Radio Ognjišče
Nataša LičenNataša Ličen
Mark GazvodaMark Gazvoda
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Prijava za drugi tir oddana Bruslju

Politika Petra Stopar

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je pred sejo vlade povedal, da je Slovenija tri železniške projekte prijavila na razpis za evropska nepovratna sredstva.

To so drugi tir proge Koper-Divača, nadgradnja povezave Poljčane-Slovenska Bistrica in izvlečni tir s tovorne postaje Koper. Za najpomembnejšo naložbo – drugi tir – si država obeta 380 milijonov evrov evropskih sredstev, a bo morala za izvedbo najti še milijardo evrov. Ker v proračunu ni dovolj denarja, bo potreben zasebni vlagatelj. Kakšno bo to javno-zasebno partnerstvo, pa še ni znano.

Ali nam bo Bruselj dodelil evropska sredstva, kljub temu, da smo projekt prijavili na razpis brez jasno razdelane finančne konstrukcije, saj ministrstva za infrastrukturo, finance in gospodarstvo še iščejo model javno-zasebnega financiranja, bo znano junija ali julija. Vrednost izgradnje drugega tira je že nekaj časa znana, saj kot je v oddaji Pogovor o na našem radiu povedal Tomaž Košič iz republiške Družbe za razvoj infrastrukture, »zadnje ocene investicijskih stroškov znašajo 1,35 milijarde evrov in to je številka, ki temelji na projektni dokumentaciji nivoja projektov za izvedbo«.

Država je torej v zadnjem trenutku ujela rok za prijavo na evropska sredstva, a potreben bo dodaten, predvsem zasebni kapital. Iskanje takšnega vlagatelja pa bo težka naloga. Tega se zaveda tudi sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Matjaž Vrčko. »Za privatni kapital niso zanimive vse investicije. Zanimive so tiste, ki vračajo denar iz projekta samega, kot na primer avtoceste ali letališča, tudi pristanišča. Manj pa v železnice. V Sloveniji pa je situacija ravno ta, da smo v preteklosti vlagali v avtoceste, ki so praktično zgrajene – avtocestni križ je končan – zdaj pa nas čakajo investicije v železniško infrastrukturo, ki so za privatni kapital manj zanimive in se v glavnem tudi v drugih državah po Evropi financirajo iz proračuna, in tu čaka izziv državo,« je dejal v sredinem Pogovoru o.

Z izgradnjo dodatne povezave med Divačo in Koprom bi po njegovem mnenju na slovenskem železniškem omrežju zagotovili »vsaj dvakratno količino tovora, kot jo imamo zdaj«, tudi zato, ker bo Luka Koper povečevala zmogljivosti svojega pretovora, od katerega ni odvisna le Slovenija, ampak tudi sosednje države.

Politika, Evropska Unija
Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren) Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren)

Adventni koledar za otroke: Še nove figurice!

Multimedijski adventni koledar za otroke nam je tudi v tem tednu ponudil nove zanimive in napete zgodbe in tako bo še vse dni do božiča. Obljuba dela dolg in tako smo za vse otroške roke, ki ...

Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko) Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko)

»Učenje iz napak je najhitrejša pot do uspeha«

Delavnica, ki v Socialni akademiji že ima svoje mesto, je tokrat dobila svojo polurno različico v radijski oddaji Svetovalnica. Gre za delavnico, kjer se govori o napakah, učenju in osebni rasti. ...

Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash) Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash)

Alenka Rebula: Smo varuhi svojega miru

V sklopu rednih pogovorov z Alenko Rebulo smo v adventu govorili o pomenu priprav na praznično obdobje. Mnogo je lepega, polno zabav in vrvenja, koliko pa je resničnih prepoznav naših globljih ...

Avdio player - naslovnica