Radio Ognjišče
Slavi KoširSlavi Košir
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

110 letnica ljubljanskega tramvaja

Na današnji dan pred 110 leti je v Ljubljani zapeljal prvi tramvaj, ki je nadomestil fijakarje in kočije. Tramvaj je leta 1928 zamenjal avtobus: prvih šest avtobusov je vozilo na linijah Ljubljana - Medno, Ljubljana - Medvode - Kranj, Ljubljana - Cerklje - Kranj ter Vič – Črnuče. Po komaj treh letih je zaradi finančnih razlogov po cestah spet začel voziti tramvaj.

Ta je najprej stekel proti Šiški, kasneje še proti Viču in Šentvidu. Tramvaji so bili enotno oblikovani: pobarvani zeleno-belo, na zunanji strani pa so nosili grb ljubljanskega zmaja. Število potnikov je presenetljivo hitro naraščalo. A kmalu je prišlo do gospodarske krize in ljudje so raje pešačili ali kolesarili.

Leta 1937 je tedanja Splošna maloželezniška družba zaradi prepotrebne sanacije postala mestno podjetje. Leto pozneje je občina vzpostavila novo linijo do Žal, podaljšala linijo do Most in od dolenjskega kolodvora do Rakovnika, obnovila dolenjsko linijo ter kupila nove tramvaje in izdelala nekaj lastnih v svojih delavnicah. Med vojno in po vojni so tramvaji znova doživeli obdobje recesije, saj ni bilo sredstev za njihovo vzdrževanje. Tramvaji so bili izrabljeni, proge slabo vzdrževane, potnikov pa je bilo vedno več. Nato se je leta 1949 začela uveljavljati zahteva po širitvi in modernizaciji mestnega prometa.

Prvi trolejbus je zapeljal proti Ježici. Ostale tramvajske linije je nadomestil avtobus. Leto 1958 je bilo zadnje leto tramvaja v Ljubljani. Po obeh fazah rekonstrukcije so se glavni deli mesta povezali med seboj s sodobnim javnim mestnim prometom. Promet se je odvijal od središča proti vsem mestnim predelom, kot so Šentvid, Vič, Ježica, Rudnik, Moste in Žale.

Mestni potniški promet je nato pridobil nove linije in uvedel rumene pasove. Zadnje trolejbuse je Ljubljana imela leta 1971, ko so jih v celoti nadomestili avtobusi. Njihova prednost je v neodvisnosti od električnih vodov, opremljeni so s sodobnimi radijskimi zvezami, uvedli so tudi plačevanje voznine z žetoni in pozneje s karticami Urbana.

Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren) Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren)

Adventni koledar za otroke: Še nove figurice!

Multimedijski adventni koledar za otroke nam je tudi v tem tednu ponudil nove zanimive in napete zgodbe in tako bo še vse dni do božiča. Obljuba dela dolg in tako smo za vse otroške roke, ki ...

Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash) Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash)

Alenka Rebula: Smo varuhi svojega miru

V sklopu rednih pogovorov z Alenko Rebulo smo v adventu govorili o pomenu priprav na praznično obdobje. Mnogo je lepega, polno zabav in vrvenja, koliko pa je resničnih prepoznav naših globljih ...

Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko) Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko)

»Učenje iz napak je najhitrejša pot do uspeha«

Delavnica, ki v Socialni akademiji že ima svoje mesto, je tokrat dobila svojo polurno različico v radijski oddaji Svetovalnica. Gre za delavnico, kjer se govori o napakah, učenju in osebni rasti. ...

Avdio player - naslovnica