Boscarol: Zaupati domačim blagovnim znamkam
Slovenija | 22.05.2011, 13:56
Minuli teden je odmevala novica, da se je Slovenija na lestvici svetovne konkurenčnosti med 59-imi državami znašla na 51. mestu. To je stopnička višje kot lani, ko je sicer padla kar za 20 mest.
Glede na poročilo švicarskega Inštituta za razvoj menedžmenta sta letos najbolj konkurenčni ZDA in Hongkong, pred lanskim zmagovalcem Singapurjem. Med evropskimi državami je najbolj konkurenčna Švedska, ki se je uvrstila na skupno četrto mesto. Rezultate je na javni tribuni NSi minuli teden komentiral tudi podjetnik Ivo Boscarol. Prepričan je, da se mora Slovenija za ponoven vzpon gospodarstva zavedati lastnih blagovnih znamk.
Konkurenčnost je ključna za preživetje države
Direktor podjetja Pipistrel iz Ajdoovščine, Ivo Boscarol je o konkurenčnosti na državnem nivoju, ki je še kako pomembna za preživetje države, je dejal: „Dandanes tiste države, ki se zavedajo svojih prednosti, svojo strategijo podredijo temu, da k sebi privedejo svoj kapital, postajajo zanimive za druge države s cenejšo delovno silo …Konkurenčnost držav je na dolgi rok ključnega pomena za preživetje države, na žalost pa mi do tega še nismo prišli, upam pa, da bomo v Sloveniji počasi imeli dolgoročno vizijo in posledično tudi strategijo, ne glede na barvo trenutne politike, ki bo zastavila pogoje za konkurenčnost Slovenije. Če se to ne bo zgodilo bomo zelo hitro postali spalno naselje sosednjih držav.“
Po besedah Iva Boscarola se mora država za vzpon gospodarstva zavedati predvsem lastnih blagovnih znamk, ki zagotavljajo dodano vrednost. Zatrdil je, da fokusiranje na strategijo izdelovanja sestavnih delov za druge proizvajalce, npr. evropske avtomobilske industrije, ne prinaša take razlike v ceni, ki bi zagotavljala pošteno plačo slovenskega nivoja za pošteno delo. „Razlika je samo v blagovni znamki, primer: parfum lahko stane 500 evrov, če ga podpiše Gucci, lahko pa stane 3 evre, če je ˝no name˝, sestavina za oba stane evro in pol.“ Poudaril je, da v 30-ih letih v državi ni bilo nobenega razpisa za blagovno znamko. Boscarol je prepričan, da smo imeli nekaj zelo dobrih znam, ki smo jih izgubili ali pa se jih sramujemo.
Potreben optimizem, a brez zategovanja pasu ne bo šlo
Na okrogli mizi Nove Slovenije so spregovorili tudi o prihodnosti Slovenije. Boscarol je prepričan, da ne smemo obupati, kajti prepričan je, da rešitve obstajajo. „Zavedati se moramo, da moramo biti ponosni na to kar imamo, kar delamo, ponosni moramo biti na svoje ljudi, na tiste, ki so kaj ustvarili, ne glede na to, da delamo v gospodarstvu, nismo vse takjuni in nekateri tudi v gospodarstvu ustvarjamo.“
Boscarol je poudaril, da je Slovenija v tem trenutku na dnu, vendar je po njegovem treba pogledati, kje imamo rezerve in kje so naše strateške prednosti, na katerih bo treba graditi. Po njegovem so krize najbolj pozitivna stvar, ki se lahko zgodi v gospodarstvu. Kot primer je omenil Nemčijo, ki je kljub trem krize - prvo in drugo svetovno vojno ter asimilacijo Vzhodne Nemčije - danes spet najmočnejša.
„Moramo upoštevati, da brez zategovanja pasu in brez tega, da se začnemo zavedati, da živimo v drugačni državi, kot pred 20-imi ali 30-imi leti, ne bo šlo. Moramo se zavedati, da smo dandanes del svetovne skupnosti, ki posluje na način kjer boljši preživijo, slabši pa odmrejo. Sociale v kapitalizmu ni več,“ je razmišljal Ivo Boscarol.