V nekaterih vozilih že možnost samodejnega klica v sili
Slovenija | 05.12.2015, 15:23 Petra Stopar
Od torka pri nas po novem v nekaterih modelih vozil deluje sistem samodejnega klica v sili, imenovanega tudi eCall. Z ministrstva za obrambo so ob tem sporočili, da je Slovenija postala prva država v Evropski uniji, ki je omogočila sprejem teh klicev na območju celotne države za vozila, ki imajo vgrajen ta sistem.
Na Upravi RS za zaščito in reševanje so pojasnili, da je sistem eCall vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje klicev v primeru prometne nesreče. Klic se sproži takoj, ko senzorji v vozilu zaznajo hudo trčenje, torej tudi če je voznik nezavesten ali ni sposoben poklicati sam. Priča hude nesreče pa lahko klic eCall s pritiskom na gumb v vozilu sproži tudi ročno.
Ob klicu se vzpostavi povezava prek omrežja operaterja mobilne telefonije s službo za sprejem klicev v sili. To je pri nas najbližji regijski center za obveščanje, ki sprejema tudi klice na številko 112. S sistemom eCall se najprej prenesejo podatki o stanju vozila, lokaciji vozila, podatki o trku in podobno. Takoj za tem se vzpostavi še govorna povezava z operaterjem.
Kot je že aprila potrdil Evropski parlament, bodo morala imeti tovarniško vgrajene naprave za eCall klic vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018. Zdaj imajo ta sistem serijsko vgrajena le vozila nekaterih blagovnih znamk. Na trgu se pojavljajo tudi posamezni ponudniki eCall naprav za vgradnjo v starejša vozila. Sistem naj bi izboljšal čas za ukrepanje v sili za 40 odstotkov v urbanih okoljih in za 50 odstotkov na podeželju, s čimer bi lahko rešili do 2500 življenj na leto. Hkrati bi zmanjšal zastoje zaradi nesreč in preprečil naknadne.
Kot je tedaj na plenarnem zasedanju poudaril evropski poslanec Igor Šoltes, »eCall sam po sebi ne bo zmanjšal števila prometnih nesreč, bo pa seveda zmanjšal posledice in predvsem pripomogel k reševanju žrtev nesreč.« Je pa uvedba novega sistema sprožala pomisleke v zvezi z varnostjo osebnih podatkov, zato so evropski poslanci okrepili nekatere določbe, ki izključujejo možnost sledenja vozilom pred nesrečo in zagotavljajo reševalnim službam le najnujnejše podatke ter tako zagotavljajo varstvo osebnih podatkov.