uveljaviti svojo pravico do lastne pobude. Samo odločen NE na referendumu nas lahko popelje ven iz degradacijo sposobnosti odločanja in politikantstva, ki ne zmore ključnih odločitev za dobro države Slovenije in njenih državljanov.

Krajevna skupnost Črni Kal (ZA)

Obstoječa proga je dotrajana nevarna ogroža ljudi, obalni vodni vir, razvoj Luke, degradira območje Nature 2000, preprečuje razvoj podeželja. Nova proga bi morala biti zgrajena že pred 10 leti. Odlašanje bi imelo zelo hude posledice in stroške. Plačali jih bomo državljani. Naše usposobljene institucije naj odkrivajo in preganjajo kazniva in koruptivna ravnanja, ko se zgodijo, ne pa že vnaprej trditi, da bo vse narobe. Velika investicija veliko interesov, tako političnih kot zasebnih.

Mestna občina Koper (ZA)

Mestna občina Koper projekt drugi tir podpira, Slovenija namreč železniško povezavo med Koprom in Divačo nujno potrebuje, tako za razvoj Luke Koper, kot tudi za razvoj državne logistike, je pa tudi izrednega pomena za zagotavljanje varnega življenja prebivalcev, ki živijo pod Kraškim robom. Ob tem je treba pojasniti, da je bila koprska občina ena največjih nasprotnic zakona, vendar smo s strani vlade in pristojnih v državi dobili zagotovila, da država ne namerava več graditi samo enega tira, temveč novo dvotirno železniško povezavo.

ŠUS - Štajerska uporniška skupina (PROTI)

V Štajerski uporniški skupini - ŠUS smo proti zakonu o izgradnji drugega tira. Dovolj imamo vladnega ropanja, prevar, zavajanj in norčevanja iz nas, državljanov. Z glasom proti bomo vsem levo-desnim politikantom sporočili, da jih imamo dovolj! Ne bodo več kradli in goljufali, niti odločali o našem skupnem denarju. Nepreklicno zahtevamo njihovo odgovornost. Volivci, ne ostanite doma, ker s tem podpirate obstoječe stanje in sedanje prevarante. Se vidimo na voliščih in glasujte proti!

Gibanje Zedinjena Slovenija (PROTI)

Zedinjena Slovenija je odločno proti vladnemu zakonu o drugem tiru. Ta bi seveda moral biti zgrajen že pred 20 leti. Dosedanje vlade so namesto tega raje ukradle kakšnih dvajset drugih tirov. Sedaj spet manipulirajo in nas imajo za norca. Mi naj gradimo železnice, s tovornim prometom pa bodo služili tujci? Uprimo se prevari in preprečimo vnovično krajo našega denarja, zato je treba izkoristiti svojo pravico in glasovati proti. Potem pa premierja Mira Cerarja zaradi zlorabe položaja in diskriminacije pošljimo v zapor.

Strokovna skupina JD (PROTI)

Presenečeni smo, da vlada Mira Cerarja upa zagovarjati projekt, ki je star 20 let, tehnično zastarel in danes neuporaben za resno izvedbo. Gradbena mafija s projektanti zagovarja rešitev, ki nikoli ni bila resno predstavljena javni kritiki. Projektant bo moral predstaviti, zakaj ni spoštoval predpisov, ki omogočajo cenejšo in hitrejšo rešitev. Mi ponujamo inovativno rešitev za 800 milijonov, ki se izplača v petnajstih letih, Cerar pa želi preko koruptivnega zakona v žepe slovenskih tajkunov spraviti prek tri milijarde evrov.

Reset - Rešimo Slovenijo elite in tajkunov (PROTI)

Stranka Reset podpira izgradnjo drugega tira, saj se zavedamo, da je zelo pomemben za logistični napredek Slovenije. Ne podpiramo vladnega predloga gradnje, saj bi s tem dopustili novo krajo, kjer nihče ne bo nosil posledic, državljani pa bomo morali kriti izgubo v državni blagajni. Menimo, da se bomo s tem predlogom le dodatno zadolžili. Ne želimo tujih vlagateljev, to je nesmisel. Zato pozivamo stroko obeh strani, da se soočijo ter zasnujejo projekt tako, da bo koristil državljanom in ne eliti.

