Slovesno pri karmeličankah v Sori in Mirni Peči
Slovenija | 18.07.2011, 13:07
Minuli konec tedna smo obhajali praznik Karmelske Matere Božje. Posebej slovesno je bilo v obeh karmeličanskih samostanih v Mirni peči in Sori. V slednjem je sveto mašo daroval upokojeni ljubljanski nadškof Alojz Uran. Verniki so lahko prejeli tudi karmelski škapulir.
„Bog nam tudi danes po Mariji zagotavlja rešitev naših dvomov in strahov. Nismo prepuščeni slepi usodi in drugim dejavnikom, ki navidez obvladujejo svet. Marija, zvezda našega upanja in vzornica predanosti Gospodovim načrtom nam tudi danes kaže pot odrešenja po molitvi in žrtvi. Marija pod križem postane mati nas vseh,“ je po sobotni slovesnosti v Sori povedala priorica sestra Petra Debevec. „Tako k predanosti Gospodovim načrtom nismo poklicani le redovniki in redovnice, to je pot vsakega kristjana, ki hoče resno živeti svoj poklic v Cerkvi. Sami iz sebe smo za to pot pogosto prešibki! A Gospod sam nas kliče v svojo bližino in nam pri tem na različne načine ponuja svojo milost. Prihaja nam naproti v zakramentih in zakramentalnih znamenjih,“ je dejala s. Petra ijn pri tem omenila karmelski škapulir.
Karmelska pobožnost do Marije posebej naglaša skrb za stanovsko čistost. Zato je ta pobožnost stoletja rodila bogate sadove v skupnosti. Iz karmeličanskega reda je zrasla vrsta svetnikov in svetnic: med njimi so sv. Simon Stock, sv. Janez od Križa, cerkvena učiteljica sv. Terezija Velika in sv. Terezija Deteta Jezusa.
Škapulir - oblačilo Device Marije
Škapulir blagoslovi duhovnik (navadno karmeličan) ali diakon, nadene pa ga lahko tudi druga pooblaščena oseba. Za blagoslovitev in podelitev je treba uporabiti karmelski škapulir v njegovi tradicionalni obliki. Kasneje se lahko nadomesti s svetinjico, ki ima – kakor škapulir – na eni strani upodobljeno Karmelsko Mater Božjo, na drugi pa Srce Jezusovo, je zapisano na spletni strani karmeličank.
Kdor nosi škapulir, je dolžan živeti po evangeliju, prejemati zakramente in prav posebno častiti presveto Devico. To naj se kaže vsaj v tem, da vsak dan zmoli tri zdravamarije. Ob sobotah se priporoča molitev Pozdravljena Kraljica (Salve Regina), kakor je navada v karmelu.
Karmelski škapulir pa ne smemo razumeti kot čarobno (magično) sredstvo ali samodejno zagotovilo zveličanja, ki daje spregled od zahtev krščanskega življenja. Nasprotno: ponazarja dolžnost, da hodimo za Jezusom po zgledu Marije, ki je popoln vzor Kristusovega učenca. Marija nas uči odprtosti za Boga in njegovo voljo, poslušati in premišljevati Božjo besedo (prim. Lk 2,19; 10,39) ter vanjo verovati vse do nespameti križa (prim. Jn 19,25). Uči nas nenehno moliti in odkrivati Boga v vseh okoliščinah našega življenja, biti blizu ljudem v njihovih skrbeh in z njimi čutiti.
Škapulir je nenazadnje znamenje vere v večno življenje z Bogom, kar upamo doseči v Marijinem varstvu in po njeni priprošnji. Pridružuje veliki karmelski družini in predočuje zglede karmelskih svetnikov. Škapulir sta nosila sv. Terezija Avilska in sv. Janez od Križa. Nosili sta ga sv. Terezija Deteta Jezusa in velika filozofinja, karmeličanka in mučenka sv. Edith Stein. Razen karmelskih svetnikov so nosili rjavi škapulir karmelske Matere Božje tudi mnogi drugi. Na tisoče karmeličanov, karmeličank, tretjerednikov, duhovnikov in laikov si je skozi stoletja v ponižni zvestobi izročilu nadelo znamenje škapulirja in pod varstvom Božje Matere stopalo po poti svetosti. Tisti, ki nosijo škapulir, s tem izražajo, da sami sebi ne zadostujejo, marveč potrebujejo Božjo pomoč, ki si jo izprošajo po Mariji. Škapulir kaže na to, da smo Marijini sinovi in hčere, bratje in sestre ter da se želimo odevati z njenimi krepostmi, s kontemplativnim duhom in čistostjo njenega Srca.