Maja MorelaMaja Morela
Andrej JermanAndrej Jerman
Alen SalihovićAlen Salihović

Papež Frančišek: Prosimo Gospoda, da ne bi nikoli ubili bližnjega s svojim jezikom

Svet | 03.09.2013, 07:39

Po poletnem premoru je papež Frančišek včeraj ponovno začel s svetimi mašami v kapeli Doma sv. Marte, katerih se udeležujejo različne skupine.

Kjer je Bog, tam ni sovraštva, zavisti, ljubosumja in niti ni tistih govoric, ki ubijejo brate: tako je sveti oče zatrdil med homilijo. Izhajal je iz evangeljskega odlomka, kot ga je zapisal evangelist Luka, ki govori o srečanju Jezusa z njegovimi rojaki iz Nazareta. Nazarečani Jezusa občudujejo, toda hkrati od njega pričakujejo nekaj osupljivega. Kot je dejal papež Frančišek, so hoteli videti čudež, spektakel. Le tako bi potem tudi verjeli vanj. Jezus jim je zato rekel, da nimajo vere. Njegovi rojaki so se nad tem tako zelo razjezili, da so ga hoteli ubiti.

Papež Frančišek je opozoril na dejstvo, kako zelo se je stvar spremenila: „Začeli so z lepoto, z občudovanjem, končali pa so z zločinom, ko so hoteli ubiti Jezusa. Vse to zaradi zavisti, ljubosumja in vseh podobnih stvari. To ni nekaj, kar se je zgodilo pred dva tisoč leti. To se dogaja vsak dan v naših srcih, v naših skupnostih.“ To se zgodi, je še nadaljeval papež, kadar se v skupnosti lepo govori o nekom, ki je ravnokar prispel. Lepe stvari o njem se govori prvi in drugi dan, a prav dolgo ne. Že tretji dan se začne opravljati.

„Toda tisti, ki v skupnostih opravljajo brate, druge člane skupnosti, v resnici hočejo ubiti.“ To je ista stvar, je poudaril papež Frančišek. V Prvem Janezovem pismu je zapisano: „Vsak, kdor sovraži svojega brata, je ubijalec.“ Na opravljanje in govorice smo navajeni. Pa vendar naše skupnosti in naše družine pogosto postanejo pekel, ko jih vodi ta zločin „uboja brata in sestre z jezikom“.

Skupnost ali družina sta uničeni zaradi „te zavisti, ki zaseje hudiča v srce in povzroči, da nekdo začne slabo govoriti o drugem“. Papež Frančišek je nato spomnil, da v teh dneh pogosto govorimo o miru. Vidimo namreč žrtve orožja. Toda potrebno je misliti tudi na orožje, ki ga uporabljamo sami v vsakdanjem življenju: „Jezik, govorice, opravljanje.“ Vsaka skupnost bi nasprotno morala živeti z Gospodom tako, kot je v nebesih. „Da bi bil mir v skupnosti, v družini, v državi, na svetu, bi morali začeti tako, da smo z Gospodom.“ Kjer je On, je tudi bratstvo, je poudaril papež Frančišek in homilijo sklenil z molitvijo: „Prosimo Gospoda, da ne bi nikoli ubili bližnjega s svojim jezikom, in da bi bili z Gospodom tako, kot bomo nekoč mi vsi v nebesih.“

Vir: Katoliška Cerkev

Svet, Cerkev po svetu, Papež in Sveti sedež
Matevž Čelik Vidmar (photo: Jože Suhadolnik) Matevž Čelik Vidmar (photo: Jože Suhadolnik)

Kaj smo dobili namesto Urada za verske skupnosti?

Nedavno smo objavili prispevek v Mozaiku dneva o sodelovanju vlade z verskimi skupnostmi. V njem smo zmotno navedli, da je novela Zakona o verski svobodi, ki jo je Državni zbor sprejel na seji 20. ...

Tomaž Dietinger (photo: NL) Tomaž Dietinger (photo: NL)

Smisel kot temelj duševnega zdravja

Na jubilejnem mednarodnem logoterapevtskem simpoziju, ki bo v petek, 14. marca, in v soboto, 15. marca, pri Sv. Jožefu v Celju, se bodo govorci letos dotaknili smisla. Ali je res smisel tisti ...