ZPS pri nakupih v tujini svetuje previdnost pri garancijah
Slovenija | 30.04.2013, 09:29
Tehnične izdelke so čez mejo še vedno pogosto cenejši kot v Sloveniji. A nakupu teh izdelkov samo primerjava cen ni dovolj, obvezno je treba preveriti, kako bo s popravilom, če bi se fotoaparat, računalnik, hladilnik ... morda pokvaril, opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).
ZPS tako potrošnikom svetuje, da še pred nakupom izdelka v drugi državi članici EU preverijo, ali je v garancijskih pogojih omogočeno, da lahko izdelek, če bi se pokvaril, popravijo tudi na pooblaščenem servisu v Sloveniji.
Če izdelka ne bo moč popraviti na servisu v Sloveniji, potrošnikom svetujejo, naj se povežejo s servisom v državi, kjer so izdelek kupili. "Še pred tem se z dajalcem garancije posvetujte, kje bi lahko najlažje uveljavljali garancijo," so v sporočilu za javnost poudarili na ZPS.
Potrošniki lahko svoj zahtevek po pojasnilih ZPS uveljavijo tudi v trgovini, saj je prodajalec odgovoren za napake na izdelku še dve leti od prodaje.
Izdelek, ki so ga potrošniki kupili kjerkoli v EU in ima napako oz. ne ustreza oglaševanemu izdelku, lahko v dveh letih vrne prodajalcu in zahteva njegovo popravilo ali zamenjavo. Če se izkaže, da izdelka ni mogoče popraviti ali zamenjati v razumnem času ali brez težav, lahko potrošniki zahtevajo vračilo denarja ali znižanje cene.
Dveletna odgovornost prodajalca za napake na izdelku je v EU obvezna, prodajalec ali proizvajalec pa se lahko odloči, da bo kupcem ponudil tudi prostovoljno garancijo. Pogoji prostovoljne garancije (trajanje garancije, dodatni pogoji, potrošnikove pravice) so zapisani v splošnih pogojih, ki jih določi prodajalec sam, so navedli v ZPS.
Prodajalec ali proizvajalec tudi določita, kje lahko kupec uveljavlja garancijo. Če gre za t.i. EU garancijo, potrošnik lahko izdelek, ki ga je kupil čez mejo, odnese v popravilo tudi na pooblaščeni servis v Sloveniji.
V Sloveniji je garancija proizvajalca za nekatere izdelke (predvsem tehnične) obvezna, trajanje in pogoji pa so določeni z zakonom. "V drugih državah EU je proizvajalčeva garancija običajno prostovoljna, zato dajalec garancije sam določi pogoje," so opozorili v ZPS.
Kot so še navedli v ZPS, prostovoljna garancija prodajalca ali proizvajalca lahko zagotavlja potrošniku več prednosti kot pa odgovornost prodajalca za napake na izdelku. Mogoče bo dajalec garancije npr. priznal pravico do nadomestnega izdelka v času trajanja popravila. Lahko pa je tudi obratno in je garancija omejena, npr. velja samo za določene dele izdelka.