Maja MorelaMaja Morela
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

V nekaterih vozilih že možnost samodejnega klica v sili

Slovenija | 05.12.2015, 15:23 Petra Stopar

Od torka pri nas po novem v nekaterih modelih vozil deluje sistem samodejnega klica v sili, imenovanega tudi eCall. Z ministrstva za obrambo so ob tem sporočili, da je Slovenija postala prva država v Evropski uniji, ki je omogočila sprejem teh klicev na območju celotne države za vozila, ki imajo vgrajen ta sistem.

Na Upravi RS za zaščito in reševanje so pojasnili, da je sistem eCall vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje klicev v primeru prometne nesreče. Klic se sproži takoj, ko senzorji v vozilu zaznajo hudo trčenje, torej tudi če je voznik nezavesten ali ni sposoben poklicati sam. Priča hude nesreče pa lahko klic eCall s pritiskom na gumb v vozilu sproži tudi ročno.

Ob klicu se vzpostavi povezava prek omrežja operaterja mobilne telefonije s službo za sprejem klicev v sili. To je pri nas najbližji regijski center za obveščanje, ki sprejema tudi klice na številko 112. S sistemom eCall se najprej prenesejo podatki o stanju vozila, lokaciji vozila, podatki o trku in podobno. Takoj za tem se vzpostavi še govorna povezava z operaterjem.

Kot je že aprila potrdil Evropski parlament, bodo morala imeti tovarniško vgrajene naprave za eCall klic vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018. Zdaj imajo ta sistem serijsko vgrajena le vozila nekaterih blagovnih znamk. Na trgu se pojavljajo tudi posamezni ponudniki eCall naprav za vgradnjo v starejša vozila. Sistem naj bi izboljšal čas za ukrepanje v sili za 40 odstotkov v urbanih okoljih in za 50 odstotkov na podeželju, s čimer bi lahko rešili do 2500 življenj na leto. Hkrati bi zmanjšal zastoje zaradi nesreč in preprečil naknadne.

Kot je tedaj na plenarnem zasedanju poudaril evropski poslanec Igor Šoltes, »eCall sam po sebi ne bo zmanjšal števila prometnih nesreč, bo pa seveda zmanjšal posledice in predvsem pripomogel k reševanju žrtev nesreč.« Je pa uvedba novega sistema sprožala pomisleke v zvezi z varnostjo osebnih podatkov, zato so evropski poslanci okrepili nekatere določbe, ki izključujejo možnost sledenja vozilom pred nesrečo in zagotavljajo reševalnim službam le najnujnejše podatke ter tako zagotavljajo varstvo osebnih podatkov.

Slovenija, Evropska Unija
Prostovoljec leta 2024 s podelitvijo priznanj (photo: STA) Prostovoljec leta 2024 s podelitvijo priznanj (photo: STA)

Naj prostovoljec tudi naš sodelavec

Naj prostovoljski projekt lanskega leta je projekt Šola s srcem Srednje gradbene, lesarske in vzgojiteljske šole iz Šolskega centra Novo mesto. Mladinski svet Slovenije ga je nagradil, ker je ...

 (photo: Vatican Media)  (photo: Vatican Media)

Kje bo živel Leon XIV.?

Papež Leon XIV. naj bi imel namen živeti v Apostolski palači. Vendar stanovanje prej potrebuje prenovo. Sveti oče si je prostore ogledal po nedeljskem opoldanskem nagovoru, ko so sneli pečat z ...

Svojci žrtev z njihovimi fotografijami (photo: Rok Mihevc) Svojci žrtev z njihovimi fotografijami (photo: Rok Mihevc)

Vigilija pred dnevom, ki ga trenutna oblast ne dovoli

Na Trgu republike v Ljubljani je sinoči slovesnost v spomin na žrtve komunističnega nasilja Ker smo ljudje. »V resnici je tako, da ni druge možnosti, kot priznati resnico.« Te besede pokojnega ...

Matjaž Čadež je vizionar, ki navdušuje tudi v širjenju pomena petih temeljnih vrednot Slovenije (photo: NL) Matjaž Čadež je vizionar, ki navdušuje tudi v širjenju pomena petih temeljnih vrednot Slovenije (photo: NL)

Matjaž Čadež: Na hitro hočemo preveč

Matjaž Čadež je človek navdiha, ki s svojo življenjsko poklicno potjo še danes, ko je že v pokoju, marsikoga navdušuje. Poslovno se je vrsto let kalil v IBM-u, nato na Švedskem in pozneje ...