Clintonova in Trump v boj za osvojitev predsedniškega stolčka v ZDA
Svet | 17.05.2016, 16:47 Andrej Šinko
Kampanja pred predsedniškimi volitvami v ZDA prehaja v zadnjo fazo. Republikanci in demokrati bodo v prihajajočih tednih na strankarski konvenciji določili kandidata, ki jih bo zastopal v kampanji na državni ravni. Kot vse kaže bodo republikanci v boj za predsedniško mesto poslali milijarderja Donalda Trumpa, demokrati pa nekdanjo prvo damo Hillary Clinton.
Profesor s Fakultete za družbene vede dr. Bogomil Ferfila pravi, da čeprav imamo občutek, da se je Trump v tekmo za predsedniški stolček spustil nepremišljeno in nenačrtovano, je dobro preučil ameriški politični prostor, pri pripravi kampanje pa je uporabil tudi svoje izkušnje iz resničnostnega šova Vajenec. Sogovornik poudarja, da se Trump zaveda, da večini ljudi, ki jih želi nagovoriti »v mnogo večji meri ustreza, če preko medijev posreduje neko odmevno frazo, pogosto tudi v obliki žaljivk, kot pa če gre v podrobno razlago svojih politik na področju sociale, zunanje trgovine ali zunanjih mednarodnih odnosov«. Ob tem pa dodaja, da se je tega recepta celotni čas kampanje držal. »Pogosto je tudi z nizkotnimi žaljivkami eliminiral svoje kandidate, pri tem pa je prizadel žensko prebivalstvo in manjšine,« je pojasnil Ferfila.
Sogovorni meni, da bo moral Trump zdaj svoja stališča nekoliko spremeniti in z njimi poskušati nagovoriti tudi volivce v sredini. »Omilil bo svojo retoriko do priseljencev in tudi žensk, pri tem pa mu lahko pomaga izbira podpredsednika in drugih ključnih ljudi,« pravi Ferfila, ki dodaja, da če bo na omenjena mesta izbiral ženske in nebele kandidate, lahko to, pa tudi njihovo nastopanje, pripomore k pridobivanju glasov omenjenih skupin volivcev.
Ferfila poudarja še, da kampanja Clintonove ni tako uspešna, kar se kaže tudi z njenimi porazi na strankarski ravni v posameznih zveznih državah. »Glavna pomanjkljivost Clintonove je ta, da nima nobene karizme. Ne more biti prepričljiva. Če se trudi biti prepričljiva, pa na primer vpije, to deluje kontraproduktivno, prav tako ji ne uspeva, ko poskuša kramljati z volivci,« pojasnjuje sogovornik in dodaja, da Clintonovi ne uspeva noben prijem, ki ji ga pripravijo svetovalci. »Zaradi tega ona ni nekakšen magnet za katerekoli skupine volivce, kar pa Trump nedvoumno je. Ne za vse, ampak za številne,« še zaključuje.