dr. Drago Ocvirk
Muslimani in kristjani v Evropi
Svet | 08.05.2013, 10:38 Tone Gorjup
V Londonu je od srede do petka potekalo srečanje odgovornih za odnose z muslimani pri posameznih škofovskih konferencah. Okrog 30 udeležencev - med njimi je bil dr. Drago Ocvirk, ki je zastopal Slovensko škofovsko konferenco - je obravnavalo pereče teme in pregledalo napredek oz. nazadovanje odnosov z islamom v zadnjih dveh letih v Evropi. Ena od težav dialoga z islamom je tudi v tem, da ni enotnega sogovornika. Muslimani so namreč med seboj razdeljeni. In vendar ostaja dialog edina pozitivna perspektiva.
Drugi krog predavanj je obravnaval temi krščansko-islamskega sodelovanja v Veliki Britaniji in integracijo mladih muslimanov v britansko družbo, njihovo vzgojo in identiteto. Posebej zanimiv je bil nagovor ministrice za vero in skupnosti baronice Sayeedo Hussain Warsi, ki je muslimanka, pakistanskega rodu. Spregovorila je o integraciji muslimanov, posebej mladih, v britansko družbo in je za primer uspešne integracije predstavila svojo življenjsko pot.
Tretji krog predavanj je razširil vprašanje verskega zavedanja in identitete med mladimi z britanskega otoka na evropski oder. V mnogih večjih mestih so namreč kristjani manjšina v muslimanskem okolju in njihove islamske vrstnike zanima, kako je mogoče, da so kristjani in ne muslimani. Mlade kristjane to sili, da svojo vero poglabljajo in bolje razumejo, da jo lahko v okolju, kjer so manjšina, ohranijo in zanjo pričujejo.
Na temo Kako se soočajo s pastoralnimi izzivi v zvezi s krščansko identiteto in kako pri tem pomagajo mladim, da si jo izoblikujejo so iz svojih izkušenj in dobrih praks govorili predstavniki Albanije, Francije, Nemčije in Anglije. Iz njihovih prispevkov se je ponovno pokazalo, da so razmere zelo različne od dežele do dežele.
Zadnji krog srečanja je zbral odgovore na vprašanje Kaj je novega v odnosih med muslimani in kristjani? Povsod po Evropi je opaziti tako napredovanje kot nazadovanje v kakovosti odnosov med religijama, podobno je tudi v svetu. Muslimani niso občutljivi le glede verskih vprašanj, marveč tudi političnih, saj so mnogi prepričani, da je Zahod krščanski in da je torej krščanstvo v vojni proti islamu na Bližnjem in Srednjem vzhodu. Arabska pomlad, kot kaže, ni prinesla kristjanom v teh deželah nič dobrega, saj obstaja bojazen, da bodo sirski kristjani zdesetkani in pregnani, ko bodo zmagali sunitski vstajniki. V Evropi se med kristjani počasi uveljavlja spoznanje, da je treba prisluhniti izkušnjam in spoznanjem vzhodnih kristjanov, ki imajo z muslimani tisočletne izkušnje tako sožitja kot zatiranja. Le tako si je namreč mogoče ustvariti bolj popolno sliko o svojem islamskem sogovorniku, ker ta ni le izoliran sogovorec, marveč je vpet v religijsko-civilizacijski zgodovinski sistem, ki v vsakem primeru presega dobre ali slabe namene islamskega udeleženca dialoga.
Vir: Katoliška Cerkev