Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Marko ZupanMarko Zupan
Petra StoparPetra Stopar
Slomškov simpozij (foto: Ljudska univerza Šentjur)
Slomškov simpozij

5. Slomškov simpozij

Slovenija | 26.11.2013, 09:39 Marta Jerebič

Blaženi Anton Martin Slomšek je imel v življenju več vlog, bolje rečeno poslanstev – bil je narodni buditelj, duhovnik, škof, učitelj in vzgojitelj družin in mladine, pesnik in pisatelj, predvsem pa velik človek, ki je v našem narodu utrjeval narodno zavest in poglabljal vero. Vse njegove vloge, vsa dela so navdih simpozijem, ki jih že pet let zapored v novembru v njegovi rojstni hiši organizira Ljudska univerza Šentjur. Enkrat se dotikajo socioloških, drugič zgodovinskih, tretjič slavističnih in kulturnih, zadnji dve leti pa predvsem pedagoških tem. Tako je minuli petek na Ponikvi potekal že 5. Slomškov simpozij z naslovom Križi in težave na poti prave vzgoje. Častni pokrovitelj je bil dr. Milan Zver, ki je tokrat predaval že drugič zapored. Simpozija se je med drugim udeležil tudi celjski škof Stanislav Lipovšek.

Dr. Milan Zver je spregovoril o šoli kot vzgojno-izobraževalni ustanovi, o smernicah za šolski sistem, ki jih dobivamo iz Evropske unije. Šola mora ostati slovenska, pa vendar odprta. Nov zakon, ki se obeta v šolstvu, duši razvoj zasebnega šolstva, kjer ima Slovenija najmanjši delež v Evropi. Poudaril je odprtost in večjo fleksibilnost šol, saj je premalo posluha in prilagajanja trgu zaposlovanja.

O Slomšku in vzgojni paradigmi z vidika vzgojnih ciljev in vrednot je govoril upokojeni profesor pedagogike, dr. Ivan Rojnik. Za učinkovitost vrednot pri vzgoji je treba upoštevati: zgodovinski, filozofski, psihološki, eksistencialni, moralni in pedagoški vidik vrednot.

Pedagoga Marko Juhant in Simona Levc sta v zadnjem času ena izmed najbolj poslušanih in aktivnih predavateljev. Mnogi starši se v poplavi informacij o tem, kako vzgajati, ne znajdejo in tudi zdajšnji vzgojni model izdeluje zagrenjene in brezciljne mladostnike. Ves čas jih je treba motivirati, nagrajevati, spodbujati. Ker tudi to ne deluje, starši grozijo, kaznujejo, izsiljujejo. Predstavila sta sistem vzgoje s spremljanjem otrokovih dolžnosti, oceno dela in rezultatov, ki ne potrebuje motiviranja, stalnega nagrajevanja in spodbujanja.

Zakonsko plat neprijetnih situacij, s katerimi se srečujejo šolniki, je predstavila mag. Gordana Možina z Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Starši, druge osebe, državni organi ter nosilci javnih pooblastil morajo v vseh dejavnostih in postopkih skrbeti za otrokovo korist in to načelo je glavno vodilo za vse dejavnosti in vse postopke, ki bi lahko tako ali drugače vplivale nanjo. V razpravi, ki je sledila, pa so sledila vprašanja tudi s tega področja, kjer je nujno medsebojno sodelovanje in povezovanje državnih inštitucij.

Vir: Ljudska univerza Šentjur

 

Slovenija
Svojci žrtev z njihovimi fotografijami (photo: Rok Mihevc) Svojci žrtev z njihovimi fotografijami (photo: Rok Mihevc)

Vigilija pred dnevom, ki ga trenutna oblast ne dovoli

Na Trgu republike v Ljubljani je sinoči slovesnost v spomin na žrtve komunističnega nasilja Ker smo ljudje. »V resnici je tako, da ni druge možnosti, kot priznati resnico.« Te besede pokojnega ...

Jože in Lidija (photo: Rok Mihevc) Jože in Lidija (photo: Rok Mihevc)

Srečanja: Pot iz brezna steklenice #videopodkast

Alkohol je najbolj razširjena in uradno dovoljena droga pri nas. Vsak dan, zaradi bolezni, povezanih z alkoholom, umreta najmanj dve osebi. Po ocenah imamo v državi vsaj 200.000 alkoholikov. Ko k ...

Skupnost Do nebes (photo: ARO) Skupnost Do nebes (photo: ARO)

Skupnost Do nebes

V času, ko mladi vse več vsebin spremljajo s pomočjo spleta, sta Živa Dobrovoljc in Bina Rednjak začeli z ustvarjanjem nečesa, kar presega virtualnost. Oblikovali sta skupnost mladih deklet, ki ...