Kitajska zastava
Vatikanska komisija za Kitajsko upa, da se bo kitajska vlada odprla dialogu.
Cerkev po svetu | 15.04.2011, 14:39 Marta Jerebič
Komisija, ki jo je papež Benedikt XVI. leta 2007 ustanovil za preučevanje vprašanj, povezanih s problemi, s katerimi se srečuje Cerkev na Kitajskem, je od ponedeljka do srede razpravljala o tem, kako evangelizirati v sedanjih družbenih in kulturnih razmerah.
Udeleženci zasedanja so v sklepni izjavi med drugim obsodili kršenje verske svobode na Kitajskem in izrazili upanje, da se bo vlada odprla za dialog in da bodo izpraznjeni škofijski sedeži kmalu dobili novega škofa.
Vatikanski tiskovni predstavnik p. Federico Lombardi, v komentarju na sklepno izjavo komisije za Kitajsko poudarja, da so bili zadnji meseci nedvomno posebej zahtevni za kitajske katoličane. Povsem nezakonito škofovsko posvečenje in Narodni zbor katoliških predstavnikov, ki ga je sklicala država, da bi tako vsilila svoje vodstvo cerkveni skupnosti, sta izzvala odločen odgovor Svetega sedeža, ki se je postavil v bran svobodi Cerkve, da živi v skladu s svojo naravo in poslanstvom. P. Lombardi dodaja, da bi bil za rešitev problemov Cerkve na Kitajskem – torej imenovanja škofov in preureditev cerkvenih pokrajin – nujen iskren in spoštljiv dialog s civilnimi oblastmi. Sveti sedež je na tem zasedanju znova poudaril pripravljenost na tak dialog in upa, da bo druga stran odgovorila enako. Sicer pa se tudi Cerkev na Kitajskem na področju evangelizacije sooča z znamenji časov, zato sklepno sporočilo omenjene komisije poudarja izobraževanje duhovnikov, redovnikov in redovnic. Kar pa zadeva duhovno raven:
„Papež vztraja na pomenu molitve v podporo edinosti in vitalnosti Cerkve na Kitajskem ter poudarja, da ji mora vesoljna katoliška skupnost pokazati solidarnost.“
Sklepno sporočilo obvešča tudi o začetku postopka razglasitve Pavla Xuja Guangqija za blaženega na ravni šangajske škofije. To je bil visok cesarski funkcionar z globoko razvito kulturo in zvest služabnik svoje dežele in naroda. Xu Guangqi je eden izmed prvih učencev p. Mattea Riccija, ki je v modernem času prinesel krščanstvo na Kitajsko ter vzpostavil ploden dialog s kitajsko kulturo. Kitajski katoličani in drugi bodo lahko ob pogledu na Xuja Guanggija in njegovo življenje bolje razumeli, da ni nikakršnega protislovja in nevarnosti med biti Kitajci in katoličani, še dodaja p. Lombardi.