Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Marko ZupanMarko Zupan
Petra StoparPetra Stopar

ZPS pri nakupih v tujini svetuje previdnost pri garancijah

Slovenija | 30.04.2013, 09:29

Tehnične izdelke so čez mejo še vedno pogosto cenejši kot v Sloveniji. A nakupu teh izdelkov samo primerjava cen ni dovolj, obvezno je treba preveriti, kako bo s popravilom, če bi se fotoaparat, računalnik, hladilnik ... morda pokvaril, opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

ZPS tako potrošnikom svetuje, da še pred nakupom izdelka v drugi državi članici EU preverijo, ali je v garancijskih pogojih omogočeno, da lahko izdelek, če bi se pokvaril, popravijo tudi na pooblaščenem servisu v Sloveniji.

Če izdelka ne bo moč popraviti na servisu v Sloveniji, potrošnikom svetujejo, naj se povežejo s servisom v državi, kjer so izdelek kupili. "Še pred tem se z dajalcem garancije posvetujte, kje bi lahko najlažje uveljavljali garancijo," so v sporočilu za javnost poudarili na ZPS.

Potrošniki lahko svoj zahtevek po pojasnilih ZPS uveljavijo tudi v trgovini, saj je prodajalec odgovoren za napake na izdelku še dve leti od prodaje.

Izdelek, ki so ga potrošniki kupili kjerkoli v EU in ima napako oz. ne ustreza oglaševanemu izdelku, lahko v dveh letih vrne prodajalcu in zahteva njegovo popravilo ali zamenjavo. Če se izkaže, da izdelka ni mogoče popraviti ali zamenjati v razumnem času ali brez težav, lahko potrošniki zahtevajo vračilo denarja ali znižanje cene.

Dveletna odgovornost prodajalca za napake na izdelku je v EU obvezna, prodajalec ali proizvajalec pa se lahko odloči, da bo kupcem ponudil tudi prostovoljno garancijo. Pogoji prostovoljne garancije (trajanje garancije, dodatni pogoji, potrošnikove pravice) so zapisani v splošnih pogojih, ki jih določi prodajalec sam, so navedli v ZPS.

Prodajalec ali proizvajalec tudi določita, kje lahko kupec uveljavlja garancijo. Če gre za t.i. EU garancijo, potrošnik lahko izdelek, ki ga je kupil čez mejo, odnese v popravilo tudi na pooblaščeni servis v Sloveniji.

V Sloveniji je garancija proizvajalca za nekatere izdelke (predvsem tehnične) obvezna, trajanje in pogoji pa so določeni z zakonom. "V drugih državah EU je proizvajalčeva garancija običajno prostovoljna, zato dajalec garancije sam določi pogoje," so opozorili v ZPS.

Kot so še navedli v ZPS, prostovoljna garancija prodajalca ali proizvajalca lahko zagotavlja potrošniku več prednosti kot pa odgovornost prodajalca za napake na izdelku. Mogoče bo dajalec garancije npr. priznal pravico do nadomestnega izdelka v času trajanja popravila. Lahko pa je tudi obratno in je garancija omejena, npr. velja samo za določene dele izdelka.

Slovenija
Papež Frančišek (photo: Vatican Media) Papež Frančišek (photo: Vatican Media)

Papež Frančišek: In tako sem prišel na svet ...

V več kot 80 državah sveta je danes izšla avtobiografija papeža Frančiška z naslovom Upanje. V slovenščini jo bomo dobili septembra. Izšla bo pri založbi Beletrina v prevodu novinarja in ...

Ljubljanska tržnica (photo: STA) Ljubljanska tržnica (photo: STA)

Tržnica s hladilnicami in garažo?

Ljubljanska mestna občina se je resno angažirala za projekt, ki bi pod osrednjo ljubljansko tržnico umestil garažo. Zdaj je v promocijsko kampanjo umestila besedilo, ki napeljuje k temu, da se ...

Kdaj bomo začeli ceniti naravno pridelano hrano? (photo: Melanie / Pixabay) Kdaj bomo začeli ceniti naravno pridelano hrano? (photo: Melanie / Pixabay)

Ko aktivisti vladajo ...

Vladi se mudi. Novo leto je jasen opomin, da se čas mandata neizprosno izteka in zato ne čudi, da se v proceduro sprejemanja v teh dneh seli morje predlogov zakonov, pravilnikov in uredb. Tako je ...

Jože Pavlakovič (photo: NL) Jože Pavlakovič (photo: NL)

Jože Pavlakovič, župnik polanski

Kot je zapisano v naslovu, tako se g. Jože predstavi ob srečanju na radiu, ko smo ga povabili na pogovor za sobotno popoldansko oddajo. Letošnje leto je zanj polno jubilejev in pomembnih obletnic.

Blaž Lesnik (photo: Jaka Korenjak) Blaž Lesnik (photo: Jaka Korenjak)

Videopodkast Globine

V osmo sezono oddaje Globine, ki jo boste odslej lahko spremljali tudi v obliki video podkasta, stopamo tudi z novim ciklom. V svetem letu 2025 želimo odpreti komunikacijo med teisti in ateisti, ...