Škof Peter Štumpf
Škof Štumpf: Ali smo še vredni Slovenije?
Slovenija | 08.07.2014, 10:28
Murskosoboški škof Peter Štumpf je pred volitvami v državni zbor v pismu, ki je objavljeno na spletni strani škofije opozoril, da so demagoški politiki kot zasvojenci od mamil. V nadaljevanju je komentiral tudi komentiranje predstavnikov Cerkve pred volitvami in dodal, da so julijske volitve odločilne.
Razmišljanje škofa Petra Štumpfa objavljamo v celoti
Tragičnost nepravne, skorumpirane, idejno in politično razdeljene Slovenije je to državo pahnila v dokončni zlom. Mnogi politiki naivno mislijo, da v predvolilnem plesu in muziki še navdušujejo in navdihujejo ljudi, a se hudo motijo. Njihova predvolilna besedičenja so popolnoma odveč. Pod milim nebom nam nimajo več kaj povedati. Vse je samo še strateška igra, kako julija priti v parlament. Kaj bodo tam počeli v prihodnje, res ne vem. Vse obljube so samo »blef«, ker so kot neopravljeni dobri sklepi, ki jih duhovni učitelji smatrajo za tlakovec v peklu. Ne moreš obljube uresničiti, če nisi značajen, če nimaš etične zavesti in etičnega ravnanja. Vse se zruši že na samem začetku. Demagoški politiki so kot zasvojenci od mamil. Sebi in drugim obljubljajo ozdravitev, potem pa to prelomijo, ker ne zmorejo. Zakaj ne zmorejo? Zato, ker nimajo nobene volje priznati, da so bolni od nepoštenosti in skorumpiranosti. Če pa je kdo tega prost, pa ga bremeni prizadetost zaradi sporov v stranki ali sporov s sosednjimi strankami. Namesto, da bi združili moči in okrepili mišice, pogledujejo eden proti drugemu kot užaljena deklina proti sosedi, ki ji je speljala fanta.
Ni bil škof Glavan solist v srečanju z nekaterimi strankami. Škofje smo mu pri tem pritrdili. Zakaj? Ja, povsem logično je, da se bomo menda obrnili k tistim strankam, ki še vsaj medlo predstavljajo vrednote osamosvajanja, naj se vendarle spametujejo, zedinijo in tako za to ljubo Slovenijo naredijo še vsaj tisto nekaj, da ne bomo izgubili domovine, če smo že dopustili razkroj države. Je to vmešavanje Cerkve v državo? Za medije in mnoge ljudi je! Vse pa sprašujem: Ali ni bilo vmešavanje Cerkve v državo v času osamosvajanja, ko je nadškof Šuštar odločno zastavil svojo moralno in duhovno avtoriteto med evropskimi voditelji za samostojno državo? Je kdo takrat to komentiral ali temu nasprotoval? Nasprotno, vrh slovenske politike ga je na sam praznik apostola Petra in Pavla prosil, naj vendarle posreduje, ker se bo drugače Slovenija znašla v balkanski moriji.
Sedaj ni čisto nič drugače! Samo še bolj nevarno je! Takrat smo bili ogroženi od ostankov nekdanje Jugoslavije, sedaj smo ogroženi od tistih slovenskih sil, ki so zavrgle vrednote osamosvajanja. Slovensko narodno telo požira sebe, se razkraja.
Cerkev se nima kaj vmešavati v politiko! Se strinjam in se noče vmešavati. Ko pa so v nevarnosti dedne časti naroda, in Cerkev je na začetkih teh časti, mora reagirati. Mnogi vidijo na plečih Cerkve na Slovenskem težke moralne in ekonomske grehe. Cerkev zato plačuje velik davek medijskih pogromov, moralne vprašljivosti in duhovne nestabilnosti, ampak še vedno je Cerkev – Cerkev v pokori, Cerkev v spreobračanju. Cerkev je prvorojenka slovenstva. Tega noben razumen človek ne bo zanikal. Če je bila pred stoletji na začetkih slovenskih dednih časti je sedaj tudi po svoji krivdi tam, kjer še državni grešniki niso, na začetkih pokore.
Moja pokora je, da sem v delu škofijske stavbe, ki je praktično edina škofijska nepremičnina, pa še ta ni povsem v njeni lasti, ustanovil Lazarjev dom, kjer soboška škofijska Karitas dnevno nasiti do 50 ubogih ljudi, kjer vsak teden zdravnik in psihoterapevt opravita zdravniško oskrbo tistim, ki nimajo zdravstvenega zavarovanja - škof in ubogi v isti stavbi. Če sem doma, vsaj enkrat tedensko tudi sam v tem domu kupim obrok in obedujem s temi ljudmi. Oprostite! Ampak, to je vloga države! Ali ni tudi vmešavanje Cerkve v državo, ko namesto nje opravlja takšne dejavnosti?
