Mamić: Standardi, ki jih določa novinarski kodeks, so jasni
Slovenija | 07.01.2014, 17:09
Zadnji dan starega leta je Dnevnik razkril, da je odgovorna urednica Večera Katja Šeruga pred 16 leti za naklonjen članek prejela plačilo. Priznala je, da je ravnala sporno, a zagotovila, da je bila to njena prva in zadnja takšna napaka. Novinarski združenji v naši državi ob tem opozarjata na obvezno ločevanje novinarskih in oglasnih besedil, kot dodajata, sta v novinarstvu prav tako nedopustni korupcija in politično oglaševanje.
Predsednik Združenja novinarjev in publicistov Tino Mamić omenjenega primera ni želel komentirati, saj ga ne pozna dobro. A v pogovoru za naš radio je pojasnil, da so standardi, ki jih določa novinarski kodeks, zelo jasni. "Vsaka oglasna sporočila morajo biti strogo ločena od ostalega besedila, da bralec, poslušalec oziroma kdorkoli, ki spremlja neko novico, jasno ve, ali gre za novico ali oglasno sporočilo," je poudaril. Prepričan je, da slovenski mediji velikokrat kršijo te standarde. S stališča bralca je to prevara. "Še večja prevara je prikrito oglaševanje, takrat, ko novinar mejo prestopi tiho in v običajni članek vnaša oglasne prvine. Pozoren bralec oziroma poslušalec to hitro opazi, velika večina ljudi pa ne," je opozoril. Mamiću se zdi najbolj žalostno, da prikrito oglaševanje lahko opazimo tudi v prispevkih medijev, ki jih plačujemo davkoplačevalci, pri čemer ima v mislih Radiotelevizijo Slovenija.
Da je ločevanje besedil obvezno, prav tako poudarja članica upravnega odbora Društva novinarjev Slovenije Klara Škrinjar. Po njenih besedah se mora novinar izogniti navzkrižjem interesov, o nesprejemljivih praksah je treba govoriti na glas. Ocene, koliko korupcije je med novinarji, v društvu nimajo, a takšni in podobni primeri, tako Škrinjarjeva, dajejo slutiti, da je v nekaterih strukturah naših medijev prisotna.
Mamić ob tem kot velik problem omenja prikrito, včasih celo odkrito politično oglaševanje, navijaštvo, hujskaštvo in opredeljevanje. "Tu ne gre za to, da ima novinar svoje mnenje. Novinar svoje mnenje lahko ima, ampak ga mora povedati kot mnenje. Tudi po novinarskem kodeksu mora biti komentar strogo ločen od ostalega besedila. Ko gre za poročanje, mora to biti poročanje brez kakršnihkoli komentatorskih prvin." Po njegovem novinarji večinskih medijev to mejo velikokrat prestopijo. "Naj ne bo dvoma, da ima slovensko novinarsko navijaštvo levičarski predznak," je dodal. Poudaril je še, da gre za ključni problem slovenske demokracije v tem trenutku. "Medijsko navijanje v korist sindikatov, tako imenovanih vstajnikov in zaposlenih v javnem sektorju blokira razvoj naše države." Opozarja, da se bo Slovenija zaradi tega v prihodnjih mesecih še bolj potopila.