Slavi KoširSlavi Košir
Marko ZupanMarko Zupan
Alen SalihovićAlen Salihović

ZPS pri nakupih v tujini svetuje previdnost pri garancijah

Slovenija | 30.04.2013, 09:29

Tehnične izdelke so čez mejo še vedno pogosto cenejši kot v Sloveniji. A nakupu teh izdelkov samo primerjava cen ni dovolj, obvezno je treba preveriti, kako bo s popravilom, če bi se fotoaparat, računalnik, hladilnik ... morda pokvaril, opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

ZPS tako potrošnikom svetuje, da še pred nakupom izdelka v drugi državi članici EU preverijo, ali je v garancijskih pogojih omogočeno, da lahko izdelek, če bi se pokvaril, popravijo tudi na pooblaščenem servisu v Sloveniji.

Če izdelka ne bo moč popraviti na servisu v Sloveniji, potrošnikom svetujejo, naj se povežejo s servisom v državi, kjer so izdelek kupili. "Še pred tem se z dajalcem garancije posvetujte, kje bi lahko najlažje uveljavljali garancijo," so v sporočilu za javnost poudarili na ZPS.

Potrošniki lahko svoj zahtevek po pojasnilih ZPS uveljavijo tudi v trgovini, saj je prodajalec odgovoren za napake na izdelku še dve leti od prodaje.

Izdelek, ki so ga potrošniki kupili kjerkoli v EU in ima napako oz. ne ustreza oglaševanemu izdelku, lahko v dveh letih vrne prodajalcu in zahteva njegovo popravilo ali zamenjavo. Če se izkaže, da izdelka ni mogoče popraviti ali zamenjati v razumnem času ali brez težav, lahko potrošniki zahtevajo vračilo denarja ali znižanje cene.

Dveletna odgovornost prodajalca za napake na izdelku je v EU obvezna, prodajalec ali proizvajalec pa se lahko odloči, da bo kupcem ponudil tudi prostovoljno garancijo. Pogoji prostovoljne garancije (trajanje garancije, dodatni pogoji, potrošnikove pravice) so zapisani v splošnih pogojih, ki jih določi prodajalec sam, so navedli v ZPS.

Prodajalec ali proizvajalec tudi določita, kje lahko kupec uveljavlja garancijo. Če gre za t.i. EU garancijo, potrošnik lahko izdelek, ki ga je kupil čez mejo, odnese v popravilo tudi na pooblaščeni servis v Sloveniji.

V Sloveniji je garancija proizvajalca za nekatere izdelke (predvsem tehnične) obvezna, trajanje in pogoji pa so določeni z zakonom. "V drugih državah EU je proizvajalčeva garancija običajno prostovoljna, zato dajalec garancije sam določi pogoje," so opozorili v ZPS.

Kot so še navedli v ZPS, prostovoljna garancija prodajalca ali proizvajalca lahko zagotavlja potrošniku več prednosti kot pa odgovornost prodajalca za napake na izdelku. Mogoče bo dajalec garancije npr. priznal pravico do nadomestnega izdelka v času trajanja popravila. Lahko pa je tudi obratno in je garancija omejena, npr. velja samo za določene dele izdelka.

Slovenija
Svojci žrtev z njihovimi fotografijami (photo: Rok Mihevc) Svojci žrtev z njihovimi fotografijami (photo: Rok Mihevc)

Vigilija pred dnevom, ki ga trenutna oblast ne dovoli

Na Trgu republike v Ljubljani je sinoči slovesnost v spomin na žrtve komunističnega nasilja Ker smo ljudje. »V resnici je tako, da ni druge možnosti, kot priznati resnico.« Te besede pokojnega ...

Slovesna umestitev papeža Leona XIV. (photo: Vatican News) Slovesna umestitev papeža Leona XIV. (photo: Vatican News)

Slovesni začetek pontifikata Leona XIV. #video

Vabimo k spremljanju slovesnega obreda, s katerim se začenja pontifikat papeža Leona XIV. Obred poudarja vez z apostolom Petrom in njegovim mučeništvom, ki je spodbudilo nastajajočo rimsko ...

Jože in Lidija (photo: Rok Mihevc) Jože in Lidija (photo: Rok Mihevc)

Srečanja: Pot iz brezna steklenice #videopodkast

Alkohol je najbolj razširjena in uradno dovoljena droga pri nas. Vsak dan, zaradi bolezni, povezanih z alkoholom, umreta najmanj dve osebi. Po ocenah imamo v državi vsaj 200.000 alkoholikov. Ko k ...

Skupnost Do nebes (photo: ARO) Skupnost Do nebes (photo: ARO)

Skupnost Do nebes

V času, ko mladi vse več vsebin spremljajo s pomočjo spleta, sta Živa Dobrovoljc in Bina Rednjak začeli z ustvarjanjem nečesa, kar presega virtualnost. Oblikovali sta skupnost mladih deklet, ki ...