Slomškov simpozij
5. Slomškov simpozij
Slovenija | 26.11.2013, 09:39 Marta Jerebič
Blaženi Anton Martin Slomšek je imel v življenju več vlog, bolje rečeno poslanstev – bil je narodni buditelj, duhovnik, škof, učitelj in vzgojitelj družin in mladine, pesnik in pisatelj, predvsem pa velik človek, ki je v našem narodu utrjeval narodno zavest in poglabljal vero. Vse njegove vloge, vsa dela so navdih simpozijem, ki jih že pet let zapored v novembru v njegovi rojstni hiši organizira Ljudska univerza Šentjur. Enkrat se dotikajo socioloških, drugič zgodovinskih, tretjič slavističnih in kulturnih, zadnji dve leti pa predvsem pedagoških tem. Tako je minuli petek na Ponikvi potekal že 5. Slomškov simpozij z naslovom Križi in težave na poti prave vzgoje. Častni pokrovitelj je bil dr. Milan Zver, ki je tokrat predaval že drugič zapored. Simpozija se je med drugim udeležil tudi celjski škof Stanislav Lipovšek.
Dr. Milan Zver je spregovoril o šoli kot vzgojno-izobraževalni ustanovi, o smernicah za šolski sistem, ki jih dobivamo iz Evropske unije. Šola mora ostati slovenska, pa vendar odprta. Nov zakon, ki se obeta v šolstvu, duši razvoj zasebnega šolstva, kjer ima Slovenija najmanjši delež v Evropi. Poudaril je odprtost in večjo fleksibilnost šol, saj je premalo posluha in prilagajanja trgu zaposlovanja.
O Slomšku in vzgojni paradigmi z vidika vzgojnih ciljev in vrednot je govoril upokojeni profesor pedagogike, dr. Ivan Rojnik. Za učinkovitost vrednot pri vzgoji je treba upoštevati: zgodovinski, filozofski, psihološki, eksistencialni, moralni in pedagoški vidik vrednot.
Pedagoga Marko Juhant in Simona Levc sta v zadnjem času ena izmed najbolj poslušanih in aktivnih predavateljev. Mnogi starši se v poplavi informacij o tem, kako vzgajati, ne znajdejo in tudi zdajšnji vzgojni model izdeluje zagrenjene in brezciljne mladostnike. Ves čas jih je treba motivirati, nagrajevati, spodbujati. Ker tudi to ne deluje, starši grozijo, kaznujejo, izsiljujejo. Predstavila sta sistem vzgoje s spremljanjem otrokovih dolžnosti, oceno dela in rezultatov, ki ne potrebuje motiviranja, stalnega nagrajevanja in spodbujanja.
Zakonsko plat neprijetnih situacij, s katerimi se srečujejo šolniki, je predstavila mag. Gordana Možina z Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Starši, druge osebe, državni organi ter nosilci javnih pooblastil morajo v vseh dejavnostih in postopkih skrbeti za otrokovo korist in to načelo je glavno vodilo za vse dejavnosti in vse postopke, ki bi lahko tako ali drugače vplivale nanjo. V razpravi, ki je sledila, pa so sledila vprašanja tudi s tega področja, kjer je nujno medsebojno sodelovanje in povezovanje državnih inštitucij.
Vir: Ljudska univerza Šentjur