Šrilanški škofje opozarjajo pred zlorabo papeževega obiska v politične namene
Cerkev po svetu | 16.09.2014, 10:05 Marta Jerebič
Papež Frančišek bo od 13. do 15. januarja prihodnje leto na obisku na Šrilanki. Te dni je bila objavljena uradna spletna stran tega dogodka, ki bo potekal pod geslom Prebivati v ljubezni. Stran v angleškem jeziku vsebuje biografijo in fotografije papeža Frančiška, podatke o Cerkvi na Šrilanki in sporočili dobrodošlice svetemu očetu apostolskega nuncija v državi in predsednika šrilanške škofovske konference. Slednji je medtem narod pozval, naj papeževega obiska ne zlorabi v politične namene. Šrilanški predsednik namreč želi razpisati predčasne predsedniške volitve, kar pomeni, da bi papežev obisk potekal v času predvolilne kampanje.
Predsednik šrilanške škofovske konference, kardinal Malcom Ranjith, je na tiskovni konferenci poudaril, da vlada, opozicija ali kdorkoli drug papeževega obiska ne bi smel uporabiti kot politično orodje. Šri Lanka je večinsko budistična država, ima pa 7,5 odstotka krščanskega prebivalstva, ki znajo glasovati enako, kar pomeni, da bo njihov glas lahko odločilen pri predsedniških volitvah. Stališče škofov je, da mora papežev obisk potekati brez političnega predznaka, je poudaril kardinal Ranjith. A skušnjave so velike, zlasti ob še nezaceljenih ranah 26-letne državljanske vojne, napetostih med Singalci in Tamilci ter budističnem nacionalizmu.
Podrobnosti papeževega obiska še niso znane. Kardinal Ranjith je povedal le, da ga bodo prvi dan 13. januarja sprejeli voditelji države, zvečer se bo srečal s predsednikom Mahindo Rajapakso in verskimi voditelji. Naslednji dan bo daroval mašo na največji plaži v prestolnici, popoldne pa bo obiskal Marijino svetišče Madhu, ki se nahaja na območju Tamilcev. Tu bo daroval mašo za spravo.
Kardinal upa tudi na kanonizacijo Josepha Vaza, ki ga je za blaženega razglasil Janez Pavel II. med svojim obiskom na Šri Lanki leta 1995. Vaz, indijski duhovnik iz reda sv. Filipa Nerija, ki je živel med letoma 1651 in 1711, velja za soustanovitelja krajevne Cerkve. Po hudem protikatoliškem preganjanju, ki so ga sprožili nizozemski kalvinci, je tajno prišel v državo, kjer se je srečal z uničenimi ali oskrunjenimi cerkvami ter verniki, ki so bili razseljeni in prestrašeni. Po svoji smrti je za seboj zapustil približno 70 tisoč gorečih katoličanov, 15 cerkva in 400 kapel.
Vaza danes časti celotno šrilanško prebivalstvo in bi lahko zedinil dve glavni etnični skupini, Singalce, ki jih je 75 odstotkov, in Tamilce, ki jih je 12 odstotkov. Med letoma 1983 in 2009 je spor zahteval 70 tisoč mrtvih in pol milijona razseljenih. Znamenja te tragedije še vedno ostajajo v družbi, politiki in krščanski skupnosti, ki je prisotna v obeh etničnih skupinah.