Varno in spodbudno učno okolje še naprej vodilo ministrstva za novo šolsko leto
Politika | 25.08.2017, 15:14 Petra Stopar
Prihajajoče šolsko leto bo prvo, odkar je po dvajsetih letih država s sindikatom opredelila delovno obveznost in delovni čas učiteljev. Ob podpisu teh sprememb konec julija je ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič dejala, da gre za velik korak naprej v smislu zaupanja v izvajanje učiteljevega dela. Ravnatelji pa menijo, da bo treba na tem področju še delati in še marsikaj doreči.
Ministrica Makovec Brenčičeva je ravnatelje z novostmi in cilji novega šolskega leta seznanila na četrtkovi konferenci, ki jo je na Brdu pri Kranju pripravil Zavod za šolstvo, in poudarila vodilo varnega in spodbudnega učnega okolja.
Spomnila je na že izpeljane ukrepe za izboljšanje položaja zaposlenih, kot so sproščena napredovanja v nazive, opredeljen delovni čas učitelja, priprava predlogov za odpravo anomalij v plačnem sistemu, zagotovljena dodatna sredstva za stalno strokovno izpopolnjevanje … Kot je dejala, izbrane šole čaka pilotni preizkus julija dogovorjenih okvirov delovnega časa učiteljev: »Tudi tukaj že pripravljamo delovne skupine.«
Za komentar o opredelitvi delovnih obveznosti in delovnega časa učiteljev smo poklicali enega od ravnateljev ljubljanskih osnovnih šol, ki se boji, da se bodo marsikakšne postavke tolmačile na različne načine in da je treba še marsikaj dodelati, »ker mlajši učitelji potrebujejo veliko več kot enajst ur, da se pripravijo za pouk, bolj zagnani učitelji prav tako, tisti učitelji, ki imajo več izkušenj, se pripravljajo bistveno manj časa itd., spet bomo slišali stavke, kot so ’jaz sem delal več kot drugi, pa sem manj vrednoten kot on’ in podobno,« pravi ravnatelj OŠ Livada – Ljubljana Goran Popović. Pravi, da spoštuje poskuse, da se to področje uredi, a meni, da bo treba določene rešitve glede vrednotenja še poiskati.
Poleg ukrepov za izboljšanje položaja zaposlenih je ministrica sicer omenila še vsebinska srečanja o varnem učnem okolju, nov model učbeniške politike, ureditev šolskih knjižnic, sistemsko ureditev vključevanja otrok priseljencev, opremljanje z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in dvig subvencij za šolsko prehrano. Zaradi slednjega ministrstvo že beleži povečanje števila obrokov.