Naj spomnim, da mojih odločitev in dejanj za uboge še ni komentiral noben osrednji ali lokalni slovenski medij. Noben medij me še ni zaprosil za intervju glede tega projekta. Zakaj? Na škofu se ne sme najti nič dobrega, ker to je nevarno. Množice bi mu lahko sledile. Zato se o škofih pri nas ne poroča nič dobrega. Če pa bi že morali, mediji raje molčijo. Čisto nič jim ni za ubogo in pričevalno Cerkev, temveč iščejo in poročajo samo o škandalih v Cerkvi – na hasek tistih, ki jih Cerkev še moti pri nečednostih. Ljudem vsiljujejo podobo oblastne, častiželjne in pohlepne Cerkve z namenom, da v njihovi zavesti ustvarjajo sovražno razpoloženje in versko nestrpnost. Igrajo se igro: jaz te lahko udarim, ti mene ne smeš, ker ti to prepoveduje evangeljski nauk.
Vendar ni tako! Razni komentatorji in pisuni si bodo pač morali vzeti na znanje socialni nauk Cerkve, okrožnice papežev in še kaj od tega. Največjo zaušnico jim daje prav sedaj že sveti Janez Pavel II., ki je kot krakovski nadškof odločno podprl pravice Cerkve na Poljskem in politično gibanje za osvoboditev od komunizma, sindikat Solidarnost. Tudi papež Frančišek je še kot buenosaireški nadškof povedal argentinskim oblastem, ki kratijo človekove pravice in so odkrit nasprotnik Cerkve, tako močne besede, da jih še sedaj bolijo ušesa.
Tudi Alenko Bratušek naj kar bolijo ušesa ob besedah škofa Glavana, ki izražajo dvom nad poštenimi odločitvami sodišča. Sama je kriva, če si do zdaj ni uspela očistiti ušes za bolj demokratične glasove. Nihče na tem svetu me ne bo prepričal, da je vse, kar je v Sloveniji pravno, tudi pošteno. Že to, da Bratuškova lahko po dolgem in počez med ljudmi razsipava svoj žolčni gnev čez vse, ki so ji napoti do parlamenta, škof Glavan pa ne sme nič reči, dokazuje, da se ima za državljana prvega ranga. Zanjo in njej podobnim smo vsi, ki mislimo drugače, brezpravna raja. Bratuškova je zlorabila Cerkev za svoje politične ambicije. Tako daleč se je spozabila, da poskuša s svojimi manipulacijami celo zavajati papeža. Sram jo bodi!
Cerkev v Sloveniji kljub svojim grehom tudi pri presoji poštenosti sodišč ne bo tiho. Zatajila bi Kristusa, ki je resnica. Zatajila bi vse, ki trpijo zaradi krivičnih sodb.
Pot je naporna. Neki župnik mi je dejal: »Rad bi dejal ljudem, naj volijo tiste, ki ohranjajo krščanske vrednote. In volili bodo prav nasprotno. Če pa jim rečem, naj volijo tiste, ki so proti krščanskim vrednotam, jih bodo volili!« Gre za obnašanje, ki misli, da je svobodno od nekega vplivanja, pa je že dolgo zasužnjeno od idejne in moralne zmešnjave.
Julijske volitve so odločilne. Simbol teh volitev je Janez Janša. Niso ga za to napravili njegovi somišljeniki, še manj Cerkev kot sedaj nekateri mediji razglašajo, temveč nepravno sodstvo, ki so si ga polastili nasprotniki vrednot osamosvojitve. Če je dogodek na Roški napovedal zarjo pravne države, je sedaj Janšev odhod v zapor napovedal zaton takšne države. Janši mnogi privoščijo zapor – toda danes Janša, jutri jaz, pojutrišnjem ti - brez dokazane krivde. Zakaj? Preprosto zato, ker smo Slovenci, ki ohranjamo in negujemo dedne časti. Dob bo premajhen. Kmalu bodo morali postaviti zapore za vse, ki hočemo biti takšni Slovenci, kot so bili naši dedje in ne kaj drugega.
Julija ne bomo odločali o strankah. Niti ne bomo odločali o politični in gospodarski usodi države. Odločali bomo o tem ali smo še vredni Slovenije, ali pa smo jo že uničili in zavrgli. Iskanje poštenjakov za parlament bo naporno, ker jih je zelo malo. Odsotnost na volitvah bo glas proti Sloveniji. Čas pred volitvami je čas molitve, premišljevanja in razločevanja – je možen čas priprave na ukrepe za ozdravitev in ohranitev Slovenije.
+ msgr. dr. Peter Štumpf, murskosoboški škof