KDS - Krščansko demokratska stranka - krščanski demokrati (PROTI)

Smo proti zakonu, ker prinaša neproporcionalen poseg v prostor, pri čemer 16 od 21 kilometrov tunelov poteka skozi občutljiv podzemni kraški vodonosnik, ki napaja Trst, pet kilometrov tunelov pa skozi labilen fliš, ki ogroža prebivalce. Vlada skriva pravo traso, sklicujoč se na gradbeno dovoljenje, zato ni mogoče predvideti, koliko bo stal končni izdelek, pri čemer hidrogeološke raziskave še niso opravljene, terjajo pa dve leti. Slovenija bo tudi v podrejenem položaju, saj ne bo mogla sama odločati o prometu iz luke po železnici.

SLS - Slovenska ljudska stranka (PROTI)

Slovenija potrebuje sodobno železniško infrastrukturo, v SLS verjamemo, da bi morala biti konkurenčna in tehnično ustrezna. Preudaren kupec v trgovini ne bi kupil 25 let starega avtomobila za dvojno ceno novega, tudi za svojo državo moramo izbrati konkurenčen projekt za železnico Koper-Ljubljana-Gradec. Le tak drugi tir bo v korist našemu gospodarstvu. Na referendumu se mora vsak volivec zavedati, da le glas proti temu zgrešenemu zakonu pomaga Sloveniji pri razvoju v konkurenčno evropsko državo.

Gibanje za otroke in družine.si (PROTI)

Izsiljen zakon spominja na izsiljevanja ob gradnji Teš 6. Zavajajoče trditve vlade, nestrokovna priprava, neupoštevanje strokovnjakov in finančno nevzdržen megalomanski projekt, kažejo, da bo šlo za novo oškodovanje otrok in družin. Namesto, da bi denar vlagali v otroke in družine, hoče vlada več milijard evrov nameniti svojim prisklednikom in omogočiti novo velikansko krajo naših otrok in vnukov, ki bodo morali plačevati kredite. Smo proti kraji prihodnosti našim otrokom in družinam, zato bomo na referendumu glasovali proti.

Glas za otroke in družine - za otroke! (PROTI)

Smo proti vladnemu zakonu o drugem tiru, ki ne upošteva pravic in interesov otrok in družin! Podpiramo okolju prijazen, hiter in poceni železniški promet po vsej Sloveniji, ki bo na slovenske vlake spet privabil množice potnikov, še posebej družine in otroke. Sporni zakon tega ne omogoča, saj sploh ne predvideva potniškega prometa po novi progi! Smo za sodobno železnico, cenovno ugodno in po vsej Sloveniji namenjeno tudi otrokom in družinam, zato bomo na referendumu glasovali proti.

Piratska stranka Slovenije (PROTI)

Pirati na podlagi dostopnih podatkov ocenjujemo, da drugi tir potrebujemo, a da je zastavljen neekonomično, absolutno predrag in netransparenten. Državljani so bili zaradi nesmotrnega gospodarjenja že večkrat hudo oškodovani (gradnja avtocest, Teš 6 ...), zato je treba takšno ravnanje končati. Od ministrstva za infrastrukturo zahtevamo, naj objavi vse podatke, na podlagi katerih so naredili izračun gradnje projekta in da javno predstavi specifikacijo stroške financiranja drugega tira.

Gašpar Gašpar Mišič (ZA)

Podpiram uveljavitev zakona, ki ureja finančno konstrukcijo in podeljuje koncesijo za gradnjo drugega tira, ker si ne smemo dovoliti, da bi strateške projekte podrejali potrebam dnevne in strankarske politike. Referendum je absolutno nepotreben. V rokah imamo gradbeno dovoljenje in vse možnosti, da zgradimo dvotirno železniško povezavo Divača-Koper. Dobra infrastruktura je osnova za razvoj gospodarstva. Če zamudimo ta vlak, smo zamudili še naslednjih pet ali več let. Politiki naj se poenotijo, saj gre za vprašanje razvoja države.

Zveza društev upokojencev Slovenije (ZA)

Sprejem zakona bi prinesel gospodarski razvoj Luke Koper in Slovenije, moderno infrastrukturo, večjo in hitrejšo pretočnost blaga in ljudi, oživitev blagovnih tokov po petem in desetem koridorju, nova delovna mesta v Luki Koper in v logistiki ter rast bruto domačega proizvoda. Uredili bi požarno varnost, zmanjšali zastoje, preusmerili cestni prevoz na železnico. Podpiramo naložbe v gospodarstvo. Konkurenca nas bo prehitela. Vlada bo omogočila tudi civilni nadzor. Zakon je treba podpreti in nato nadgraditi.

 

 

Slovenija, Politika
Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...