Papež z družinami
Radost ljubezni v zakonu in družini
Svet | 16.04.2016, 00:32 Marjana Debevec
Papeževa posinodalna apostolska spodbuda Radost ljubezni je vzbudila številne odzive po vsem svetu. Nekateri so jo pričakali z velikim navdušenjem, spet drugi se bojijo, da odpira vrata popuščanju, saj papež vabi, da ljudem sodobnega časa pred pravili in moralnimi normami omogočimo dotik Božjega usmiljenja.
Papež v apostolski spodbudi razlaga Sveto pismo in se nato osredotoči na razmere družin danes. »Papež v tem besedilu razvije tiste elemente, tiste korake na poti, da neko stvar, ki jo jasno pokaže, lahko potem tudi v življenju uresniči. In zelo vzame zares ne samo povezavo med naukom, kot je razodet, in moralnim naukom, ampak med življenjem, razodetjem, naukom in težavami življenja«, je povedal sociolog dr. Igor Bahovec.
Od tu pa izhajata osrednji dve poglavji, ki sta posvečeni zakonski ljubezni in njeni rodovitnosti. Ti dve sta neločljivo povezani s poglavjem o pastoralnih vidikih, o vzgoji otrok in o možnostih vključevanja znova poročenih ločencih. Zadnje poglavje govori o zakonski in družinski duhovnosti. Celotno besedilo pa po besedah Štefana Kržišnika govori o lepoti družine. »Tako jasno spet da sporočilo, da je poročiti se in ustvariti družino nekaj najbolj dragocenega na svetu. A vendar ti na tej poti ni treba biti popoln, ampak greš korak za korakom. Papež pravi takole: 'Bogu se zahvaljujem za mnoge družine, ki so daleč od tega, da bi jih imeli za popolne, ampak živijo ljubezen, uresničujejo svojo poklicanost in hodijo naprej po poti. Pa tudi, če velikokrat padejo.' To se mi zdi osnovna pastoralna drža, ki prežema ta dokument.«
Če najprej predstavimo nauk, se človek lahko ustraši, saj je vendar nemogoče tako živeti. Torej gre za postopnost, ki jo priznava tudi papež Frančišek. »Nauk se v bistvu ne spremeni: zvestoba, odnos med moškim in žensko, neločljivost zakona – to ni spremenjeno. Ampak ta tekst je napisan z veliko bližino ljudem, ki bi radi živeli, pa imajo težave. In je izjemno hvaležen vrsti ljudem, ki se trudijo. Ta tekst se tolikokrat obrača na ljudi, ki so si zvesti v zakonu, ki delajo za družino, da jaz mislim, ko bodo zakonci, ko bodo starši, stari starši, pa tudi otroci brali to besedilo, bodo v njem prepoznali, kaj so naredili starši za njih, kaj oni delajo drug za drugega«, je še povedal Bahovec. Za takšen pristop pa je potrebno pastoralno spreobrnjenje. V primeru ranjenih družin papež Frančišek predlaga tri smernice in sicer: spremljanje, razločevanje, vključevanje. Zaveda se namreč težav družin, zato pa želi vsem povedati, da jim Cerkev stoji ob strani, pripravljena ponuditi ozdravljenje in upanje.