Razmišljanje ob 2. nedelji med letom
| 16.01.2011, 09:54 Blaž Lesnik
Danes je 2. nedelja med letom. "Videl sem Duha, ki se je spuščal z neba kakor golob in ostal nad njim. In jaz ga nisem poznal." Vabljeni k premišljevanju po metodi Lectio Divina.
UVODNA MOLITEVJezus, ti si Jagnje Božje in nad tabo počiva Sveti Duh v znamenju goloba. Naj se ti dve podobi, ki zaznamujeta tvoje poslanstvo med človeštvom vtisneta v moje bitje tako, da bom razumel in doživel sebe kot človeka, zaznamovanega za življenje, in božjega otroka, ki se v moči Duha preustvarja za polnost bivanja. Oče, vtistni podobo svojega Sina v mojo podobo, da bom lahko živel v podobni svobodi in ljubezni, ki je zaznamovala njegovo bivanje med nami.
Jn 1, 29-34
Naslednji dan je zagledal Jezusa, da prihaja k njemu, in je rekel: »Glejte, Božje Jagnje, ki odvzema greh sveta. Ta je tisti, o katerem sem rekel: Za menoj pride mož, ki je pred menoj, kajti bil je prej kakor jaz. In jaz ga nisem poznal, vendar sem zato prišel in krščujem v vodi, da se on razodene Izraelu.« In Janez je izpričal: »Videl sem Duha, ki se je spuščal z neba kakor golob in ostal nad njim. In jaz ga nisem poznal; tisti, ki me je poslal krščevat v vodi, mi je rekel: ›Na kogar boš videl prihajati Duha in ostati nad njim, tisti krščuje v Svetem Duhu.‹ In videl sem in pričujem, da je ta Božji Sin.«
LECTIO (branje)
Po poetičnem uvodu v Janezovo pismo, kjer nam je bil predstavljen Jezus kot Božji Sin, ki človeštvu prinaša luč in življenje, nam evangelist predstavi Jezsua še na drugačen način. Janez Krstnik, kateremu se Jezus da krstiti, v svojem pričevanju še razširi polged na Jezusovo identiteto. Jezus je Jagnje Božje, nad katerega se spušča Sveti Duh v podobi goloba. Dve živali torej, ki imata v Svetopisemskem jeziku svoj poseben pomen.
Jagnje srečamo kot žival, katere kri zagotavlja preživetje Izraelovih prvorojencev v času izhoda iz Egipta. Ko Angel smrti vidi kri jagnjeta na podbojih vrat Izreaelcev, gre mimo in jih pusti živeti. Jagnje je tako v Izraelu postalo simbol Božjega odpuščanja, in želje Boga po preživetju njegovega ljudstva.
Janez v današnjem odlomku opiše Jezusa kot Božje Jagnje, se pravi tistega, po katerega krvi bo prizanešeno vsem, ki ga bodo sprejeli. Jagnje je mladič ovce, ki ga zaznamuje blagost, radovednost, igrivost in radoživost. Vse to skozi ta simbol opisuje tudi Jezusa.
Ko Janez Krstnik krsti Jezusa, se nadenj spusti Svetu Duh v podobu goloba. Golob je v Svetopisemskem simboličnem jeziku Znanilec konca katastrofe, kot je, na primer, v prvi Mojzesovi knjigi opisana velika povodenj. Golob je v tej pripovedi znamenje prerojenja, preustvarjenja in je znamenje Božje zmage nad uničujočo močjo greha.
To so vse zelo močni simboli, ki zaznamujejo istovetnost Jezusa. Po njem prihaja izničenje greha, in preustvarjenje vsega. V Jezusovem krstu, ki ga prejmejo njegovi učenci, je torej vsebovana skrivnost njebove zmage nad grehom in moč za preustvarjenje vsakogar, ki mu sledi.
Za bralce, oziroma, poslušalce Janezovega Evangelija, je to zanimiv trenutek, ko se spomnijo dejstva svojega krsta. Kaj pomeni biti krščen, biti zaznamovan za življenje, in biti skozi smrt preustvarjen z močjo Svetega Duha.
MEDITATIO (premišljevanje)
Razmisli
Jezusa Janez Krstnik opiše kot Jagnje Božje. S kakšnim živalskim simbolom bi opisal samega sebe?
Kri odjemlje grehe sveta. Jagnje je znamenje, preko katerega prehajajo verujoči iz smrti v življenje. Kako si predstavljaš polnejše lastno življenje?
Če si že bil krščen, kaj ti pomeni tvoj krst?
Si si kdaj živo predstavljal, da se v moči krsta lahko prenavljaš in preustvarjaš že danes?
Zamisli si, da je tvoje celo življenje od rojstva do smrti, kakor rojevanje v polnost življenja. Kako ti lahko ta predstava pomaga, da že danes zaživiš bolj polno in svobodno? Katere stvari misliš, da pripadajo tvojemu polnejšemu življenju?