Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Marcel KrekMarcel Krek

Za drugi tir ustanovljeno posebno podjetje?

Slovenija | 18.01.2016, 14:06

Vse kaže, da bo projekt drugega železniškega tira med Divačo in Koprom izvedlo posebno podjetje. Da ga bo ustanovila, je vlada sklenila v začetku novega leta. Prek dokapitalizacije bo nato lastniški vstop ponudila zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija bo imela manjšinski delež. Nekdanji minister za promet Marko Pavliha meni, da rešitev ni pretehtana.

Kot je pojasnil Pavliha, za izvedbo projekta drugi tir ne potrebujemo še enega akterja. Poteza vlade po njegovih besedah ni iskrena, vidi jo celo kot zavlačevanje in preusmerjanje pozornosti. Verjame, da bi bilo bolje, če bi koncesijo dobila družba za avtoceste, se ustrezno zadolžila, tako razbremenila državni proračun in nato z različnimi finančnimi viri kredit vrnila.

Pavliha podpira idejo o tem, da bi morali nad izvedbo projekta drugi tir vzpostaviti primeren nadzor. Kako, je stvar dogovora. "Na stežaj je treba odpreti vrata civilni družbi, stroki, vsem, ki lahko pomagajo. Potem je izpeljava nadzora samo še stvar pravne rešitve in organizacije."

Pavliha ob tem opozarja, da se nam ne sme zgoditi projekt šestega bloka šoštanjske termoelektrarne. Ta po njegovih besedah ni bil tako nujen kot je drugi tir. Že zdaj so znane ekonomske posledice, če slednjega ne bo. "Od približno izgube 3,4 oziroma 3,5 milijarde evrov zaslužka zaradi izgube tovora in seveda sama izguba tovora, ki se bo preselil na reško in tržaško pristanišče ter tudi na ceste. Takšni ocenjeni stroški naj bi do leta 2055 znašali prek 3 milijarde evrov. Da ne govorimo o dodatnih eksternih stroških zaradi onesnaževanja okolja in dodatnih zastojih na avtocestah," našteva. Kdorkoli ovira projekt drugi tir, po Pavlihovem prepričanju ne ravna državotvorno.

Še ena negativna plat posebnega podjetja je, tako dodaja, v tem, da gre za načrt brez računa, ki ga postavlja Luka Koper. Posebno podjetje naj bi namreč imelo koncesijo tudi nad izgradnjo tretjega pomola, kar je presenetilo vodstvo edinega slovenskega mednarodnega tovornega pristanišča. "Povezovanje izgradnje drugega tira z Luko Koper in vstopanje v lastništvo Luke Koper je povsem neprimerno," je jasen.

Birokratski posegi so povsem odveč, najboljše rešitve so po njegovih trditvah že na voljo. Le videti jih je treba, poslušati in upoštevati tiste, ki nekaj vedo. Tako bi proti koncu leta že lahko zasadili prvo lopato. Kot poudarja Pavliha, je čimprejšnja izvedba projekta drugi tir za naše gospodarstvo izjemno pomembna.

Slovenija, Politika
Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO) Utrinek s priprav - s škofom Andrejem v Novem mestu (photo: ARO)

Romanje upanja: S kolesi in škofom v Rim

Radijska ekipa s prijatelji se v ponedeljek, 9. junija, odpravlja s kolesi na romanje upanja v Rim. Vsak odhaja na to dolgo pot s svojim osebnim namenom, skupni pa je udeležba na mednarodnem ...

Jana Lampe in Janko Pirc med slovenskimi misijonarji na Madagaskarju (photo: Osebni arhiv Jane Lampe) Jana Lampe in Janko Pirc med slovenskimi misijonarji na Madagaskarju (photo: Osebni arhiv Jane Lampe)

Slovenija za Madagaskar: Nova osnovna šola

Predsednica republike Nataša Pirc Musar je zadnji dan državniškega obiska v Keniji obiskala urad Združenih narodov v Nairobiju ter mednarodni finančni in inovacijski center Two Rivers. ...

Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko) Dr. Žiga Turk (photo: Tanja Dominko)

Dr. Žiga Turk o ministrih z nenavadnimi prijatelji

Na političnem parketu je v minulih dneh odmevala vložitev interpelacije o delu ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja. Vložili so jo v Novi Sloveniji skupaj z Demokrati Anžeta Logarja. ...

Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS) Izjava za medije po pogovorih pri predsedniku vlade (photo: KGZS)

Nova kmetijska zakonodaja: Premik v smeri dialoga?

Zadnje pol leta se v procesu sprejemanja nahaja zajeten sveženj zakonodaje kmetijskega področja, ki bo korenito posegel v kmetovanje v Sloveniji. Lani jeseni je nastal brez sodelovanja s kmečkimi ...