Pavliha ob Evropskem dnevu pomorstva: Slovenija je nesporno morska dežela
Politika | 20.05.2014, 11:04 Petra Stopar
Današnji 20. maj je Evropska unija leta 2008 posvetila pomenu morja in pomorske dejavnosti. Kot je za naš radio povedal strokovnjak za pomorsko pravo Marko Pavliha, je Slovenija „ne glede na končno rešitev arbitraže nesporno morska dežela, in je celo pred osamosvojitvijo sprejela resolucijo o pomorski usmeritvi“. Meni, da se Slovenci prevečkrat do našega morja obnašamo mačehovsko, kljub temu, da smo že več let v Evropski uniji, ki je pomorska velesila.
„Ne samo, da smo pomorski narod, ampak smo zdaj vpeti v Evropsko unijo, ki je pomorska velesila. Ima 70.000 kilometrov obale, 5,4 milijona ljudi je zaposlenih v pomorskem sektorju, pomorstvo pridela več kot 40 odstotkov bruto družbenega proizvoda in še bi lahko naštevali, toda, kot da ne znamo izkoristiti tega privilegija,“ je za naš radio ob današnjem Evropskem dnevu pomorstva dejal prof. dr. Marko Pavliha s Fakultete za pomorstvo in promet v Portorožu.
Ker se nam letos obetajo državnozborske volitve, je ob tem apeliral na prihajajoči vladno garnituro, naj za dvig te zavesti sprejme določene konkretne ukrepe, med njimi Pavliha predlaga reorganizacijo ali razdelitev ministrstva za infrastrukturo in ustanovitev ministrstva za pomorstvo in promet. To po njegovem ne bo zgolj simboličnega pomena, ampak bo pomenilo tudi to, „kar nam nalaga Evropska unija, namreč, da celotno pomorsko problematiko združimo pod eno streho upravnega organa, torej ne samo ladjedelstvo, pristaniške dejavnosti, ribištvo, ampak tudi turizem ali upravljanje z obalo, kar je še posebej pomembno za tako majhno državo, kot je Slovenija“.
Kot pravi, je zdaj pomorska problematika raztreščena na najmanj pet ministrstev, če ne celo več, kar posledično po oceni pravnega strokovnjaka pomeni neučinkovitost. Meni, da je zato treba zagotoviti ustrezna sredstva in vse sile usmeriti v poslednje dragulje, kot je Luka Koper v povezavi z drugim tirom, „ki je že vrsto let na stranskem tiru, pa nenazadnje potniški turizem oziroma potniško ladjarstvo in vsi ostali vidiki“. Ob tem je Pavliha opozoril tudi na evropsko direktivo, ki zahteva, da je treba okolje tudi izboljševati, ne samo varovati. „In vsi tisti, ki jim po glavi rojijo raznovrstni dubajski projekti in zazidava slovenske obale, naj se zamislijo nad tem, da gre za kršitev tako evropskega kot mednarodnega prava.“